• FCBJ

Hur uppmuntra engelska språket

Jag har läst att barn mellan 3-5 år har lätt att lära sig ett andra språk. Min dotter visar ett stort intresse för engelska. Jag är inte själv så bra på engelska. Någon som har tips på bra barnprogram, böcker eller aktiviteter där man kan utveckla det engleska språket. Finns det tex någon öppen förskola i Göteborg där man pratar engelska?

• Svar på tråden Hur uppmuntra engelska språket
  • pigglet

Vill du vara gullig och länka till Dora på youtube? När jag googlade hamnade jag bara på olika spelsidor typ, inte att jag kunde se några avsnitt?

• Hera78

Fisher-Price har ett gäng appar (iphone vet jag bara, har ingen aning om android) som heter Laugh

• Hera78

Jaha, nu använde jag och-tecket och då bröts inlägget. Laugh OCH Learn heter de och är gratis. De borde passa din dotter! Jag har sex olika på min iphone.

• pigglet

Och nu kommer jag ihåg ett kul spel på iPad! Heter typ Catch fish eller något sådant. Man tränar färgerna - sonen blev helt förtjust i det!
    Vi har det inte själv, så jag kan inte tipsa om var du får tag på det.  

• Dunham
    pigglet skrev 2013-01-30 20:41:57 följande:
    Vill du vara gullig och länka till Dora på youtube? När jag googlade hamnade jag bara på olika spelsidor typ, inte att jag kunde se några avsnitt?
    Gå in på youtube och sök på "dora the explorer episodes" så får du fram flera långa avsnitt. 
    Tvillingar med bf 12/6! Mamma till Artemis (född 2010) och till min brorson Jacob (född 2008)
  • pigglet

Dunham skrev 2013-01-31 04:01:06 följande:
    Gå in på youtube och sök på "dora the explorer episodes" så får du fram flera långa avsnitt. 
    Tack båda!
    BBC:s sida, jag lyckas inte starta några tv-program? Den bara snurrar och snurrar, som att den laddar? 
    AnnamedAochJ skrev 2013-01-31 04:01:28 följande:
    BBC's "CBeebies" är väldigt populärt hemma hos oss och används i barnens skolor.

www.bbc.co.uk/cbeebies/games/
  • YokohamaNr2
    pigglet skrev 2013-01-31 12:05:33 följande:
    Tack båda!
    BBC:s sida, jag lyckas inte starta några tv-program? Den bara snurrar och snurrar, som att den laddar? 
    Tror att det är skyddat så du kan inte se deras program utanför landet, men spelen borde funka. De har spel från de flesta av sina program och vissa av de programmen visas ju i Sverige också så att barnen kanske känner igen karakträrerna. Tex Charlie o Lola, Mamma Mirabelle, Postis Per osv
  • FCBJ

Peppa pig föll tyvärr inte i min dotter smak. Men i samband med att jag tog fram ett avsnitt så hittade jag ett annat som hon tyckte var roligare.

Barney

Fanns flera avsnitt

• Vaniljkex

Testa Charie and Lola, mina tjejer gillar dem. Ben and Holly's little kingdom ar oxa jattebra, och kul for vuxna med! Du kan bestalla engelska dvd fran amazon.co.uk.

Svar på tråden Hur uppmuntra engelska språket