• FCBJ

Hur uppmuntra engelska språket

Jag har läst att barn mellan 3-5 år har lätt att lära sig ett andra språk. Min dotter visar ett stort intresse för engelska. Jag är inte själv så bra på engelska. Någon som har tips på bra barnprogram, böcker eller aktiviteter där man kan utveckla det engleska språket. Finns det tex någon öppen förskola i Göteborg där man pratar engelska?

• Svar på tråden Hur uppmuntra engelska språket
  • FCBJ
    Duckan skrev 2013-01-30 16:09:00 följande:
    Filmer med engelskt tal?
    Det gör vi redan. Hon vill oftast se filmerna på engelska. Hade dock tänk mig mer interaktiva saker, dvs där hon får tänka själv.
  • FCBJ

Ni får gärna nämna namnen på spel och appar om ni känner till några bra.

• Dina08

Åk till något engelsktalande land och låt henne leka med barn där.

• pigglet

Kalle kunskap engelska tex.
    Vilka barnfilmer hittar du på engelska? Jag tar gärna emot tips. Vi har tittat lite på ur:s program, men tycker det är svårt att hitta något enkelt. Dora utforskaren, men den hittar jag inte på nätet? 

• FCBJ

Dora finns på youtub. Vi har valt engelska på vanliga DVD filmer. Tyvärr finns inte det valet på alla filmerna.

Kalle Kunskap engelska stod det var från 6 år. Det behövs inte läskunskaper för att spela det? Min dotter är bara 3 år och kan inte läsa. Hon kan dock alla bokstäverna.

• pigglet

Aha - det där 3+ står för något annat, det står 6-10 år. Men man behöver inte kunna läsa och kan hon lite engelska redan så kommer hon klara det med lite uthållighet.

Svar på tråden Hur uppmuntra engelska språket