• Bambusa

Bilbarnstol...hjälp?!

båda är bra stolar, men ja skulle nog ta maxway då den är lättare att få plats med i bilen.. rymlig innuti med, provade min dotter i en när hon va 3½år och 98cm, då va inte huvudet över kanten alls, när öronen är över ryggstödet är de dags att byta, britax two way är längst i ryggen för äldre barn, eller om man har långa barn.. för bakåtvänt ska man ju ha dom till MINST 4-5år..  min dotter är 4år nu och åker bakåt i sin twoway, har precis flyttat upp bältet i högsta läget, men har nog kunnat väntat lite till, inget av huvudet över kanten än.. känns bra, hon kommer kunna sitta i den tills 6år tror ja..

• Bambusa

innan du bestämmer dig tycker ja du ska prova stolarna i bilen, och med barnet i, så tar du den som sitter bra i bilen, och som barnet sitter bra i, är de en som är kort i ryggen får du ju tänka på att du kan behöva byta till en större bakåtvänd sen innan de är säkert för barnet att åka frammåt i vuxenbälte (min 4åring tex är rätt kort, och får plats i alla bakåtvända än, skulle gissa hon är en meter..)

Svar på tråden Bilbarnstol...hjälp?!