• TWH

Har Albyl minor hjälpt dig?

Hej! Jag har haft 9 missfall och är nu gravid för 10e gången, just nu i v12 - så långt har vi inte gått förut. Jag åt nu albyl minor varje dag flera veckor innan jag blev gravid. Jag har massor av andra mediciner nu med så det är svårt att säga vad som hjälper. Albyl minor hämmar ju eventuell inflammation och därmed lugnar immunförsvaret. Man ska dock inte ta dem under stimulering har jag förstått, lycka till!

• TWH

På läkares ordination, utländsk immunologiexpert, han ville att jag skulle äta det för att lugna mitt immunförsvar. Jag äter fortfarande nu, är i v 12, men får nu trombyl utskrivet av svensk läkare. Jag kommer inte ihåg dosen men jag har för mig att det var en halv albyl minor per dag. Jo, det var det. Jag är spontant gravid nu men gjorde en ivf månaden innan denna graviditet och då fick jag inte äta albyl under stimuleringen och skulle börja dagen för återförandet. Jag kommer att äta hela graviditeten. OM du inte skulle lyckas denna graviditet tycker jag du ska vända dig utomlands för hjälp, svenska sjukvården är lite efter i dessa frågor. Stort lycka till!!

• TWH

Jag kanske ska tillägga att jag även får andra mediciner samtidigt men läkaren ordinerade aspirin innan jag blev gravid för att förbereda immunförsvaret.

Svar på tråden Har Albyl minor hjälpt dig?