• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Anonym (jösses) skrev 2015-02-06 08:35:26 följande:
    Har man varit noga med ärlighet under uppfostran, vilket vi var, gör förmodligen lögnerna ännu större skada. Jag tycker inte man ska ljuga för barnen. Man kan undanhålla sanningen för barn som inte är vuxna. Men när man gör det för vuxna barn fastnar man väldigt lätt i lögner. Ett vuxet barn känner sina föräldrar lika bra som omvänt. De genomskådar följaktligen lögnen ganska lätt. Det var det som hände i vårt fall. Mamman, min fd fru, som var orsaken till lögnerna drabbades hårdast. Men även jag hade svikit dem, vilket märktes. I dag är mitt förhållande till dem ok. Men inte mammans som sagt.

Det här är något jag vill förmedla till Micke. En erfarenhet jag har som andra också kanske kan lära sig något av. Eller åtminstone reflektera över.
    Jag tucker också att man ska vara ärlig mot sina barn. Men man kan ju undanhålla detaljerna,så att säga.
    Barn är inte dumma. De märker ju om föräldrarna mår dåligt av någon anledning så det är inte alltid det går att undanhålla saker för dem i längden,i alla fall.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-02-07 13:20:08 följande:
    Vill ju mena att det är det vi gör. Undanhåller detaljerna som du säger. Sex. Allt annat är vi öppna med.
    Helt öppna är ni ju inte i och med att barnen inte vet vad din fru har för sig.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    ynk skrev 2015-07-09 11:29:53 följande:

Jösses: jag tror inte man rakt av kan applicera sina egna erfarenheter på andra människor, så detta med att "berätta för barnen" är kanske inte lika relevant för Micke som det var för dig.

Sen till er män som blivit bedragna och nu blir så provocerade av TS historia, titta lite mer på er själva och varför er historia ser ut som den gör.
    Detta svart/vita moraliserande kring otrohet är bara så inskränkt.

Handen på hjärtat, hur många tänder verkligen på sin partner efter 20 år tillsammans, de allra flesta blir som syskon för varandra.

Jag tror nog att Anonym (Jösses) bara ville berätta hur det kan gå om man inte berättar för sina barn. Inte påpeka att det är precis så det kommer att bli för TS,om han inte berättar.

Så det är alltså partnerns fel om man blir bedragen,menar du?
    Det är alltså inte ett eget val att vara otrogen?
    Om man inte längre attraheras av sin partner eller ser på partnern som ett syskon eller en vän så är det väl bättre att lämna och kanske fortsätta som just vänner?
    Det gör ju inte saken bättre att vara otrogen.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (xx) skrev 2015-07-09 15:22:01 följande:

Varför skulle det vara bättre att Micke lämnar sin fru när båda gillar varandra , trivs och har kul ihop , kramas och är nöjda? För att folk på fl inte är nöjda med det hela ? Som om ni aldrig hört talas om förhållanden där ena parten haft älskarinna /älskare förr. Är båda nöjda så är det bra. De är öppna mot varandra och barnen är utflugna och har inte med föräldrarnas sexliv att göra. Jag skulle inte vilja vara micke , men om min man skulle bli helt asexuell skulle jag uppskatta om han hanterade det som micke så jag slapp välja mellan honom och ett sexliv. Det är generöst och tyder på stor trygghet i deras äktenskap.

Det är bra att folk försöker hitta ett sätt att leva som passar dem istället för att dumpa när något inte går precis enligt planen och normen. Så nej Molly jag tycker inte alls att dom ska lämna varandra innan någon av dom vill det.

Nu var det inte just Micke jag syftade på utan mer generellt.

Men om vi nu ska gå tillbaka till Micke så har i alla fall jag uppfattat det som att han är ganska uppgiven och egentligen inte trivs med det här,innerst inne.
    Men om han vill fortsätta så här så är det givetvis upp till honom.
    Och för all del,jag kan ha missuppfattat saken helt och hållet.
    Jag kan ha fel. Och i så fall ber jag TS om ursäkt.
    Men det är bara min tolkning av det hela.

Nu kan jag bara tala för mig själv,men jag har i alla fall aldrig hört talas om någon som lever på samma sätt som Micke och hans fru.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    ynk skrev 2015-07-20 09:43:20 följande:

Jag tror att både lusten och den sexuella attraktionen avtar i de flesta längre förhållanden, samtidigt som vänskapen kanske vuxit sig så stark att man inte vill separera.

Till de som föreslår att TS och hans fru skall skilja sig och gå vidare med nya partners (som vill ligga), så undrar jag om ni enbart bygger era förhållanden på sex och hur det blir när slentrianen smyger sig på..?

Alla har helt enkelt inte lika stor sexlust, eller så är man helt enkelt inte sexuellt kompatibla.

Lever själv i ett äktenskap där min fru tänder på en annan typ män än jag är, däremot så har vi det bra i andra avseenden.

Självklart är det så att alla inte har lika stor sexlust.
    Men det betyder ju inte att man måste tappa respekten för varandra.

Mitt förhållande är inte enbart byggt på sex även om det är en viktig del. Men varken jag eller min man avlider om vi inte får sex på ett tag.
    För oss handlar det mer om att respektera varandra.
    Och jag tycker i alla fall inte att det är respektfullt att ligga runt med andra än sin partner samtidigt som man inte tillåter sin partner att göra samma sak.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-07-28 23:34:39 följande:
    Vad jag förstår och tom har sett så är han oftast där i vårt hus med henne nu. Jag har ju fortfarande en del jobb som skall göras på tomten och har ofta sett hans bil. Men huset står ju fortfarande på oss båda så jag kan ju inte bli rånad på det helt utan vidare.
    Jag tror också,som flera redan har skrivit,att det här kan vara början till slutet för er.
    Och kanske är det det bästa?
    Du förtjänar bättre än så.
    Men jag tycker inte att du bara ska se på när din fru och hennes älskare sparkar ut dig ur huset.
    Där måste du sätta ner foten om du vill ha det kvar.
    Om de tänker flytta ihop så kan de göra det hos honom.
    Jag tycker att hon beter sig respektlöst mot dig.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Upplyftande) skrev 2015-08-10 15:07:33 följande:

Vilken otroligt insiktsfull och jordnära människa du verkar vara. Jag fastnade helt för denna tråden och har läst genom allting. Önskar er båda all lycka och hoppas att ni har det bra idag. Inspirerande hur du unnar din älskade sådan frihet. Hoppas att jag en dag når den punkten inom mig att kunna göra detsamma om samma situation uppstår för mig.

Just nu så har de det nog inte så bra.

TS fru har bett TS att flytta ut för att hon behöver tänka på hur de ska ha det. Samtidigt som hennes älskare befinner sig i huset med henne.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-08-28 10:21:03 följande:
    Jadu...
    Jag kan väl i alla fall berätta att jag träffade våra barn förra veckan. Och dom undrade ju vad som händer och vem "han" är. Jag berättade att att mamma har ett antal vänner som stöttar henne och att han är en av dom. Inget mer och dom grävde inte desto mer i det heller. Utan undrade bara om dom kan göra nåt för mig eller för oss. 

Många här tycker ju att min fru är för djävlig och hemsk mot mig och det är väl kanske inte så konstigt iom att det bara är min bild och min upplevelse som berättas här. Som motvikt kan jag ju säga att hon ringer mig åtminstone varannan dag för att kolla av mig så hon är ju inte helt kall eller hjärtlös. Hon har tom bett om att få göra det och att jag inte skall ringa henne.
    Hon har alltså bett om att hon ska få ringa dig och att du inte ska ringa henne.
    Jag får känslan av att hon vill styra allt så det passar henne.
    Och det är inte juste emot dig.

Du har rätt i att vi bara har din version att gå efter. Och just därför så får man känslan att hon är inte bara känslokall utan även egoistisk.
    Du kanske skulle be henne att läsa den här tråden och kanske skriva några ord så vi får hennes version av saken också.
    Hon kanske behöver få se/höra vad andra tycker om det hon håller på med.

Har era barn pratat md sin fru om det här? Jag förstår att de funderar vad som pågår.
    Och det är väl kanske upp till din fru att berätta det.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-09-01 08:44:28 följande:
    Jag tror att dom har pratat med  henne med. Varför skulle dom inte? Vad som utkommit och hur dom reagerat vet jag inte.
    Det har de säkert gjort. Jag menar bara att jag tycker det är upp till din fru att ge dem en förklaring.
    Det ska inte du behöva göra.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad