Anonym ("Micke") skrev 2015-08-28 10:21:03 följande:
Jadu...
Jag kan väl i alla fall berätta att jag träffade våra barn förra veckan. Och dom undrade ju vad som händer och vem "han" är. Jag berättade att att mamma har ett antal vänner som stöttar henne och att han är en av dom. Inget mer och dom grävde inte desto mer i det heller. Utan undrade bara om dom kan göra nåt för mig eller för oss.
Många här tycker ju att min fru är för djävlig och hemsk mot mig och det är väl kanske inte så konstigt iom att det bara är min bild och min upplevelse som berättas här. Som motvikt kan jag ju säga att hon ringer mig åtminstone varannan dag för att kolla av mig så hon är ju inte helt kall eller hjärtlös. Hon har tom bett om att få göra det och att jag inte skall ringa henne.
Hon har alltså bett om att hon ska få ringa dig och att du inte ska ringa henne.
Jag får känslan av att hon vill styra allt så det passar henne.
Och det är inte juste emot dig.
Du har rätt i att vi bara har din version att gå efter. Och just därför så får man känslan att hon är inte bara känslokall utan även egoistisk.
Du kanske skulle be henne att läsa den här tråden och kanske skriva några ord så vi får hennes version av saken också.
Hon kanske behöver få se/höra vad andra tycker om det hon håller på med.
Har era barn pratat md sin fru om det här? Jag förstår att de funderar vad som pågår.
Och det är väl kanske upp till din fru att berätta det.