Inlägg från: Anonym (xx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (xx)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Ja om hon vägrade under många år så tycker jag att ts kunde ha fått ha sex med nån annan. Jag har inte uppfattat att han frågat eller kommit på tanken. Alla tycker inte det känns bra att ha sex med nån man inte är kär i, men om alternativet är sexlöst så anser jag att det är förståeligt om man vill det.

För mej skulle det inte vara livskvalitet att leva utan sex men inte heller utan den jag älskar, så jag känner med frun pga det. Jag tycker inte att det är egoistiskt om hon älskar ts och vill kunna leva resten av livet med honom är det kanske en förutsättning.

När han vill ta tag i sin lust kan dom jobba med att få sitt samliv att fungera men då måste han vilja själv. Tills dess- sexlivet utanför förhållandet och allt annat i förhållandet.

• Anonym (xx)

Med lem: var snäll och använd inte uttrycken "för OSS fullständigt osannolik" och "det som VI har svårast att se som rimligt". Jag håller inte med dej, så tala för dej själv.

Ts: jag hoppas ni hittar en väg som ni båda mår bra av.

I trådstarten ser det ut som att ni inte har nåt sexliv för att frun inte vill och att du onanerar, det blev lite svårt att ställa om mitt i tråden till att du inte ville själv.

Men det verkar bra att du tillåter din fru att söka en kk, hon slipper välja mellan den sexualitet hon hittat och dej som hon har allt annat med. Jag kan absolut förstå att man kan älska nån och ändå vilja ha sexbiten med nån annan om det inte funkar i nuläget inom förhållandet. Det betyder inte att ni inte kan ha ett bättre sexliv än nånsin ihop i framtiden, men det är inte lag på att ha sex i ett förhållande så huvudsaken är att ni båda trivs och har det bra även om det inte är på det konventionella sättet hela livet.

• Anonym (xx)

Insikt;jag har som sagt läst alla inlägg. Jag har mina erfarenheter, mina referenser och har då en annan åsikt än dej fast jag har läst allt.

Jag håller med om att de borde jobba på sitt gemensamma sexliv, men jag tror fortfarande inte att frun låtsades vara utan lust i 20år för att jävlas, utan att det krävs två ganska passiva personer för att låta det vara trist i 20 år. Inte konstigt att man kan bli väckt av nån annan när det gått stå i egna förhållandet eller att det går bra med andra när det väl kommit igång. Jag har också erfarenhet av att den där apatin kan vara en fasad, ett skydd mot misslyckande.

Jag tycker det bästa är lyckliga förhållanden där båda får alla behov tillfredsställda inom förhållandet, men om just sexlivet är osynkat för dessa två men de ändå vill leva ihop, så får dom göra det bästa av det och jag kan inte se att det är nån katastrof att frun tar just sexbiten med nån annan en period.Jag tror att det bättre att en av dom håller igång sexet än att ingen gör det, som de senaste åren. Jag tror att det ökar chansen till förnyat sexliv ihop , jämfört med att bara låta tiden gå.Men det är min åsikt, färgat av mina erfarenheter i mitt eget förhållande och många samtal med ledsna människor med sexbrist. (vm och fl)

Jag vet inte riktigt hur nöjd/onöjd ts är, det är svårt att utläsa av inläggen.

• Anonym (xx)

Jag håller med om att de verkar uppgivna!

Jag tolkar ts som att han just nu verkligen inte vill ha sex, inte vill försöka, så att frun inte har det alternativet?

Jag ser en period med kk som ett sätt för henne att kunna ha tålamod att vänta på att ts ska bli redo att ta tag i deras samliv.

Men det är klart att hon kanske kunde försöka mer, eller att det kan bli hela livet om han inte ändrar sej, absolut.

Det är himla svårt att tycka nånting längre i denna tråd, eftersom jag inte blir klok på ts känslor och hur det går.

För lite input från ts för att det ska vara meningsfullt att spekulera.

• Anonym (xx)

Micke, jag förstår mycket väl att ni kan älska varann utan att ha sex. Det är en svår sits att välja mellan att ha ett sexliv och att leva med den man älskar, många har det så, jag har haft det så själv. Jag förstår att din fru älskar dej för att du ger henne fri så att hon inte behöver välja. Hade ni inte haft det bra tillsammans så hade hon lämnat dej, och du hade inte kunnat ge henne den friheten om ni inte hade nåt starkt ihop.

Jag tycker att om man tappat lusten och är i ett förhållande så måste man kämpa för att få tillbaka lusten för den andres skull ELLER ge den andre frihet att vara med nån annan om det känns ok för denne och han/hon kan hitta nån. I ert fall fungerar det senare alternativet. Det finns många sätt att leva ihop på, bra att ni hittat ett som funkar för er! Lycka till!

• Anonym (xx)

Naken: du håller väl inte alls med mej. Jag tycker ju att han har släppt henne fri att ha ett sexliv och ändå kunna stanna med honom. Jag skulle älska honom dubbelt för det om jag var hon.

Alla dessa tips till TS hur han ska få igång lusten, bygger ju på att han vill och efterfrågar det. TS informerar i tråden om att det går bra för dem, genast ska nån säja att nä det tror du bara, du är konstig och fel och måste ändra dej och din fru måsteändra sej.

• Anonym (xx)

molly50 skrev 2013-09-21 14:59:22 följande:[Men du måste väl ändå hålla med om att det verkar lite märkligt att TS fru,om hon nu verkligen älskar honom,inte vill försöka hitta en lösning på deras problem tillsammans. Så att de kan få tillbaka lusten för varandra igen.[/quote]

Nu har hon hittat en lösning hur de kan leva ihop. Resten kanske kommer, men då måste ts vilja det.

molly50 skrev 2013-09-21 15:19:44 följande:[]Jo,men om hon nu älskar TS,varför lät hon inte honom få frihet att vara med andra kvinnor när hon saknade lust,precis som han gör för henne nu?

/Quote/

Inte många kvinnor som har för lite lust för sina män, skulle komma på att tipsa honom att skaffa älskarinna.

Förresten var ju du så upprörd över att frun låg med en annan, och att den mannen var gift dessutom, blir det mer rätt för att TS är man?

• Anonym (xx)

Till mej?? Jag har ingen aning om vad TS fru skulle ha sagt om TS hade bett om att få ha älskarinna. Och jag vet inte heller om TS hade velat ha det. Det ligger inte för alla.

Att det skulle vara typiskt kvinnor att vilja ha men inte ge får stå för dej. Jag vet inte om det är vanligt att män som är otrogna tycker att det är ok att deras fru är det men jag tror tyvärr att både män och kvinnor kan ge sej själv rättigheter som man inte är beredd att ge partnern. Eller att man själv är övertygad om att kunna ha en kk på rent sexuell bas men skulle bli oroad att partnern skulle bli förälskad.

• Anonym (xx)
    molly50 skrev 2013-09-23 16:42:25 följande:

Hon har hittat en lösning ja. Men TS verkar inte ha haft någonting att säga till om. Man är väl ändå två i ett förhållande/äktenskap.

Upprörd skulle jag inte vilja påstå att jag är. Däremot tycker jag det är respektlöst av henne att inte ens ta upp problemet med Micke och gemensamt försöka hitta en lösning på problemet.
    Och om hon nu ansåg sig ha rätt att ha sex med en annan man bakom rygen på Micke,varför inte tillåta honom att göra samma sak?
    De skulle ju kunna ha en öppen relation t ex.    
    Läser du inte TS? Han vill ju inte ha ett sexliv för närvarande!!  Jag tycker det är respektlöst av dej att föreslå att TS ska ha en älskarinna när han upprepade gånger har sagt att han inte vill ha sex som det känns nu.
     Varför skulle han, för att det skulle bli "rättvist" på ett barnsligt sätt? 

Dom har ju redan en öppen relation nu, frun är öppen med att hon har älskare, erbjuder sej att avstå om TS vill. Suck.
  • Anonym (xx)

Om TS brist på sexlust är fruns fel. Vems fel var fruns uteblivna sexlust förut då?

Får jag gissa att det också var fruns fel på nåt konstigt vis?

Att frun har vägrat honom sex i många var nåt nytt, ts skriver om ett sparsamt sexliv som han trodde var normalt och vanligt i de flesta förhållanden.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad