Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Anonym (Villväl) skrev 2013-05-04 17:30:21 följande:
Men Sexdriften har jag svårt att se att man väljer bort? Varför ser du den som problematisk? Javisst, erat sexliv har inte varit bra någonsin, men du har väl sexfantasier? Du onanerar ju, Det du fantiserar om då borde du gärna vilja omsätta i praktiken?
Jag är 45 år och har tre långa förhållanden bakom mig, det första varade i 10 år och är liknande ditt (förutom otroheten), men med obefintligt med sex. Jag gjorde som du och onanerade och fantiserade.
Sedan det tog slut har jag träffat kvinnor som verkligen fick min sexlust tillbaka, lever nu med en underbar kvinna och vi har fantastisk sex och jag får alla mina tidigare fantasier uppfyllda
Varför tror du att ditt sexliv är ett avslutat kapitel? Lev ut dina fantasier!
Jag vill ju fortsätta att leva med min fru och sättet att göra det utan att ständigt känna frustration och hopplöshet var att sakta och säkert bekämpa min egen lust till att ha sex. Och jag skall säga det att det är en enorm lättnad. Så för mig handlar onani inte om ett substitut till sex eller fantasier om vad jag innerst inne skulle vilja göra själv. Det handlar mer om avslappning.