• Med Lem

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Micke!

Hur går det nu då??

Hur har du det? Är hon snäll mot dig??

• Med Lem
    Anonym ("Micke") skrev 2013-06-14 23:28:04 följande:
    Tänkte bara kort uppdatera här lite...

Jag har pratat en del vidare med min fru de senaste dagarna ang hennes sexmöten med den andra mannen och huruvida hans fru faktiskt är medveten och ok med det hela. Och hon medger ju att hon inte med säkerhet kan säga att hon är 100% säker att han säger sanningen. Så det har nu lett till att hon tagit beslutet att att avsluta sin sexuellla relation med honom. Hon gjorde det tidigare i veckan. Min fru vill ju inte riskera att förstöra för hans fru om det skulle visa sig vara så att han ljuger för henne.

I övrigt så behöver hon inte leta efter någon annan att ha sex med. Det är inte sexet som i sig driver....utan bara något som råkade blossa upp genom ngn form av "kemisk" reaktion mellan henne och mannen som hon inte kunde stå emot. 

"Kemisk"? Kärlek, alltså. Svårt att bara sluta så där i så fall.

Jag skulle nog råda dig att vara lite skeptisk, och inte vara så säker på att sex inte är behovet. Har det djuret en gång vaknat är det ovanligt att det lugnt lägger sig tillrätta igen. Inte heller skulle jag utan vidare tro på att dom brutit.
  • Med Lem
    Anonym (xx) skrev 2013-06-27 17:38:57 följande:
    Jag tror att "gift man" försöker säja att man inte behöver vara en undergiven toffel för att man tycker det är lite spännande att frun har sex med nån annan, det var flera som nämnde cuckold och att ts skulle vara en riktig man istället för att tycka det var lite upphetsande att se en annan sida av frun.
    Det vet nog alla som nånsin loggat in på flashback eller familjeliv....

Men Micke har inte längre nån egen önskan om ett eget sexualliv.

Gift man är snarast i en styrkeposition. Han bör möjligen utveckla den genom att söka sig vidare mot en egen mostvarande upplevelse eller se till att hans delaktighet blir större eller direktare.

Om Micke hade de styrkan som Gift man verkar ha; då skulla alla ropa heja heja eller usch usch men ingen skulle anse att Micke vore förtryckt i ett destruktivt förhållande och skulle behöva professionell hjälp.

• Med Lem
    Buttran11 skrev 2013-06-27 20:20:09 följande:
    Jo men inget sex i två år?! Då är ju en relation stendöd. Ni borde absolut skilja er. Du kommer också träffa någon ny - som du kan känna lust till och ha kul sex med. (Orkade inte läsa hela tråden...) Folk borde splitta betydligt oftare än vad de gör. Visst kul med villa o volvo men hur kul är det att ALDRIG ha bra hett sex...

Läs alla mickes inlägg. Så många är dom inte.
  • Med Lem
    Anonym (xx) skrev 2013-06-27 21:09:49 följande:

Vi tycker väldigt olika. Jag tycker att Micke har en annan slags styrka bara, han visste vad han ville ha;sin fru kvar fast han förnärvarande inte har nån sexlust. Och så blev det. Det är starkt och väldigt tryggt att kunna unna sin fru att ha ett sexliv med nån annan om man inte vill själv. Många skulle se frun som enägodel som ingen ska få röra även om man inte vill ligga medhenne själv. Jag har varit i ett sexlöst förhållandeoch det skulle varit drömmen,att få det förtroendet och slippa välja mellan den man älskar och sex. Det ärdärför jag förstår frun fast jag inte varit otrogen.
    Jag håller med dig, tro det eller ej, men Micke behöver fortfarande göra nåt åt sin avdödade sexlust.
    Att inte göra nåt är som att inte gipsa sin brutna fot för man har ju rullstol, och man behöver inte gå ut så ofta, heller, egentligen....

• Med Lem

Jamen då får du börja jobba med din sexualitet!

Spik i foten är INGEN ursäkt för att haka upp sig.

• Med Lem
    Anonym (Knasiga) skrev 2013-06-28 19:03:53 följande:
    Ni är så konstiga som tycker att han måste ha ett sexliv med någon. Kan ni inte googla asexuell?

Han är knappast asexuell.
  • Med Lem

Som vanligt är det Micke som har facit. Hans tolkning kan ibland diskuteras men han har facit.

• Med Lem

Victoria Milan heter sajten. Den är helt inriktad på att förmedla otrohet mellan upptagna. Dvs då bidrar hon till någon annans bedrägeri mot en partner. Ärlighet.

Micke: vill du faktiskt inte ha igång din egen sexualitet? Jag baxnar.

Ha det. Hoppas du härdar ut.

• Med Lem
    Anonym (perplex) skrev 2013-07-11 14:02:40 följande:
    Bara ett tillägg; om det här är hur ett "äktenskap" av idag ser ut är jag så oerhört jävla fantastiskt glad att jag är singel! Herregud så patetiskt. 

Hoppas du får ett sexliv någon gång "Micke".  

Det här är inte ett typiskt äktenskap, nä. Gudskelov.

I de allra flesta äktenskap vill båda ha sex med varandra, de allra flesta enbart med just varandra.

Därutöver förekommer samtidigt trekanter, gruppsex, partnerbyten och "öppna förhållanden" utan att någondera partnern upplever att det egna sexuella utbytet blir reducerat.

Nära nog de flesta äktenskap är i praktiken monogama hela tiden. I en stor minoritet är en eller båda parter några gånger otrogna. Många av dessa otrohetspar och några till tar sen in olika typer av lekkamrater i sexlivet för att båda vill och för att man anser att otroheten betydde det eller att det är ett sätt att bli jämspelta eller att man upptäcker att man blir lika mycket upphetsad som sur för otroheten.

Resten blir åter monogama eller skiljer sig.

Äktenskap mellan mogna och ärliga människor brukar vara bra förhållanden.

Mickes äktenskap är inget jag avundas honom.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad