• Krafs

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Anonym (Stark) skrev 2015-01-17 21:39:37 följande:
    Är du en sån man som låter kvinnor bestämma över dig?
    Kan riktigt se din typ bli överkörd av nån fet dominant kvinna.

Du ska nog skriva lite mer detaljerat om du har något du vill diskutera.
    Fitta.
    Haha. Vilken alfahanne du är, "Stark" ;)

Du kan tydligen min typ, men du vet inget om mig. Utveckla gärna.

Jag låter ingen köra med mig. Men jag anser mig inte heller äga någon annan.
    Alla kan bli bedragna (ÄVEN I RYSSLAND. Den du!). Frågan är ju hur man hanterar det.

Kul att du skriver fitta. Gillar du inte fitta? :(

Låt mig exemplifiera. Jag skriver nu idiot. Det betyder ju såklart att jag inte gillar idioter. Så rimligtvis ogillar du fittor, vilket såklart är helt okej här i Sverige. Dock inte i ryssland. Där blir man väldigt diskriminerad om man är homosexuell.

Kuk.
  • Krafs
    puss skrev 2015-01-20 17:13:38 följande:
    Är du nöjd med att bli förtryckt så fine. Har du ingen heder att bevara så fine. Gör som du vill för all del. Vissa finner dig i att bli förnedrade, andra inte.
    Heder? Förnedrad?

Tror du att det är attribut som han identifierar sig med? Han har ju accepterat situationen, vilket innebär att inget av det du försöker tillskriva honom stämmer.
  • Krafs
    puss skrev 2015-01-23 09:09:05 följande:
    Men läs inte på det viset. Härifrån kommer ingen otrevlig ton. Du känner dig lurad, sen går du i försvar.

Hantera ditt liv som du har vett till. Det är ett gott råd i all välmening.
    Jag tror de flesta uppfattar dig som otrevlig med tanke på din framställning. Du får jobba lite på det isåfall.
  • Krafs
    Anonym (Idiot) skrev 2015-01-23 16:50:57 följande:
    Lättare att attackera folk när du har en påhittad skock bakom dig?
    Attackera? "Påhittad skock"? Va?
  • Krafs
    Anonym (Idiot) skrev 2015-01-23 16:50:57 följande:
    Lättare att attackera folk när du har en påhittad skock bakom dig?
    Attackera? "Påhittad skock"? Va?
  • Krafs
    PelleX skrev 2015-03-14 09:08:11 följande:

Snart 1000 svar på tråden. Bra historia!

Mannen som mot sin vilja måste acceptera att hans fru har sex med andra männ men får inget själv varken av frun eller andra, sedan frun har förbjudet det. I tillägg har ni vart i terapi och Mike fått rådet att detta bör han acceptera. Är det möjligt att världen är så ruttet!

Snart 1000. Grattis

Rätt bra summerat.
    Jag har sett liknande situationer några gånger och de har alltid slutat med att kvinnan förälskar sig i en ny man. 

Så jäkla synd. Micke verkar vara en toppenkille. Alltid dom som hamnar i kläm

• Krafs
    Schack73 skrev 2015-03-15 16:03:07 följande:
    Micke hamnar i kläm delvis för att han inte vill sätta ner foten och våga ställa krav.
    Vad är det för krav han ska ställa, då? Han har ju själv valt bort sin sexualitet och verkar vara tillfreds med det.

Han har ju gjort klart att han inte längre är intresserad av att älska med sin fru. Och ifall han kräver att hon ska sluta ha sex med andra så kommer han definitivt bli lämnad så småningom.
  • Krafs
    Anonym (hairbum) skrev 2015-03-21 05:38:07 följande:

robert, östermalm

Nyktrat till nu? :P Hoppas du ser till att söka hjälp..
  • Krafs
    PelleX skrev 2015-07-12 19:11:52 följande:

Tråden är nå så lång att det är svårt att få med sig allt.

Men som jag har förstått så önskar Micke ha sex med sin fru, men hon avviser honom. Och så har hon sex med andra, och detta sa terapeuten att han skall finna sig i.

Frun accepterar inte att han har sex med en annan kvinna. Då kommer hon göra slut.

Det plasserar historien överst på toffelnivån. Och kanske inne i trollandet.

Nästan rätt. Han vill inte ha sex med sin fru längre. Annars stämmer det.
  • Krafs
    Med Lem skrev 2015-07-13 11:39:31 följande:

Han TÖRS inte ha sex och därför vill han inte. Vore korrektare.

Han säger att han saknar sexdrift helt. Det är inte helt ovanligt att folk tappar lusten att ha sex när de lever i ett ofrivilligt vitt äktenskap.
    Din slutsats är ju tagen ur luften, så hur skulle den kunna vara mer korrekt?
    .
  • Krafs
    Anonym ("Micke") skrev 2015-07-28 23:34:39 följande:
    Vad jag förstår och tom har sett så är han oftast där i vårt hus med henne nu. Jag har ju fortfarande en del jobb som skall göras på tomten och har ofta sett hans bil. Men huset står ju fortfarande på oss båda så jag kan ju inte bli rånad på det helt utan vidare.
    Vad tråkigt att höra. Det slutar ju i regel alltid så här. Att ha sex med någon frekvent, utan att utveckla känslor, är liksom i princip helt omöjligt.

Hur ser du på det hela nu? Tror du fortfarande att hon kommer vilja fortsätta med dig?

Du beskriver att du vill hitta tillbaks till "den tillvaro som funkade rätt ok ett tag".
    Skulle tro att din fru inte riktigt är nöjd med "rätt ok ett tag". Hon söker nog passion och förälskelse och har nu fått det.

Det kommer sluta med skiljsmässa. Hon har mentalt börjat ta det steget. Det är nog dags för din egen skull att du också gör det
  • Krafs
    Anonym (Add) skrev 2015-07-29 15:53:45 följande:
    Vilken vidrig fru du har! Du måste skapa dig ett liv som inte inkluderar henne och helt bryta.
    På sikt kommer du må mycket bättre och bli starkare utan henne.

Se din fru som värsta sortens hora, fitta och någon som du borde hämnas på i framtiden.
    Det sista hade du kunnat skippa. Vad fruktansvärt omoget.

Micke har, trots allt, accepterat rådande upplägg.
    Att betrakta sin föredetta livspartner som något sådant är inte konstruktivt för någon. Inte för Micke, inte för hans fru och inte för deras barn.
  • Krafs
    Anonym (sebbe) skrev 2015-12-21 16:19:23 följande:
    Hej TS. Jag hittade denna tråd idag och har ägnat den senaste timmen åt att sträckläsa den från början till slut. Jag har läst samtliga dina inlägg. Genom hela tråden kände jag att jag förstod dig bra. Jag kunde förstå dina val och din acceptans av en dräglig situation. Jag blev stundtals, liksom du själv säkert också har blivit, lite förvånad och irriterad över andras ovilja att acceptera att du var okej med din situation. Jag kunde även förstå din fru och de val hon gjorde, och jag fick aldrig bilden av att hon var respektlös mot dig.
    Men det förändrades för mig när jag kom till trådens sista sida. Dina ca 10 senaste inlägg. Jag fylldes plötsligt av en ilska och en frustration. Antagligen den ilska och den frustration jag själv skulle ha känt om jag varit i din situation. Känner du inte den själv? Är du avtrubbad? Behöver du vakna upp till vad som håller på att hända? Ditt liv tas ifrån dig och du behöver kanske agera om du vill ha kvar det du byggt upp. Du kan inte styra över din fru men jag tänker främst på ditt hem, er villa. För andra gången har du funnit dig i att lämna ditt hem. Ett hem som du investerat oräkneliga antal timmar i att renovera och pyssla om. För att din fru återigen behöver fundera. Då kan HON sitta i en lägenhet så att hon kan fundera. Men jag vet att du gärna vill göra det lätt för henne. Andra hälften av denna tråd handlar mest om att du tar henne i försvar. Men nu tycker jag inte hon gör sig förtjänt av det längre. Hon behandlar dig som ett besvär. "Ring inte mig, jag ringer dig"? Skrattretande! 
    Är det att du inte vill riskera er relation? Är det därför du gör allt för att underlätta för henne? Att leva i ett sorts limbo medan hon funderar? Er relation är ju redan på spel. Tänk om det är din passivitet och ditt undanglidande och accepterande som fäller ett avgörande till din nackdel? Tänk om din fru väljer den man som visar mer driv? Är det inte så att du då valt fel taktik för att försöka behålla henne?
    Jag tycker att du ska återta din plats i ditt hem! Ditt hem är din borg! Din hobby är att pyssla och dona med villan, är det inte så? Det är din fru som än en gång velar om er relation. Det är hon som en än gång behöver tid att tänka över om hon fortfarande vill ha dig. Men ändå är det du som vackert flyttar på dig? Jag vet att du inte har något emot att underlätta för din fru, men går det inte för långt om du i samma veva utplånar dig själv? Byt plats med henne! Är hon inte klar med valgörandet kan hon grubbla vidare i lägenheten!
    Jag tycker även att du ska gå till en manlig terapeut. Varför väljer du en kvinnlig? Du har tillräckligt med kvinnlig påverkan i ditt liv. Vad ger det dig att sitta där och lyssna på hennes föreläsningar om jämställdhet och kvinnlig sexualitet? Du har skrivit att du inte pratar om dina problem med dina manliga vänner. Men jag tror att professionell manlig input skulle göra dig gott just nu!
    Jag tror inte du har sträckläst tråden. Du har ju missat typ hälften av vad som hänt.
    De har ju separerat.
  • Krafs
    Anonym ("Micke") skrev 2015-12-21 09:13:47 följande:
    Jaha...ok. Jag ser inget fel i det. Att göra livet enklare för någon. Hur kan det vara fel?
    Det finns såklart inget rätt och fel.
    Faktum kvarstår ju att du har mått dåligt i ert äktenskap under flera år.

Du skulle väl inte uppfostra dina barn med samma grundvärdering? Det handlar inte om att sopa banan och förenkla så mycket som möjligt. En vuxen kärleksrelation handlar om att ge och att ta. Annars mår man inte bra. Det är inte svårare än så.
  • Krafs
    Morgonblixt skrev 2016-05-08 11:58:44 följande:

Hej,

Det är mkt enkelt och väldigt svårt. Om sexlivet inte fungerar är det inget förhållande längre.

Det öppnar för otrohet.

Vill du behålla och kanske vinna tillbaka henne. Börja ha sex med henne!

Har du ingen lust? Köp potensmedel och börja ha sex minst 2 ggr i veckan. Börja aldrig tjafsa om hennes otrohet! Säg att du älskar henne

Är hon förälskad och inte vill ha dig ?Då har det gått för långt och du måste lämna henne bums!

Stå för ditt beslut! Du kan också konfrontera älskaren är han gift? Ge hnm 10 sekunder att göra slut med din fru annars åker du direkt hem til hans.

Svår sits men du kan lyckas!

Men gah... Tråden är över 3 år gammal. Ta och läs ikapp lite innan du försöker komma med några visdomsord. 
  • Krafs
    KimGbg skrev 2021-01-19 14:24:21 följande:
    Varför svarar du inte i PM?
    Förmodligen för att du är en slemmig jävel
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad