Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Anonym skrev 2013-02-27 11:48:50 följande:
Det är ju bra att ni går och samtalar men herregud, är du verkligen NÖJD ända in i hjärteroten med beslutet att det är "bra" att ni inte har sex tillsammans men att din fru knullar med andra och du tänker inte ställa några ultimatum?För mig låter det mer som om du hamnat i någon slags normaliseringsprocess där du långsamt accepterar ena saken efter den andra, även fast du egentligen inte alls gillar det, bara för att hålla ihop familjen. Det kanske är nobelt men jag undrar hur du själv mår och varför du är beredd att helt sätta dina egna krav på hur du vill att ditt liv ska se ut åt sidan?
Jag tycker också att din fru i anständighetens namn kunde sluta att se sin älskare nu när ni sitter på FR och i alla fall skenbart försöker pussla ihop era liv. Det låter som om hon inte bryr sig det minsta om dig utan trivs bra med situationen som den är: tryggt och helt kravlöst hemma, spännande sex med någon annan en gång i veckan, en man som går med på vad som helst.
Är det så här du vill ha det?
Att inte ha sex med min fru är något jag har vant mig vid och accepterat. Så att vi inte har sex idag är iof precis som du beskriver en del av en normalitet för mig. Inget konstigt helt enkelt. Att hennes sexlust har blommat upp i kontakten med en annan man får ju marken att gunga under mig på ett sätt. Det känns spännande, främmande, hotfullt (och ändå inte), och överraskande. Jag blir inte klok på mig själv i detta.
Och om det är så här jag vill ha det? Ja...varför inte? Jag vill till varje pris leva med min fru. Att vi inte har sex med varandra är ju återigen något jag har fått vänja mig vid. Att hon har sex med ngn annan är en ny sensation för mig men om det berikar henne och att hon känner att livet blir mera fulländat så kan jag inte låta bli att känna en glädje för henne. Jag vet att det här inte är vettigt sätt att resonera i mångas ögon...men det är där jag är nu.