• Anonym

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

[quote=68994683][quote-nick]Tik Tak skrev 2013-03-01 11:18:06 följande:[/quote-nick]

Anonym skrev 2013-03-01 10:35:34 följande:
    TS har gjort klart att han älskar henne och inte vill lämna henne, att han är villig att uppoffra mycket för det. Du har nu lagt in många inlägg med uppmaningar till honom. Ny tycker jag att du får respektera hans vilja.
    Jag du kärlek är blind det är därför TS älskar en partner som inte respektrar honom.[/ Det är ts val. Han och fruns liv tillsammans rymmer mycket mer än det han skriver om här, som alla människors liv. Jag tycker ofta råd på forum som dessa blir generaliserande och ofta utmynnar i "gör slut -du är värd bättre". Alla lever sina liv som de finner bäst. Om de mår tillräckligt dåligt så får man hoppas att de kan göra något åt det.
  • Anonym

Stackare, du låter ju nästan deprimerad i din uppgivenhet. Herregud människa om du bara visste hur skönt det är att kicka igång sin sexualitet när man levt oälskad länge. Det är som en vårflod. Ut och lev! Börja kolla in kvinnor och tjejer och inse att de finns därute!!! 

• Anonym
    (trådstartare)Min fru har alltid varit sval när det gäller sex med mig. Under hela vårt förhållande. Jag har varit den som drivit på och tagit initiativ. Men så för ett antal år sedan gav jag upp. Jag lessnade och gav upp mitt sexliv. Så vi gick vidare i ett sexlöst samliv och efter ett tag så vande jag mig. Och nu är jag helt nollad när det gäller sexlust.
    Men min frus sexlust har tydligen vaknat. Eller blivit väckt av en annan man. Det är det jag skrivet här.
    Så jag projicerar inget på min fru. Du har läst dåligt...eller missuppfattat.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        tänder du dig på andra kvinnor, varför går du inte att hitta en kvinna bara för knulla , samma som din fru gör ?
  • Anonym

Tycker ni ska göre ett relationstest som finns på nätet som är riktigt bra och som ger en bra bild över er relation vilka delar funkar/funkar inte www.lovetestnow.com

• Anonym

TS kan vara kukkomplexmannen, som terroriserar alla trådar med sitt kukkomplex och hela tiden skapar nya i ämnet KUK?

Men annars måste detta förhållande vara mumma att vara del i för nå´n som gillar att grotta ner sig i elände och får näring ur det.
    -Får jag inte positiv näring ur förhållandet så ska jag iaf suga ur det gottaste i psykskiten och den förnedring jag utsätts för/utsätter min partner för.
    Det låter mest som att de gjort upp att det ska se ut såhär för ingen utom extrema/sjukliga självplågare hade stannat kvar.

• Anonym
    Trust me skrev 2013-04-20 09:04:41 följande:
    Citat inlägg av TS: "Min fru har träffat "pappan" ibland under denna tid. Det vet jag därför hon har sagt det ibland när hon kommer hem sent. För några veckor sedan föreslog terapeuten att hon skulle sätta sig ner och på allvar reda ut med pappan hur hon känner och vad hon vill. Känna efter själv och låta det ta lite tid. Inte bara över en timma en kväll. Så min fru och pappan tog en kryssning till Helsingfors en helg strax efter det. Jag har frågat hur det gick och hon har bara sagt att "det gick bra". Men det är ju klart att jag fattar att dom  hade sex ombord på båten. Och även när dom träffats dom andra kvällarna." Tamigfan det sjukaste jag läst på länge! En familjerådgivare som föreslår att den otrogna parten ska ha lite mer kontakt med älskaren för att "få det ur systemet". - Om du knullar lite mer med andra ska du se att du vill ha sex med din man igen. Hur kan alla bara acceptera detta som om det vore en normal terapimetod? 
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.

Trust me skrev 2013-04-20 09:04:41 följande:
    Citat inlägg av TS: "Min fru har träffat "pappan" ibland under denna tid. Det vet jag därför hon har sagt det ibland när hon kommer hem sent. För några veckor sedan föreslog terapeuten att hon skulle sätta sig ner och på allvar reda ut med pappan hur hon känner och vad hon vill. Känna efter själv och låta det ta lite tid. Inte bara över en timma en kväll. Så min fru och pappan tog en kryssning till Helsingfors en helg strax efter det. Jag har frågat hur det gick och hon har bara sagt att "det gick bra". Men det är ju klart att jag fattar att dom  hade sex ombord på båten. Och även när dom träffats dom andra kvällarna." Tamigfan det sjukaste jag läst på länge! En familjerådgivare som föreslår att den otrogna parten ska ha lite mer kontakt med älskaren för att "få det ur systemet". - Om du knullar lite mer med andra ska du se att du vill ha sex med din man igen. Hur kan alla bara acceptera detta som om det vore en normal terapimetod? 

Håller med! Vad tycker du då TS? Vad känner du? Du finns ju också!!!!!! Din frus behov får stå för henne men DU då?
  • Anonym
    Trust me skrev 2013-04-20 09:25:24 följande:
    Så då tar du upp något som hon själv inte tagit upp och som inte nämns. Det gör det fritt fram att välja vilka hitte-på argument som helst och slänga in i debatten. Om frun slutade missbruka rökheroin med "pappan" skulle hon kunna bli en balanserad människa igen.

Ha,ha! Precis - dags för frun att sluta röka på???!!
  • Anonym

Tycker den här tråden flippar ur. Kommer in en massa antaganden i tråden som jag inte uppfattar existerar alls eller så tolkar de som läser tråden det så. Var det inte så att TS kom på att frun vänstrade med någon på jobbet och TS kom på henne. Han var inte intresserad av ett eget sexliv numera då frun och han slutat ha sex men ville gärna ha kvar henne då de har ett långt liv tillsammans. Tydligen går de i terapi nu och tydligen har "pappan" existens kommit på tal? men för övrigt...Eller har jag missat nåt?

• Anonym
    ynk skrev 2014-09-06 19:12:53 följande:

Jo jag har en dubbel känsla inför att min hustru väljer att ha sex med andra män framför mig, en blandning av svartsjuka, misslyckande och samtidigt en spänning som gör mig tänd...

Jag har närhet, ömhet och kärlek med min fru, men inte på ett sexuellt plan.

Har du funderat över att försöka träffa andra kvinnor för att ligga med dem?
  • Anonym
    ynk skrev 2014-09-07 06:34:26 följande:

Nej det är inget som jag direkt funderat över...

Det tycker jag du bör fundera igenom, noga.

Assymetriska relationer som din är inte självklart hälsosamma. Du bör åtminstone testa vad din fru skulle anse om att du kunde ha nån annan.
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-07 07:07:47 följande:
    Det tycker jag du bör fundera igenom, noga.

Assymetriska relationer som din är inte självklart hälsosamma. Du bör åtminstone testa vad din fru skulle anse om att du kunde ha nån annan.
    Med Lem:  jag förstår inte riktigt vad du menar "Assymetriska relationer, och vad som inte är hälsosamt med att leva i ett vitt äktenskap..?

På vilket sätt skulle det vara ohälsosamt..?

TS situation som är snarlik min är ju en realitet för vissa människor, även om flertalet skulle linda in det i någon bortförklaring...
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-09-07 12:06:13 följande:

Med Lem:  jag förstår inte riktigt vad du menar "Assymetriska relationer, och vad som inte är hälsosamt med att leva i ett vitt äktenskap..?

På vilket sätt skulle det vara ohälsosamt..?

TS situation som är snarlik min är ju en realitet för vissa människor, även om flertalet skulle linda in det i någon bortförklaring...

Jag säger "inte SJÄLVKLART hälsosamma". De fall där jag sett mannen (som det ofta är när det ger problem) ändå till slut söka nya sexuella kontakter (och lyckats, vilket inte verkar vara särskilt svårt, överraskande nog) så har hans psykiska hälsa blivit mycket bättre.
  • Anonym
    Anonym (oj!) skrev 2014-09-07 15:23:17 följande:

Hoppar in sent i tråden, ser att den är 1.5 år gammal, men blir helt fascinerad!

Hur kan man välja att avstå från sex själv medan frun får ligga runt? Visst, kärlek och ömhet är fina grejer, men längtar du inte efter sex ts, Micke?

Det liknar ett förhållande jag hade för några år sen. De sista 2 åren (av 5) hade jag enbart kompiskänslor för killen, varma sådana, tyckte om honom jättemkt.Men sexuellt hade det svalnat från min sida, låg med honom några få ggr de sista åren. Sedan insåg jag att det var ohållbart och gjorde slut. Äntligen kunde jag träffa män jag var sexuellt attraherad av igen. Men att hålla fast vid killen bara för att vi tyckte om varandra på ett själsligt plan, aldrig! Hade inte funkat för någon av oss.

Man kan också gå i terapi för att återuppväcka slocknad sexuell åtrå.

Funkar förvånansvärt ofta förvånansvärt bra. Om man nu verkligen tycker om varandra och, NB, varandras kroppar.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad