Inlägg från: Schack73 |Visa alla inlägg
  • Schack73

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Anonym (Knasiga) skrev 2015-03-21 03:36:10 följande:
    Jag förstår faktiskt inte varför det är provocerade. Eller svårt att förstå. Det har jag svårt att förstå. Förklara för mig?

Tänk så många respektlösa parallella relationer det finns? Så många otroheter. Lögner. Misshandel. Kan inte bryta pga ekonomi. Osv..

Har ni inte en Disney version nu av hur en bra relation är som förebild? Det låter så.
    Jag tycker det är lite provocerande att han väljer bort ett aktivt sexliv och helt lyckligt förhållande pga (vad jag tror) rädsla. Micke säger att de har det bra men jag tror han skulle vara lyckligare om han hade ett aktivt sexliv med sin fru.
  • Schack73

Vad tråkigt att höra, Micke!
    Jag tror tyvärr också att det här är början till slutet för er. Det kan ju leda till något gott i framtiden; att du träffar någon som älskar dig och vill ha dig på alla plan, även sexuellt.

• Schack73

Jag tycker du ska iaf fundera på att byta terapeut, till nån som är på din sida så att säga. Testa en manlig och se om det är nån skillnad. Det blir inte bra om du är skeptisk och tveksam.

• Schack73

Jag håller med Molly50. Du behöver någon som ser saker ur din synvinkel.

Du har rätt att vara lycklig och må bra utan att göra avkall på dig. Du behöver inte utplåna dig själv helt.

Jag önskar dig en god jul och gott nytt år!

• Schack73

Skönt att du hittat dig själv, Micke! Är det någon större skillnad mot ditt gamla liv? Har du börjat leka med tanken att kanske träffa någon ny i framtiden?

• Schack73

Micke, förlåt men jag skulle tro att din exfru skulle tycka bättre om dig om du stod på dig och inte lät dig utnyttjas. Mitt ex var lite som du och jag tyckte sämre om honom och var arg på honom för att han lät sig "utnyttjas" och inte ställde krav och hade gränser.

Ta tillbaka din värdighet, satsa på dig själv och ta tid till dig själv så du kan börja må bättre. Man kan inte ha en vettig kärleksfull relation med andra innan du respekterar och älskar dig själv.

• Schack73

Micke, hur känns det nu? Börjar du se ngt ljus i tunneln? Är det bättre mellan dig och din ex-fru?

• Schack73
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-10 16:36:19 följande:
    Det kan jag inte påstå. Iof har jag inte heller lyft blicken för att se efter.

Min exfru har jag av förklargliga skäl inte så mycket kontakt med längre. Hon vill inte att jag kommer till huset mer och jag har heller inga ärenden dit heller iom att alla byggprojekt är slutförda. De få kontakter vi har handlar om diverse fakturor på byggrelaterade utlägg som fortfarande tillar in och som hon kommer över med till mitt kontor. Men hon hatar mig inte i alla fall. Och jag hatar inte henne.

Förutom ett antal ekonomiska band som kommer att hänga kvar ett tag (och barnen naturligtvis) har vi inga band alls längre.
    Jag kan se fördelar med att ni inte har kontakt och att du inte bygger på hennes hus längre. Då har du kanske ork att gå vidare med ditt liv och fokusera på din firma och viktigast av allt, din hälsa.

Försök fundera ut vad du vill göra med ditt liv, vad du har för drömmar, din största önskan. Hur vill du att din drömkvinna ska se ut och bete sig?
  • Schack73
    Anonym (psykologi) skrev 2017-10-11 21:04:52 följande:
    Va? Jag fattar ingenting, snickrar han och betalar fakturorna åt henne?
    Han gjorde det för att han älskar henne och ville vara snäll medan hon bodde i deras hus med sin älskare. Nu vill hon inte att han kommer förbi längre.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad