Inlägg från: Anonym ("Micke") |Visa alla inlägg
  • Anonym ("Micke")

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

P30 skrev 2015-08-27 00:46:52 följande:

Tror att jag har skrivit tidigare till dig, men det är svårt att hitta innan jag skrivit det här :)

Jag lever utanför normen, träffar andra kvinnor. Jag och min sambo träffar andra ihop och ibland träffar hon andra själv också. Jag vet att många, framför allt andra par blir mycket störda när man inte följer normen. Att det blir kämpigt att försvara något som du kanske inte ens vill, men som blir naturligt när diskussionen kommer upp.

Men det känns ju verkligen som att du behöver ett stöd och fundera på hur du skall komma vidare. Känslan är att hon styr och gör precis som hon vill - och det gör du med. Men att varken hon eller du frågar vad DU vill - och att du bara hamnar i cirkelresonemanget att du inte vet.

Du behöver hjälp med att reda ut vad du vill. En samtalsterapeut som kan bända och vrida lite. Någon som inte bara tycker att ni är knäppa för att ni inte gör som alla andra utan förstår att det finns andra varianter - men som fokuserar på att du skall må bra.

Om du är 100% säker på att du vill leva kvar med din fru så länge ni bor ihop, ja då vet du det - och då behöver ni förstås bo ihop för att du skall vilja vara kvar i relationen. Som det är just nu, när du bor i din etta, utan semester ihop och har pysslat om huset som hon bor i med sin älskare så borde du ställa dig frågan: vilket värde har jag för henne - och vilket värde har relationen för mig - annat än i någon slags symbolvärde.

Så - investera i dig själv. Betala minst 10 gånger för en psykolog. Starta en anonym tråd där du frågar om råd på den ort du finns eller i närheten. Ge det minst tio gånger. Gå två gånger i veckan. Låt dig inte nöjas med vem som helst, ta någon som är erkänt bra och som klarar av att utmana dig på rätt nivå. Se till att gå alla gånger även om det är jobbigt.

Lev.

Tack snälla för vänligheten och omtanken. Men jag har inget som helst intresse i att lägga pengar på att gräva och forska i mig själv. Har aldrig gjort och kommer heller aldrig att göra. Jag lägger hellre pengar på sånt som är värt nåt för mig och som är värt nåt för andra.
  • Anonym ("Micke")
    molly50 skrev 2015-08-28 11:19:58 följande:
    Hon har alltså bett om att hon ska få ringa dig och att du inte ska ringa henne.
    Jag får känslan av att hon vill styra allt så det passar henne.
    Och det är inte juste emot dig.

Du har rätt i att vi bara har din version att gå efter. Och just därför så får man känslan att hon är inte bara känslokall utan även egoistisk.
    Du kanske skulle be henne att läsa den här tråden och kanske skriva några ord så vi får hennes version av saken också.
    Hon kanske behöver få se/höra vad andra tycker om det hon håller på med.

Har era barn pratat md sin fru om det här? Jag förstår att de funderar vad som pågår.
    Och det är väl kanske upp till din fru att berätta det.
    Jag tror att dom har pratat med  henne med. Varför skulle dom inte? Vad som utkommit och hur dom reagerat vet jag inte.
  • Anonym ("Micke")

Hur det går? Inte så mycket nytt under solen. Skall se om jag hinner uppdater om ngn dag.

• Anonym ("Micke")

Så...får se nu då...här är vi nu:

Jag har flyttat från min etta till en tvåa i centrum. Jag behövde lite mera utrymme och ettan hade jag på ett tillfälligt andrahandskontrakt. Tvåan är en bostadsrätt som jag köpt. Oavsett hur alltid utvecklar sig med villan och vårt förhållande så kommer jag inte att förlora pengar på bostadsrätten. Tvärtom.

Min fru bor som tidigare sagt i villan. Hennes manliga sällskap har inte flyttat in utan hälsar på ibland vad jag förstår. Däremot har min frus syster (frånskild sedan 10 år) flyttat in med henne. Som stöd och samtidigt även pga av att hon hamnade i ett akut bostadsproblem. Jag har egentligen inget emot att hennes syster bor där. Hellre det än en annan man. Men systern och jag har väl aldrigt riktigt "klickat" så jag tror knappast att hon har en positiv inverkan på min fru vad gäller vårt förhållande. 

Många av er har ju uppmanat mig att skaffa någon att prata med. En terapeut. Och det  har jag gjort sedan någon månad tillbaka. Jag kan inte påstå att jag ser något gott komma ur det där. Men jag har bestämt mig för att ge det ett halvår. Hon (terapeuten) har en förmåga att sväva ut i långa utläggningar om jämställdhet och "kvinliga perspektiv" vilket förvirrar mig och gör mig en aning vilsen i diskussionerna. Hon har tom sagt att hon förstår att min fru inte hade någon sexdrift tidigare...men att hon har det nu med andra. Sen handlar mötena mest om hur jag skall hantera det, hur jag upplever det, hur jag skall ta mig an min nya situation och rent allmänt förhålla mig till kvinnor...och även män. Ja...jag var helt klart spektisk inför de här mötena och jag har inte ändrat mig. Men jag antar också att hon har känt av min skepsism och att det färgar mig och färgat av sig på hela uppägget.

Många har också frågat mig om hur vi har hanterat allt det som hänt i relation till våra (vuxna barn). Och dom vet ju naturligtvis att vi för tillfället lever åtskilda. Men det är ingen som frågar varför eller petar i det. Jag träffar bägge barnen ibland. Nu kan dom ju titta in hos mig iom att jag har det lite "större". Men vi träffas kanske inte så ofta som jag skulle vilja. Jag tror att dom träffar min fru oftare. Men återigen..jag vet inte. Vi pratar inte om henne när vi ses och vi pratar heller inte om mig. Vi pratar om deras liv och allt som händer där (studier, boende, flyktingsituationen, sport osv).

Ekonomiskt är det precis inom gränserna. Det går..men inte mycket mer. Företaget går bra just nu så det är ju skönt och jag behöver inte jobba dygnet runt för att hålla det flytande. Jag kan tillfälligt tom ta ut lite mer i lön än jag gjorde tidigare om åren vilket underlättar. 

Något positivt har jag att berätta i alla fall. Jag har påbörjat en ny hobby!    
    Det mesta av jobbet med villan, tomten, strandlinjen och strandbyggnaderna är mer eller mindre klart inför vintern så jag har lite extra tid över nu efter jobbet. 

• Anonym ("Micke")
    Anonym (Undrande) skrev 2015-12-03 00:24:03 följande:

Dags för en uppdatering Micke?
    Är många som är intresserade av som händer med dej 

Ok. Jag skall försöka ta mig tid ngn av de närmaste dagarna och ge en uppdatering. Just nu håller jag mest på och förbereder årsavslutet i företaget. Julhelgen blir ju lite annorlunda nuförtiden. Min barn (med respektive) kommer att fira jul med min fru i villan. Jag åker till fjällstugan och tänder en brasa. Sen byter vi över nyårshelgen då min fru skall ha fjällstugan tillsammans med några vänner.

Men som sagt...återkommer.
  • Anonym ("Micke")

Det är två kvinnor som har börjat göra närmanden. En som bor i grannfastigheten och en som jag har lärt känna genom mitt företags affärer. Det har ju kommit ut att jag är nyseparerad (om än ev tillfälligt...vi får se). Jag är ju inte alls intresserad av dom eller någon kvinna över huvudtaget (förutom min fru) men det verkar som om det förutsätts att jag skall vara inställd på ett nytt förhållande. Men det är jag som sagt inte. Och i mina samtal med min terapeut så är hon också tydlig med att jag skall hålla mig från nya relationer och försöka landa i mig själv.

Jag har egentligen inget mot att träffa andra människor. Jag gör ju det dagligen via arbetet men jag menar nu alltså även privat. Såväl män som kvinnor. Men vad gäller kvinnor så verkar det vara svårt att två vuxna människor (av olika kön) skulle umgås utan att det skall leda till något annat. Synd. 

Jag har i alla fall börjat engagera mig i en lokal organisation som är verksam inom olika välgörenhetsprojekt. Och det ser ut att kunna vara en givande aktivitet när jag nu allt oftare har väldigt mycket ledig tid utanför kontorstid. Det är skönt att få huvudet aktiverat i något som betyder något även utanför arbetstid.

• Anonym ("Micke")
    molly50 skrev 2015-12-16 11:26:53 följande:
    Jag ska tillägga att jag tycker att hon visar med all önskvärd tydlighet att hon bara tänker på sig själv när hon inte vill ha med dig under julen.
    Har hon ens frågat barnen vad de tycker om det?
    Det vet jag naturligtvis ingenting om. Men dom vill nog helst inte att vi träffas allihop nu. Känns som om dom gärna vill "hantera oss" var för sig.
  • Anonym ("Micke")
    molly50 skrev 2015-12-16 11:23:31 följande:
    Att andra kvinnor är intresserad av dig visar ju att du har chanser att träffa någon ny om du lämnar din fru. Vilket är vad jag tycker du ska göra
    Jag är inte intresserad av andra kvinnor
    Hon verkar totalt likgiltig för vad du känner och hur du mår i allt det här.
    Och du förtjänar så mycket bättre än så.
    Jag håller inte helt med här
    Låt inte henne få diktera villkoren för hur du ska leva!
    Vet inte om det är riktigt så det är heller (att hon dikterar villkoren)
    En annan aspekt är ju hur din sk fru skulle reagera på om hon fick veta att du träffat någon annan.
    Det skulle faktiskt vara lagomt åt henne om hon fick veta att du gått vidare och struntar i henne.
    Det har hon förtjänat.

Som sagt...jag är inte intresserad av någon annan. Sen tycker jag också att det vore falskt.

• Anonym ("Micke")
    Anonym (Betabucks) skrev 2015-12-18 09:27:58 följande:

Du är en betabucks. Kvinnor delar in män i 3 kategorier.

1. Älskare (Män som de vill knulla)
    2. Försörjare (Stabila män som gör vardagen lite enklare)
    3. Riktiga partners (Män som de både känner sig trygga med, och som de åtrår rent sexuellt)

Du är tyvärr i kategori #2.

Jaha...ok. Jag ser inget fel i det. Att göra livet enklare för någon. Hur kan det vara fel?
  • Anonym ("Micke")
    Anonym (sebbe) skrev 2015-12-21 16:19:23 följande:
    Hej TS. Jag hittade denna tråd idag och har ägnat den senaste timmen åt att sträckläsa den från början till slut. Jag har läst samtliga dina inlägg. Genom hela tråden kände jag att jag förstod dig bra. Jag kunde förstå dina val och din acceptans av en dräglig situation. Jag blev stundtals, liksom du själv ...........................
    Jag tycker även att du ska gå till en manlig terapeut. Varför väljer du en kvinnlig? Du har tillräckligt med kvinnlig påverkan i ditt liv. Vad ger det dig att sitta där och lyssna på hennes föreläsningar om jämställdhet och kvinnlig sexualitet? Du har skrivit att du inte pratar om dina problem med dina manliga vänner. Men jag tror att professionell manlig input skulle göra dig gott just nu!
    Långt inlägg. Men för att bara replikera på din avslutning. Varför är könet på terapeuten viktig? Bryr mig inte det minsta om om det är en kvinna eller man som terapeut.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad