• molly50

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Ja,hur går det för dig,TS?

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-12-10 13:20:50 följande:

Det är två kvinnor som har börjat göra närmanden. En som bor i grannfastigheten och en som jag har lärt känna genom mitt företags affärer. Det har ju kommit ut att jag är nyseparerad (om än ev tillfälligt...vi får se). Jag är ju inte alls intresserad av dom eller någon kvinna över huvudtaget (förutom min fru) men det verkar som om det förutsätts att jag skall vara inställd på ett nytt förhållande. Men det är jag som sagt inte. Och i mina samtal med min terapeut så är hon också tydlig med att jag skall hålla mig från nya relationer och försöka landa i mig själv.

Jag har egentligen inget mot att träffa andra människor. Jag gör ju det dagligen via arbetet men jag menar nu alltså även privat. Såväl män som kvinnor. Men vad gäller kvinnor så verkar det vara svårt att två vuxna människor (av olika kön) skulle umgås utan att det skall leda till något annat. Synd. 

Jag har i alla fall börjat engagera mig i en lokal organisation som är verksam inom olika välgörenhetsprojekt. Och det ser ut att kunna vara en givande aktivitet när jag nu allt oftare har väldigt mycket ledig tid utanför kontorstid. Det är skönt att få huvudet aktiverat i något som betyder något även utanför arbetstid.

Att andra kvinnor är intresserad av dig visar ju att du har chanser att träffa någon ny om du lämnar din fru. Vilket är vad jag tycker du ska göra
    Hon verkar totalt likgiltig för vad du känner och hur du mår i allt det här.
    Och du förtjänar så mycket bättre än så.
    Låt inte henne få diktera villkoren för hur du ska leva!
    Terapeuten har däremot rätt i att du bör vänta med att inleda en ny relation tills du känner dig redo för det.
    Annars är risken stor för att det inte kommer att fungera.
    En annan aspekt är ju hur din sk fru skulle reagera på om hon fick veta att du träffat någon annan.
    Det skulle faktiskt vara lagomt åt henne om hon fick veta att du gått vidare och struntar i henne.
    Det har hon förtjänat.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    molly50 skrev 2015-12-16 11:23:31 följande:
    Att andra kvinnor är intresserad av dig visar ju att du har chanser att träffa någon ny om du lämnar din fru. Vilket är vad jag tycker du ska göra
    Låt inte henne få diktera villkoren för hur du ska leva!
    Terapeuten har däremot rätt i att du bör vänta med att inleda en ny relation tills du känner dig redo för det.
    Annars är risken stor för att det inte kommer att fungera.
    En annan aspekt är ju hur din sk fru skulle reagera på om hon fick veta att du träffat någon annan.
    Det skulle faktiskt vara lagomt åt henne om hon fick veta att du gått vidare och struntar i henne.
    Det har hon förtjänat.
    Jag ska tillägga att jag tycker att hon visar med all önskvärd tydlighet att hon bara tänker på sig själv när hon inte vill ha med dig under julen.
    Har hon ens frågat barnen vad de tycker om det?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Gå vidare) skrev 2015-12-16 11:52:27 följande:
    Om inte annat kan det vara intressant att se hur "frugan" hans skulle reagera OM han träffade någon annan :)
    Ja,absolut! Fast å andra sidan så vore det inte rättvist mot Mickes ev nya bekantskap om hon blir mer intresserad av honom än han är av henne.
    Om hon inte skulle vara med på att ha en tillfällig relation,så att säga.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-12-18 08:35:54 följande:
    Det vet jag naturligtvis ingenting om. Men dom vill nog helst inte att vi träffas allihop nu. Känns som om dom gärna vill "hantera oss" var för sig.
    Ok. Ja,det kan jag i och för sig förstå. Men jag kan ändå inte låta bli att tycka att din fru visar att hon inte bryr sig så mycket om vad du tycker,tänker och känner i allt det här.
    Anonym ("Micke") skrev 2015-12-18 08:47:14 följande:
    Jag är inte intresserad av andra kvinnor
    Jag håller inte helt med härVet inte om det är riktigt så det är heller (att hon dikterar villkoren)
    Det har hon förtjänat.

Som sagt...jag är inte intresserad av någon annan. Sen tycker jag också att det vore falskt.

Som jag skrev så håller jag med terapeuten om att du ska vänta med sådant tills du känner dig redo.
    Och,som jag också skrev,så är det ju inte särskilt juste att inleda en relation med någon som är mer intresserad än vad man är själv.
    Såvida inte båda är med på att ha en tillfällig relation. Typ kk-relation.
    Men det är en annan sak.

Jag tycker att hon dikterar villkoren för hur du ska leva när hon träffar andra män,men vill inte att du ska trffa andra kvinnor. Hon sparkar ut dig ur huset och stannar själv kvar där och hon låter dig inte få vara med och fira jul med era barn,
    Om det inte är att diktera villkoren så vet jag inte vad som är det.

Jag förstår hur du känner. Men din fru är ju minst lika falsk i så fall som behandlar dig så här.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-12-21 09:13:47 följande:
    Jaha...ok. Jag ser inget fel i det. Att göra livet enklare för någon. Hur kan det vara fel?
    Felet är väl att hon utnyttjar dig.

Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-12-22 17:39:04 följande:
    Långt inlägg. Men för att bara replikera på din avslutning. Varför är könet på terapeuten viktig? Bryr mig inte det minsta om om det är en kvinna eller man som terapeut.
    Könet på terapeuten spelar nog inte så stor roll,det kan jag hålla med dig om.

Men du borde byta terapeut av den anledningen att du behöver en som kan se saker och ting ur din synvinkel.
    En som inte bara tar hennes parti.
    Det tror jag du skulle bli mer hjälpt av.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-12-30 09:24:25 följande:
    Jag tror nog inte att byte av terapeut förändrar något. Det här är ju inte den första och det där med att se saker ur mitt perspektiv förstår jag inte. Skall dom inte bidra med en neutral syn och ett bredare perspektiv?
    Jo,men jag tycker att det är just det den här terapeuten inte gör.
    Jag får känslan av att hon ser saker och ting ur din frus synvinkel och försöker få dig införstådd med hur din fru känner.
    Och det hjälper ju inte på något sätt dig att må bättre.
    Förstår du hur jag menar?

Du behöver prata med någon som kan se dig och förstå hur du känner. Och hjälpa dig att må bättre och kanske få sexlusten att vakna igen.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2015-12-30 13:49:40 följande:
    Jo men jag delar väl min frus syn i det stora hela. Det är väl ungefär så landet ligger. Så därför behöver ju inte terapeuten ta till sig mitt perspektiv som något annat.
    Jag tänker mest att du kanske vill få tillbaka din sexlust du också och hitta tillbaka till dig själv.
    Och det kan bli svårt med en terapeut som bara verkar vara på din frus sida.
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym ("Micke") skrev 2016-02-09 08:58:54 följande:
    Jag har hittat mig själv nu. Livet jag lever nu är jag.
    Ok. Men i så fall är det väl lika bra att du och din fru går skilda vägar om ni ändå lever på skilda håll och inte är mer än vänner i nuläget.
    Om ens det.
    Mattias och Hannah.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad