Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Ja,hur går det för dig,TS?
Ja,hur går det för dig,TS?
Det är två kvinnor som har börjat göra närmanden. En som bor i grannfastigheten och en som jag har lärt känna genom mitt företags affärer. Det har ju kommit ut att jag är nyseparerad (om än ev tillfälligt...vi får se). Jag är ju inte alls intresserad av dom eller någon kvinna över huvudtaget (förutom min fru) men det verkar som om det förutsätts att jag skall vara inställd på ett nytt förhållande. Men det är jag som sagt inte. Och i mina samtal med min terapeut så är hon också tydlig med att jag skall hålla mig från nya relationer och försöka landa i mig själv.
Jag har egentligen inget mot att träffa andra människor. Jag gör ju det dagligen via arbetet men jag menar nu alltså även privat. Såväl män som kvinnor. Men vad gäller kvinnor så verkar det vara svårt att två vuxna människor (av olika kön) skulle umgås utan att det skall leda till något annat. Synd.
Jag har i alla fall börjat engagera mig i en lokal organisation som är verksam inom olika välgörenhetsprojekt. Och det ser ut att kunna vara en givande aktivitet när jag nu allt oftare har väldigt mycket ledig tid utanför kontorstid. Det är skönt att få huvudet aktiverat i något som betyder något även utanför arbetstid.