Inlägg från: Anonym (psykologi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (psykologi)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

ynk skrev 2015-03-22 18:58:58 följande:
    För att detta ska ske, så måste en vilja finnas hos båda parter...

Mickes fru tänder ju inte på honom, utan vill ha det sexuella med andra män, medans hon delar övrig med honom...

Jag lever på samma sätt, och är övertygad om att de ser ut så för många andra par även om det är tabu att tala om det lika ärligt som TS...
    Anonym ("Micke") skrev 2015-03-23 12:07:28 följande:
    Eller så är det ett en normaliseringsprocess för att slippa tänka på att man har uppenbara psykiska problem, man väljer hellre att anpassa sig till vilket skit som helst än att ta tag i sitt liv och sin egen oförmåga att stå upp för sig själv. Och så intalar man sig själv att det är så man vill leva när det egentligen handlar om att det inte alls är så man vill leva, man är bara oförmögen att göra det som krävs för att få till en förändring.

• Anonym (psykologi)
    Anonym ("Micke") skrev 2015-08-28 10:24:19 följande:
    Tack snälla för vänligheten och omtanken. Men jag har inget som helst intresse i att lägga pengar på att gräva och forska i mig själv. Har aldrig gjort och kommer heller aldrig att göra. Jag lägger hellre pengar på sånt som är värt nåt för mig och som är värt nåt för andra.
    Fast det kanske vore dags för dig att överväga om det kanske är värt mer för dig att gräva i dig själv än allt annat du lagt ner pengarna på. Det har ju bevisligen inte gått så bra för dig i dina relationer och ditt sätt att resonera är absolut inte normalt.

Bara en sån sak att du anser att hon ber dig ge fan i att ringa henne och låta henne bestämma när ni ska prata är något positivt och ädelt av henne när det egentligen handlar om egoism och ett sätt att ta kontrollen över er "relation" säger en helt del om hur lång ute i det blå du är.

Inget någon säger kommer ändra på dina minsta sagt märkliga tankebanor, däremot kommer er dysfunktionella relation påverka era barns syn på relationer i framtiden. Det blir slutligen de som kommer få betala ett högt pris för att du inte ville "gräva i dig själv"
  • Anonym (psykologi)
    Anonym (Gå vidare) skrev 2016-02-10 12:24:36 följande:
    Äktenskapet låter mer praktiskt som läget är nu än något annat. Kan även vara så att den ene låtsas som det regnar och den andra blivit alldeles för avtrubbad sedan länge för att ens orka bry sig längre!?
    Finns säkert en massa anledningar men det är ändå svårt att förstå varför man vill leva så, känns som en ganska meningslös slöseri med liv.
  • Anonym (psykologi)
    Anonym (Gå vidare) skrev 2016-02-11 07:20:14 följande:
    Just nu och sedan en tid tillbaka verkar det inte vara så aktuellt med att träffa någon annan/ny. Verkar nöjd med läget som det är. Ett slags status quo och eller limbo. Kanske är det hoppet som lever kvar, kanske är det bara det praktiska som funkar okej för stunden, innan han eller någon vaknar och reder ut det hela. Behovet av samliv finns ju inte där. Kanske det vaknar till liv senare, kanske inte. Sorg över något kan visa sig på olika sätt och vis och hur man väljer att hantera eller inte hantera sorg ser ju olika ut. 
    Eller så kanske det är bekvämlighet och rädsla att släppa det kända och ge sig ut i det okända. Sant alla hanterar sorg på olika sätt dock har de en sak gemensamt, om de inte kunnat ta sig ur sin sorg efter en längre period så har de förmodligen större problem som de behöver hantera. 

Det blir lite fel att ta saker ur dess sammanhang och generalisera, alla är olika och hanterar saker olika, men det finns en tidsaspekt som är ganska avgörande, alla kan må dåligt ett tag men går det för lång tid behöver man kanske hjälp att ta sig ur det, alla förhållanden kan vara dåliga i perioder, men om det är dåligt väldigt länge så bör man kanske fråga sig varför man är kvar och om det finns andra alternativ? Sen är alla är olika en sanning med modifikation, om det vore så enkelt så skulle man inte behöva söka hjälp för eventuella psykiska problem, vadå, alla är ju olika?, men riktigt så enkelt är det inte eller hur?
  • Anonym (psykologi)
    Anonym ("Micke") skrev 2017-10-10 16:36:19 följande:
    Det kan jag inte påstå. Iof har jag inte heller lyft blicken för att se efter.

Min exfru har jag av förklargliga skäl inte så mycket kontakt med längre. Hon vill inte att jag kommer till huset mer och jag har heller inga ärenden dit heller iom att alla byggprojekt är slutförda. De få kontakter vi har handlar om diverse fakturor på byggrelaterade utlägg som fortfarande tillar in och som hon kommer över med till mitt kontor. Men hon hatar mig inte i alla fall. Och jag hatar inte henne.

Förutom ett antal ekonomiska band som kommer att hänga kvar ett tag (och barnen naturligtvis) har vi inga band alls längre.
    Varför bygger du på hennes hus?
  • Anonym (psykologi)
    molly50 skrev 2017-10-11 09:47:29 följande:
    Det är bra att ni inte har så mycket kontakt längre.
    Det kan göra det lättare för dig att gå vidare med ditt liv.
    Egentligen tycker jag också att hon kan betala de här fakturorna själv om hon nu inte vill att du ens ska få komma till huset.
    Men det är kanske gemensamma utlägg för bygget som ni har haft?
    Om inte så låt henne betala allt själv.
    Det är trots allt du som har byggt allt hon ville ha.
    Jag hoppas att du kan komma vidare och finna någon annan att leva med som älskar dig för den du är och som behandlar dig på ett bra sätt. För det förtjänar du.
    Lever hon fortfarande med sin älskare?

Styrkekramar!
    Va? Jag fattar ingenting, snickrar han och betalar fakturorna åt henne?
  • Anonym (psykologi)
    Schack73 skrev 2017-10-11 22:01:23 följande:
    Han gjorde det för att han älskar henne och ville vara snäll medan hon bodde i deras hus med sin älskare. Nu vill hon inte att han kommer förbi längre.
    Stackars människa, han kan inte må bra, behövs nog åratal av terapi där.
  • Anonym (psykologi)
    Anonym (Mx) skrev 2017-10-12 18:16:01 följande:

Den exfru som TS har verkar vara en riktig häxa! Man blir mörkrädd av att det finns så vidriga människor. Jag hoppas att Micke kan bli av med den där feminist mentaliteten han verkar ha och ser till att låta exfrun och dennes man få smaka på vedergällning. 

Med tanke på att han bygger på huset åt henne och betalar hennes räkningar så lär det nog inte hända.
  • Anonym (psykologi)
    Keriksson1 skrev 2022-10-26 17:07:10 följande:

Sorry, sent inlägg men såg det först idag, Förstår inte att du inte gick in i rummet och spöade skiten ur mannen som satt på henne, du har ju inte snokat i hennes dator eller nåt utan bara varit snäll och velat hämta henne från jobbet.

Hade stormat in, gett honom vad han förtjänat sen knullat henne på plats inför honom. 

Eller knullat honom på plats medan tanten skriver på skilsmässopappren Flört

Att knulla henne inför honom gör ju ingen skillnad eftersom snubbar som gillar att dra över andras partners förmodligen fattar att hon knullar sin partner med men bryr sig helt enkelt inte, bara de får nåt att stoppa kuken i så är de nöjda.

Men att själv bli påsatt hårt i tvåan av tjejens kille är kanske inte vad man förväntat sig och man tänker sig kanske för nästa gång man blir sugen på någon annans tjej, för det svider så i rumpan 
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad