• puss

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Anonym ("Micke") skrev 2015-01-19 12:39:37 följande:
    Det behöver väl inte alls nödvändigtvis bli skilsmässa om och när det kommer ut? Hon får sex från sin älskare. Allt annat från mig.

Han är singel vad jag förstår. Min fru har sagt att hon undviker stadgade män numera.
    Och vad får du?
  • puss
    Anonym ("Micke") skrev 2015-01-19 17:05:23 följande:
    Eh...vad menar du?
    Hon får sex av sin älskare och allt annat av dig.

Vad får du?
  • puss
    Anonym ("Micke") skrev 2015-01-20 14:18:13 följande:
    Tvåsamhet. Partnerskap. Vänskap. Det är väl värt en hel del?
    inte om det kostar ens självrespekt. vänskap och tvåsamhet kan man få av andra. och det är ju ett jävla uselt partnerskap som går ut på att HON få "allt av dig", det låter inget vidare rättvist.  
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • puss
    Anders 386 skrev 2015-01-20 16:41:11 följande:
    Men varför måste det vara så viktigt med rättvisa och heder?
    Den som verkligen visar styrka är den som står emot hedersbegrepp, stolthet och status och vågar leva det liv som man själv väljer utan att bry sig vad andra människor tycker! Att bara leva genom andras ögon är att visa svaghet...
    Är du nöjd med att bli förtryckt så fine. Har du ingen heder att bevara så fine. Gör som du vill för all del. Vissa finner dig i att bli förnedrade, andra inte.
  • puss
    Krafs skrev 2015-01-20 21:27:29 följande:
    Heder? Förnedrad?

Tror du att det är attribut som han identifierar sig med? Han har ju accepterat situationen, vilket innebär att inget av det du försöker tillskriva honom stämmer.
    Att han accepterar betyder inte att jag har fel.
  • puss
    Anonym ("Micke") skrev 2015-01-21 15:04:58 följande:
    Håller inte med (som ngn också sa ovanför här). För det första så anser jag att den vänskap och tvåsamhet som man får från sin livskamrat inte kan jämföras med motsvarande från riktigt goda och nära vänner. Hon får ju inte heller allt av mig. Hon får inte ut något sexuellt från mig (har nog aldrig fått). Så om guldvågen skall fram och det skall mätas så väger det nog rätt jämnt.
    Jaså? Det är ju du som känner dig lurad. Har du inte mer vett än att du accepterar att leva på det viset kan jag bara säga have it your way.
  • puss
    Anonym ("Micke") skrev 2015-01-23 09:03:45 följande:
    Varför den otrevliga tonen?
    Men läs inte på det viset. Härifrån kommer ingen otrevlig ton. Du känner dig lurad, sen går du i försvar.

Hantera ditt liv som du har vett till. Det är ett gott råd i all välmening.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad