Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Hur är det möjligt att du står ut TS? Jodå, jag har läst det mesta i råden. Din fru agerar oerhört respektlöst. Att hon har älskare är illa nog. Men att dessutom förnedra dig genom att vara mer eller mindre helt öppen med det och till och med gå på restaurang med era gemensamma vänner tillsammans med sin älskare är tamejfan vidrigt. Kan det vara så att hon får nån sorts energi av, eller rent av tänder på att förnedra dig. Du måste älska henne bortom förnuftets gräns. Annars går det inte förstå. Du kommer gå sönder till slut! Är hon verkligen värd det?
Sen undrar man ju hur det går på hennes jobb. Du skrev att hennes kollegor fattar vad hon sysslar med. Jag har jobbat som chef på olika nivåer i olika företag och organisationer många år. Min erfarenhet är att ett sådant beteende brukar tära kraftigt på förtroendekapitalet för en chef, som du antyder hon är. Jag har sett det flera gånger. Det blir inte lätt för henne att kommunicera värdegrundsbudskap och liknande. Ingen lyssnar på vad hon säger. Om några kollegor visste i går vet alla i morgon. Det får hon kallt räkna med. Det finns inget mer spännande på en arbetsplats än att skvallra otrohetsaffärer om kollegor eller ännu hellre chefen. Om nu någon tycker jag har en gammaldags kvinnosyn vill jag bara meddela att det jag skrivit ovan gäller chefer av båda könen. Möjligen döms en kvinna med din frus beteende hårdare av omgivningen än en man. Det är i så fall inget jag ställer mig bakom. Hon jobbar i skolmiljö och har föräldramöten, styelsemöten osv. Elever och föräldrar vet snart också. Var så säker. Hon är duktig och gör karriär skriver du. Hon är snart rökt säger jag. Ju mindre stad ni bor i desto fortare kommer det gå. Varför ska man lita på en person som är beredd att ljuga för sin närmaste, som är omdömeslös nog att inte hålla sin otrohetsaffär på en diskret nivå, som öppet förnedrar sin partner inför gemensamma vänner. Inget bra föredöme, ingen många föräldrar vill anförtro sina barn till, ingen man vill satsa på i en rekrytering! Inte jag i alla fall! Sen må hon vara hur duktig som helst. Det hjälper inte ett skvatt när moralpaniken slår till. Jag jobbade en gång på ett företag som började tappa många kunder fär att VD´n inte kunde hålla fingrarna från kakburken. Det höll på gå åt helvete totalt. Alla visste vad han och älskarinnan höll på med. Men det fattade inte dom två. När styrelsen förstod gick han i pension helt "överraskande" fem år i förtid. Det var liksom inte bra för affärerna helt enkelt att ha honom kvar.