• ynk

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Är en man i samma situation som Micke TS. som också lever i ett s.k. vitt äktenskap där jag och hustrun inte har sex, men där hon träffar andra män...

Ett förhållande bygger på så mycket och allt handlar inte bara om sex, utan man kan tycka om varandra och vilja vara tillsammans även om man inte ligger med varandra...

• ynk

Undrar om ni (trots avsaknaden av sex) ändå har en ömhet och kärlek mellan er, eller om ni bara lever som syskon eller kompisar...?

Kan du Micke ändå få utlopp för någon form av sexuella känslor för egen del, eller har du stängt av dessa känslor helt...

Är vetskapen om att din fru träffar andra enbart jobbig, eller kan det finnas en dubbla känsla inför detta..?

• ynk

Jo jag har en dubbel känsla inför att min hustru väljer att ha sex med andra män framför mig, en blandning av svartsjuka, misslyckande och samtidigt en spänning som gör mig tänd...

Jag har närhet, ömhet och kärlek med min fru, men inte på ett sexuellt plan.

• ynk
    Micke TS: i ditt inledande inlägg som startade denna långa och intressanta tråd så avslutar du med att ta upp det motsägelsefulla i att du trots det svek du upplevde från din hustru även fann en upphetsning över hennes nyvakna sexuella intresse...

Min tanke är att istället för att resignera och stänga av dina egna sexuella känslor istället kanske kunde utforska denna motsägelsefulla känsla av både besvikelse, men också upphetsning...

På så vis kunde kanske du och din hustru mötas i en närhet som är sprungen ur hennes nyvakna sexuella intresse tillsammans med de andra männen, men också något som du kan känna dig delaktig i...
  • ynk

Du upplevde inledningsvis en upphetsning inför din hustrus nyvaknade intresse för andra men, men beskriver detta som förvirring...
    Fast kan det inte vara så att det är ditt sanna jag att du faktiskt tänder på att din fru träffar andra och att skulle få en större gemenskap med din hustru om du bejakade rollen som cuckold...?

• ynk

OK, men det blir lite motsägelsefullt i att du valt att inte bli sårad av att din livspartner valt att dela det mest nära och intima med andra män framför dig, samtidigt som du hävdar att du stängt av alla sexuella känslor för egen del...

Skulle ju förstå detta med att stänga känslorna om det var så att du var sårad och besviken, vilket skulle vara helt förståeligt.

Men varför skall du plikta för att din fru funnit sin sexuella lust..?

Kan känna sympati för att du valt att stanna kvar i relationen, men förstår inte riktigt varför du ensam skall betala priset..?

Att människor som levt i en relation länge glider ifrån varandra och kanske inte längre kan känna den sexuella åtrån till varandra är nog inte alls ovanligt, men att det som i ert fall lett till en så ojämlik situation är nog mindre vanlig.

Vad säger din hustru om detta, har hon föreslagit dig att också du skulle kunna träffa andra utanför äktenskapet..?

• ynk
    Med Lem skrev 2014-09-28 13:45:28 följande:

Ynk, jag frågade tidigare och frågar igen: hur har du det själv med sex i äktenskapet.

Jag har hyggligt mycket erfarenhet av samtal med den passiva parten i s k cuckold-förhållanden, och tycker mig känna igen en del i det du säger, saker som tyder på att just så har du det.

Har du lust att kommentera?

Jag lever i en cuckoldrelation, vilket innebär att min fru valt att ligga med andra män istället för mig. Dock får jag en sexuell upplevelse och tillfredsställelse av detta, så jag anser mig ha ett sexliv (dock utan samlag). 
  • ynk
    Anonym ("Micke") skrev 2013-06-14 23:28:04 följande:

Tänkte bara kort uppdatera här lite...

Jag har pratat en del vidare med min fru de senaste dagarna ang hennes sexmöten med den andra mannen och huruvida hans fru faktiskt är medveten och ok med det hela. Och hon medger ju att hon inte med säkerhet kan säga att hon är 100% säker att han säger sanningen. Så det har nu lett till att hon tagit beslutet att att avsluta sin sexuellla relation med honom. Hon gjorde det tidigare i veckan. Min fru vill ju inte riskera att förstöra för hans fru om det skulle visa sig vara så att han ljuger för henne.

I övrigt så behöver hon inte leta efter någon annan att ha sex med. Det är inte sexet som i sig driver....utan bara något som råkade blossa upp genom ngn form av "kemisk" reaktion mellan henne och mannen som hon inte kunde stå emot. 

Micke, jag har funderat en del kring vad du skrev i juni förra året.

Tycker det är märkligt att både du och din fru kände dåligt samvete gentemot
    din hustrus första älskare "pappan". Du hade väl ingen anledning att känna dåligt samvete för vad din fru och hennes älskare gjorde?

Förstår heller inte hur din fru har tänkt när det gäller detta med dåligt samvete då hon bryter denna kontakt av hänsyn till älskarens ovetande hustru, medan hon inte bryr sig om att du mår dåligt över din situation...

Även om du har gett henne din "tillåtelse" till detta med hennes älskare, så kan ju ingen som läst denna långa tråd undgå att du ändå är ledsen och sårad över hur det har blivit. Jag tillhör inte de som vill fördömma eller lägga en skuldbörda på din hustru, men förstår inte detta med att hon tog hänsyn till att hennes första älskare var gift och då valde att avsluta den relationen....

I konsekvensens namn så borde hon kunnat fortsätta den relationen utan dåligt samvete, eller även valt att släppa dig fri och på sikt kunnat låta både dig och henne själv få en möjlighet att börja om i en ny relation...
  • ynk

Funderar på ifall Mickes tragiska berättelse rymmer en annan historia där hans hustrus berättelse kanske skulle låta helt annorlunda...?

Micke har ju beskrivit det som att hustrun tappade lusten till sex med honom, men sedan återfann lusten till sex men med andra män.
    Men min tanke är att dom kanske aldrig var särskilt kompatibla eller synkade i sexet och att avsaknaden av sexlust hos hustrun, kanske handlade om att man helt enkelt tände på olika saker...

Vill inte strö salt i såren, men kanske har hon långt innan hon blev påkommen tillfredsställt sina sexuella behov med andra män på sidan om, men fortsatt i relationen med Micke av andra orsaker...

En sak som får mig att fundera är hur Micke beskriver att hans hustru tog med älskaren i möten med deras gemensamma bekantskapskrets, och hur reaktionerna kring detta blev i denna tråd.

Hustrun framställs som okänslig och rent av grym, men kanske kan man här ana en annan bild av Mickes äktenskap än den som Micke beskrivit.
    Varför reagerade inte vännerna, var det så att alla andra utom Micke såg älskarens närvaro som något naturligt utifrån deras bild av deras äktenskap...

Kan inte Mickes brist på reaktion och till synes totala accepterande av situationen som han befinner sig i även vissa på en oförmåga till förändring och utveckling som kanske är just en förklaring till att hans hustru sökt sig till andra män...

Att hon presenterade älskaren för den gemensamma bekantskapskretsen tycker jag tyder på att hon inte enbart söker sex, utan att det även kan handla om en emotionell närhet som hon saknar i sitt äktenskap med Micke.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad