Anonym ("Micke") skrev 2013-06-14 23:28:04 följande:
Tänkte bara kort uppdatera här lite...
Jag har pratat en del vidare med min fru de senaste dagarna ang hennes sexmöten med den andra mannen och huruvida hans fru faktiskt är medveten och ok med det hela. Och hon medger ju att hon inte med säkerhet kan säga att hon är 100% säker att han säger sanningen. Så det har nu lett till att hon tagit beslutet att att avsluta sin sexuellla relation med honom. Hon gjorde det tidigare i veckan. Min fru vill ju inte riskera att förstöra för hans fru om det skulle visa sig vara så att han ljuger för henne.
I övrigt så behöver hon inte leta efter någon annan att ha sex med. Det är inte sexet som i sig driver....utan bara något som råkade blossa upp genom ngn form av "kemisk" reaktion mellan henne och mannen som hon inte kunde stå emot.
Micke, jag har funderat en del kring vad du skrev i juni förra året.
Tycker det är märkligt att både du och din fru kände dåligt samvete gentemot
din hustrus första älskare "pappan". Du hade väl ingen anledning att känna dåligt samvete för vad din fru och hennes älskare gjorde?
Förstår heller inte hur din fru har tänkt när det gäller detta med dåligt samvete då hon bryter denna kontakt av hänsyn till älskarens ovetande hustru, medan hon inte bryr sig om att du mår dåligt över din situation...
Även om du har gett henne din "tillåtelse" till detta med hennes älskare, så kan ju ingen som läst denna långa tråd undgå att du ändå är ledsen och sårad över hur det har blivit. Jag tillhör inte de som vill fördömma eller lägga en skuldbörda på din hustru, men förstår inte detta med att hon tog hänsyn till att hennes första älskare var gift och då valde att avsluta den relationen....
I konsekvensens namn så borde hon kunnat fortsätta den relationen utan dåligt samvete, eller även valt att släppa dig fri och på sikt kunnat låta både dig och henne själv få en möjlighet att börja om i en ny relation...