Inlägg från: Baginbox |Visa alla inlägg
  • Baginbox

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Summerar storyn och tänker att frun tappat både respekt och sexlust för att hon vill ha en karl i sängen och huset. Du är, i min analys, en mes och det tänder inte din fru på. Vad sen min analys är värd är en sak. Hela ditt resonemang signalerar acceptans, toffel och foglighet. Din fru vill ha något annat. Du är praktisk i Familjen AB.

• Baginbox

Jag mår fysiskt illa när jag läser. Blotta tanken på att min fru är och knullar någon annan är vämjelig.

• Baginbox

Att jag inte kan lära mig låta bli att läsa den här tråden. Den får mig att må illa på riktigt.

Micke, du vill inte tillbaka till det sexlivet, det kan jag förstå. Men vem har sagt att det skulle bli det igen? Hade jag varit du hade jag inte tagit i henne med tång och papper ens, så problemet hade inte uppstått. Men du förnekar dig själv livet och rättfärdigar ditt beslut genom att ljuga för dig själv. Ingen kan vara glad och nöjd över ett liv som dörrmatta.

Jag saknar ord för vad hon gör mot dig. Det enda rätta hon kan göra är att skilja sig från dig. Det hon håller på med är så lågt och respektlöst mot en människa som man bara kan komma.

• Baginbox

Det är väl ok om man tillåter sin partner att ha någon vid sidan om. Det normala är att man trots allt har ett sexliv med den partner man lever med och den vid sidan mer blir som en krydda.

Det som är ovanligt här och det som åtm jag har så svårt att ens föreställa mig är hur man kan förminska sig själv och sina behov så till den milda grad och låter sig trampas på som TS gör. Alla människor har basala genetiskt nedärvda behov.

sv.wikipedia.org/wiki/Behov

Vad som händer om man inte får dessa behov tillfredsställda är kanske individuellt men särskilt bra lär man inte må. Jag tänker att man har bara ett liv och leva det utan att få dessa behov tillfredsställda måste vara ett slöseri med livet.

Jag levde i ett äktenskap, sexlöst sådant, under flera år och hade väl vant mig i viss mån ända tills jag insåg att det var inte så här mitt liv skulle se ut. Nu fanns det andra skäl också till skilsmässa men nu i backspegeln ser jag att mitt liv då var oändligt torftigt. Nu med ny partner och ett aktivt sexliv är livet rätt bra och enormt mycket bättre än tidigare. Jag hade iofs inte en fru som knullade runt och jag hade aldrig accepterat det heller men kärlek och sex är viktigt i en relation. Utan de komponenterna blir relationen inte hel och man är inte hel som människa heller.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad