Det är väl ok om man tillåter sin partner att ha någon vid sidan om. Det normala är att man trots allt har ett sexliv med den partner man lever med och den vid sidan mer blir som en krydda.
Det som är ovanligt här och det som åtm jag har så svårt att ens föreställa mig är hur man kan förminska sig själv och sina behov så till den milda grad och låter sig trampas på som TS gör. Alla människor har basala genetiskt nedärvda behov.
sv.wikipedia.org/wiki/Behov
Vad som händer om man inte får dessa behov tillfredsställda är kanske individuellt men särskilt bra lär man inte må. Jag tänker att man har bara ett liv och leva det utan att få dessa behov tillfredsställda måste vara ett slöseri med livet.
Jag levde i ett äktenskap, sexlöst sådant, under flera år och hade väl vant mig i viss mån ända tills jag insåg att det var inte så här mitt liv skulle se ut. Nu fanns det andra skäl också till skilsmässa men nu i backspegeln ser jag att mitt liv då var oändligt torftigt. Nu med ny partner och ett aktivt sexliv är livet rätt bra och enormt mycket bättre än tidigare. Jag hade iofs inte en fru som knullade runt och jag hade aldrig accepterat det heller men kärlek och sex är viktigt i en relation. Utan de komponenterna blir relationen inte hel och man är inte hel som människa heller.