Inlägg från: Schack73 |Visa alla inlägg
  • Schack73

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Jag har följt den här tråden länge men inte skrivit ngt. Micke, jag tror att du är rädd att leva, att du är rädd för livet. Du vill hellre ha trygghet utan kärlek och sex än leva lycklig med antingen ny flickvän el singel. Snälla, ta tag i ditt liv! Du har bara ett!

• Schack73

Jag vidhåller att du är rädd och inte"vågar/vill" stå för den du är och det du vill ha ut av ditt liv. Det är kanske något du lärt dig sedan du var liten; att dina önskningar inte är viktiga. Att DU inte är viktig. Men det är du! Ditt liv är precis lika viktigt som din frus liv och vilja.
    Vad är det värsta som kan hända om du börjar ställa krav? Att din fru blir förvånad? Att hon lämnar dig?

• Schack73

En bra terapeut/psykolog hjälper dig resonera, rensa dina tankar och komma fram till vad du vill, Micke. Inte bara släppa på trycket.

Jag ser också en kuvad man som är rädd och inte vågar ställa krav, och blir misshandlad psykiskt. Men jag har skrivit tidigare att jag tror att rädsla håller dig tillbaka från att leva det liv du vill leva.

• Schack73

Jag tror att du, som de flesta, vill leva ett liv med någon de älskar och är älskad tillbaka. Ett liv där båda ger och tar, ett bra sexliv där båda visar varann hänsyn, lust och prioriterar varandra gentemot andra sexpartners.

• Schack73
    puss skrev 2015-01-23 09:09:05 följande:
    Men läs inte på det viset. Härifrån kommer ingen otrevlig ton. Du känner dig lurad, sen går du i försvar.

Hantera ditt liv som du har vett till. Det är ett gott råd i all välmening.
    Jag tyckte också att det var en otrevlig ton. Micke lever sitt liv efter bästa förmåga (tror jag). Det är många som inte förstår honom eller hans motiv men det gör inte hans val bättre el sämre.
  • Schack73
    ove skrev 2015-02-04 17:20:28 följande:

Rynkar på näsan

en fantastisk berättelse men jag själv skulle inte kunna förlåta men acceptera att hon funnit någon som i vart fall är bättre i sängen.Oavsett hur följden blir. den nye mannen vill permanenta förhållandet eller du fortsätter ensam."GÅ INTE TILLBAKA!!!!!

Eftersom han inte lämnat skulle jag säga att rådet är felaktigt.
  • Schack73

Jag tycker inte barnen ska få höra ngt sådant! De skulle antagligen reagera negativt och dels kanske försöka få Micke att skilja sig el göra ngn annan ändring, dels skulle de antagligen prata med sina kompisar om det och då skulle det spridas mer. Inget av det är nog önskvärt!

• Schack73
    Krafs skrev 2015-03-15 14:48:43 följande:

Rätt bra summerat.
    Jag har sett liknande situationer några gånger och de har alltid slutat med att kvinnan förälskar sig i en ny man. 

Så jäkla synd. Micke verkar vara en toppenkille. Alltid dom som hamnar i kläm

Micke hamnar i kläm delvis för att han inte vill sätta ner foten och våga ställa krav.
  • Schack73
    Krafs skrev 2015-03-16 07:22:37 följande:
    Vad är det för krav han ska ställa, då? Han har ju själv valt bort sin sexualitet och verkar vara tillfreds med det.

Han har ju gjort klart att han inte längre är intresserad av att älska med sin fru. Och ifall han kräver att hon ska sluta ha sex med andra så kommer han definitivt bli lämnad så småningom.
    Jag tror att han valt bort sin sexualitet pga rädsla. Han vågar inte ställa krav på sin fru att de ska försöka hitta tillbaka till varandra sexuellt. Jag tror också att han inte är nöjd egentligen men trycker ner alla sina känslor. Han är inte van att visa hänsyn till sig och sina känslor.
  • Schack73
    Med Lem skrev 2015-03-16 21:13:25 följande:

De har aldrig haft ett hett sexliv tillsammans, så han skulle få kräva nåt nyskapat, inte att hitta tillbaka.

Jag personligen ställer mig oerhört undrande till hans undergivenhet. Ännu mer undrar jag över de s k terapeuter de har pratat med, som påstås ha uppmanat till nuvaramde obalans. Relationen verkar egentligen inte finnas utöver att bo ihop och bilda en ekonomiskt starkare enhet tillsammans än separat.

Men, Micke väljer, Micke tar konsekvenserna, vi får försöka lära oss av historien som vi får ta del av.

Det är väl det som provocerar mest. Att han väljer det här livet självmant. Det är svårt att förstå för de flesta.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad