Inlägg från: Anonym (x) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Ja, kan inte annat än att förstå hur du känner TS. Jag vet att sånthär kan hända och händer säkert oftare än vad som kommer fram. Det är en situation där mannen (eller kvinnan) kanske inte alltid förstår varför han eller hon känner som de gör. 

I otrohetsaffärer som du nu har upptäckt att din fru har, kan jag intyga att just den sexuella biten som du beskriver faktiskt kan hända. Nu vet jag inte om det är vanligt men kan intyga att jag själv var där en gång. Fast jag tyckte samtidigt att det skar i hjärtat på mig. Det tände mig att tänka på när han var med den andra men det gjorde också så ont. Känner du inget sånt?

Nu tog det slut i mitt fall och nu har jag inga sådana sexuella tankar längre. Ser att det var ett sätt för mig att typ... känna sorg, på något sätt. Kan inte förklara hur eller varför men känslor kan vara irrationella när man kommer i en sådan situation som du beskriver.

Tro inte att jag dömer dig nu. Läs inte in att jag tycker att du har irrationella känslor när det gäller dina sexuella tankar. Jag kan inte veta hur du känner eller tänker och vi alla har olika preferenser vad gäller sexlivet och är du nöjd så är det bra. Vill bara säga att om du lider det minsta av din situation, tänk över den. Om inte, så är det bara att fortsätta leva som ni gör.

Ett sätt att få det lite bättre, kan kanske vara att faktiskt berätta för din fru att du tänder på det och att du inte alls vill skiljas. Vore det inte skönt att kunna prata om det öppet? Då skulle både hon slippa känna att hon går bakom ryggen på dig, hon kanske älskar dig också men får (som du beskriver) inte det hon söker inom det sexuella av er relation? Och du skulle slippa känna att du (på något sätt) liksom inte vågar erkänna och säga som det är, att du faktiskt vet om vad hon gjort och gör och att du tänder på det.

Jag tror att det vore ett positivt sätt för er att berika er relation. Annars... om du är nöjd som du har det nu så är det som sagt, bara att fortsätta ha det så. Vi är alla olika och ingen kan veta hur den andre vill leva sina liv. Så är det bara. 

• Anonym (x)
    Med Lem skrev 2013-09-20 15:27:06 följande:
    Att hon inte kan styra själv att hon inte känner sexuell lust till dig gör henne lite udda. Jag har hittills inte träffat någon irl som inte kan styra om sin lust till någon man i allmänhet tycker om. Det är en process att gå igenom och den tar en viss tid men om man vill så kan man.

Go figure!
    Jo. Det nog så..
  • Anonym (x)
    Med Lem skrev 2013-09-23 17:12:36 följande:

Jag får det till att Micke inte vill ha sex. Hon kanske vill ha sex med honom men han undviker ämnet eller vägrar.
    Tänker man vidare efter den linjen så blir terapins upplägg inte tjänstefel, t ex. Hon kanske har stångat sig blodig mot hans vägran?
    Tror så också
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad