Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Jag har haft samma skräck: inte nu längre. Eftersom det nog märks att jag inte längre är rädd för ensamhet eller uppbrott har avslutningarna av de senaste förhållandena varit vänliga och i samförstånd, och i mitt nuvarande fick jag snabbt förståelse för min sexuella behovsdeklaration. Att jag skulle kunna gå min väg utan att ha någon annan att gå till gör det omöjligt att ha mig som undertryckt möbel.
Ensamhetsskräck eller rädslan för uppbrott och materiella förluster lönar sig emotionellt mycket bra att bekämpa och ta sig förbi.
Viktigare än sex.
Precis, rädslan för att vara ensam behöver inte alls vara uttalad. Det räcker att den finns hos dig själv och subtilt sipprar ut i det du säger och gör under åren. Den gör att den du lever med kan flytta dina gränser för vad du står ut med och driva det lite längre och längre. Ofta omedvetet och inte av elakhet, utan för att det råder obalans. Till slut så kan man plötsligt befinna sig i en situation som i tanken varit helt oacceptabel, men som nu verkar ok, och du hamnar i total förvirring.
Insikten att du alltid, på vissa sätt i livet, är ensam gör det svårt för andra att flytta dina gränser och du blir inte någon "undertryckt möbel".
Jag vill inte vara ensam, men jag har som en grundinställning att jag är det på vissa sätt hur nära en person jag än kan komma. Jag tror att jag just på grund av det har kunnat vara ödmjuk inför hur livet har blivit för mig och jag har undgått att bli bitter.
Det betyder inte att jag inte tror på genuin kärlek utan snarare tvärtom.
Det är härligt att bjuda in den jag älskar för att titta i de ensamma delarna av mig, eftersom jag vet att de finns och att de bara är mina. Det är där jag hittat samhörighet och för mig är det i de delarna av varandra som man verkligen möts, i någon typ av balans.