Med Lem skrev 2013-07-11 14:28:50 följande:
Det här är inte ett typiskt äktenskap, nä. Gudskelov.
I de allra flesta äktenskap vill båda ha sex med varandra, de allra flesta enbart med just varandra.
Därutöver förekommer samtidigt trekanter, gruppsex, partnerbyten och "öppna förhållanden" utan att någondera partnern upplever att det egna sexuella utbytet blir reducerat.
Nära nog de flesta äktenskap är i praktiken monogama hela tiden. I en stor minoritet är en eller båda parter några gånger otrogna. Många av dessa otrohetspar och några till tar sen in olika typer av lekkamrater i sexlivet för att båda vill och för att man anser att otroheten betydde det eller att det är ett sätt att bli jämspelta eller att man upptäcker att man blir lika mycket upphetsad som sur för otroheten.
Resten blir åter monogama eller skiljer sig.
Äktenskap mellan mogna och ärliga människor brukar vara bra förhållanden.
Mickes äktenskap är inget jag avundas honom.
Själv väljer jag noga utefter den sexuella kompatibiliteten, det SKA finnas attraktion, sexlivet SKA kännas riktigt bra och han ska ha stor och stark sexlust. Det ska kännas i hela kroppen att detta är någon jag skulle kunna vara attraherad av och leka med i många år. Varför väljer man öht att gifta sig och skaffa barn med någon som redan från början hade låg sexdrift om man själv inte har det? Det är för mig en gåta.