Inlägg från: Anonym (Knasiga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Knasiga)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Ni är så konstiga som tycker att han måste ha ett sexliv med någon. Kan ni inte googla asexuell?

• Anonym (Knasiga)
    xSpinell skrev 2014-05-14 22:34:29 följande:
    Nu måste jag höra lite om hur gamla era barn är o lite om hur du kan tänka dig att ta det när dom får reda på det här (för en dag så kommer dom att få reda på detta) Jag känner igen mig i din trådstart , mina barns mamma (mitt ex) ville sällan ha sex med mig . Okej tänkte jag , det är väll så här dom flesta har och då även vi . Men ack vad jag bedrog mig när det kom fram att hon efter 8års förhållande ville flytta och då inte bara flytta , utan även flytta ihop med "han som hon bedragit mig med" Då behövde hon ha det mesta av det vi hade och sedan skulle ju hon ha barnen (trodde hon) Så hon startade flytten och allt flöt på för henne fram till våran(i dag min)dotter reste sig upp o sa: Vadå ska vi bo där Men vi har ju en pappa där vi kan bo Pappa det kan vi ju , eller hur . Vad säger man , ja det är klart ni kan . Mamma kan ta det hon vill ha , så köper vi nåt annat o startar upp ett nytt hem . Ett nytt hem blev det med det mesta begagnat visserligen, men ett fungerande eget hem. Efter det nederlaget ,behövde hon helt plötsligt ha i stort sett allting(ta vad du vill älskling , sa jag) Vi har två barn som idag är vuxna , men vid separationen var min son 1år o dotter 6år (kolla bildgalleriet om du vill) Efter att ha läst några av dom senaste inläggen , så fattar jag för att era barn inget vet om detta. Så nu till min undran ? (hur tänker du göra när era barn får reda på det här ???) Är du beredd att ta dom då , för jag tror inte dom vill bo hos sin mamma i detta läge. Mina barn har ingen som helst kontakt med sin mamma idag (även fast hon gör allt för att få det) Dom har begravt henne totalt , det är bara jag som gäller (dom ser upp till mig som en gud)

Jag har uppfattat det som att barnen är så gammal att de inte bor hemma längre?
  • Anonym (Knasiga)
    Anonym (jösses) skrev 2015-02-09 09:00:54 följande:

Jag talar av egen erfarenhet. De vita lögnerna tenderar att bli både grå och svarta med tiden. En sk vit lögn är vit i lögnarens ögon, men kanske inte för den som blir ljugen för. Pågår de dessutom i flera år och handlar om såna saker som vart mamma är på nyårsafton eller varför hon inte var med pappa på sjukhuset när han opererades blir de vita lögnerna ganska smutsiga.

I mitt fall blev de vuxna barnen upprörda när de insåg hur länge de matats med vita lögner. Jag tror inte det är möjligt att leva som Micke och hans fru gör utan att barnen förr eller senare förstår. Frågan är alltså: berätta under kontrollerade former eller vänta tills de själva förstår, utan att veta hur de tolkar sin insikt. Jag gjorde det förstnämnda, precis som Micke. Det skulle jag inte göra en gång till.

Varför skulle de få veta? Vi vet inte ens om de bor i närheten eller i Australien. De kanske har fullt upp med sina liv än misstänka sina föräldrar för diverse saker. Jag tycker nästan att det är mer fel att berätta. Vad ska de göra med den informationen? Vill de veta? Till vilken nytta? För att lägga sig i sina föräldrars sexliv?

Hur mycket behöver man berätta för vuxna barn? Ska singelföräldrar berätta när de börjar dejta, första gången de har sex med en ny (för de kan väl inte ljuga och säga att de bara sover ihop) osv?

Vuxna barn som känner sig lurade för att deras föräldrar har ett privatliv och använder vita lögner för att inte berätta om sexlivet verkar inte ha fått bra trygghet med sig från början.
  • Anonym (Knasiga)
    Schack73 skrev 2015-03-17 12:18:39 följande:

Det är väl det som provocerar mest. Att han väljer det här livet självmant. Det är svårt att förstå för de flesta.

Jag förstår faktiskt inte varför det är provocerade. Eller svårt att förstå. Det har jag svårt att förstå. Förklara för mig?

Tänk så många respektlösa parallella relationer det finns? Så många otroheter. Lögner. Misshandel. Kan inte bryta pga ekonomi. Osv..

Har ni inte en Disney version nu av hur en bra relation är som förebild? Det låter så.
  • Anonym (Knasiga)

Det är väl det som provocerar mest. Att han väljer det här livet självmant. Det är svårt att förstå för de flesta.

Jag förstår faktiskt inte varför det är provocerade. Eller svårt att förstå. Det har jag svårt att förstå. Förklara för mig?

Tänk så många respektlösa parallella relationer det finns? Så många otroheter. Lögner. Misshandel. Kan inte bryta pga ekonomi. Osv..

Har ni inte en Disney version nu av hur en bra relation är som förebild? Det låter så.
  • Anonym (Knasiga)

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad