Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Ni är så konstiga som tycker att han måste ha ett sexliv med någon. Kan ni inte googla asexuell?
Ni är så konstiga som tycker att han måste ha ett sexliv med någon. Kan ni inte googla asexuell?
Jag talar av egen erfarenhet. De vita lögnerna tenderar att bli både grå och svarta med tiden. En sk vit lögn är vit i lögnarens ögon, men kanske inte för den som blir ljugen för. Pågår de dessutom i flera år och handlar om såna saker som vart mamma är på nyårsafton eller varför hon inte var med pappa på sjukhuset när han opererades blir de vita lögnerna ganska smutsiga.
I mitt fall blev de vuxna barnen upprörda när de insåg hur länge de matats med vita lögner. Jag tror inte det är möjligt att leva som Micke och hans fru gör utan att barnen förr eller senare förstår. Frågan är alltså: berätta under kontrollerade former eller vänta tills de själva förstår, utan att veta hur de tolkar sin insikt. Jag gjorde det förstnämnda, precis som Micke. Det skulle jag inte göra en gång till.
Det är väl det som provocerar mest. Att han väljer det här livet självmant. Det är svårt att förstå för de flesta.
Det är väl det som provocerar mest. Att han väljer det här livet självmant. Det är svårt att förstå för de flesta.