Inlägg från: Anonym (Aha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aha)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

TS - läs och begrunda Förbluffad01s inlägg, de har bra frågeställningar.

• Anonym (Aha)

TS, skaffa dig en egen terapeut!!! Din fru må ha sina egenstunder med "eran", men du MÅSTE också ha en att ventilera dina känslor med!

Precis som (insikt) och många fler har skrivit, så förlorar du din fru mer och mer. Jag tror att hon väntar på sin älskare - som också är gift och har barn. Om han skiljer sig/separerar så lär det inte dröja innan de blir tillsammans. Tyvärr... Så ställ ett ultimatum om du verkligen vill ha kvar henne!      

• Anonym (Aha)
    Med Lem skrev 2013-06-03 19:22:34 följande:
    Jadu, Micke.
    Jag kan bara säga att då har du ett steg kvar: gå i terapi för att få igång ditt eget sexliv. Vare sig du vill eller ej så har du haft ett sexliv och det har hon med ditt bistånd kvävt. Varför ska du inte bota vad som uppenbarligen är en skada du har fått? Sen kan ni väl ha var sina sexpartners.

En sak till. Hans fru förtjänar att få veta. Ni samarbetar tre stycken om att krossa henne. Är det bra?

Precis som många andra gillar jag detta inlägg och ALLT i det. Läs och begrunda innehållet, ts!  
  • Anonym (Aha)
    Anonym (xx) skrev 2013-06-04 15:01:47 följande:
    Ordet "kräva" används mycket här!
    Har ni aldrig hört talas om öppna förhållanden eller vita äktenskap förut? Det låter som om alla måste inordna sej i det levnadssätt som just ni tycker är rätt för er?
    Mår ts bra just nu så är det bra just nu. Det är en period, de hittar nya vägar.

Jag har ett öppet förhållande där faktiskt bara jag har förmånen att ha någon extra, så nog vet jag hur det fungerar och att det existerar. Men det känns inte som att TS och TS fru vet hur det bör fungera för att man samtidigt ska kunna ha en bra relation.

I ett "vanligt" förhållande är kommunikation viktigt - och i ÖF är det VERKLIGEN det! Man ska kunna prata om sina känslor, vilka som än dyker upp (om något känns konstigt osv). Att det dessutom är en och samma person som frun vänder sig till gör ju saken än mer komplicerad, då det kan väckas känslor (om det nu inte redan gjort det). Att killen också är gift bör man också beakta - känns det OK för TS att bidra till en otrohet? 

TS vill att sin frus sexlust är bra och ska fortsätta utvecklas - det är ju bra! MEN: är det inte bäst i så fall att byta killen mot någon annan?  Även om det nu inte är TS i första hand, så någon annan? 

--

Att TS just nu helt saknar sexlust och varken han eller hans fru verkar bry sig - det är Inte ok!     
  • Anonym (Aha)

Mitt inlägg ovan är inte bara riktat som svar till (xx) utan även till dig TS!

• Anonym (Aha)
    Med Lem skrev 2013-06-28 11:57:42 följande:
    Jag håller med dig, tro det eller ej, men Micke behöver fortfarande göra nåt åt sin avdödade sexlust.
    Att inte göra nåt är som att inte gipsa sin brutna fot för man har ju rullstol, och man behöver inte gå ut så ofta, heller, egentligen....

Väldigt bra jämförelse!
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad