• oltrix

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Micke, Har läst i din tråd men inte heller skrivit tidigare, känner att det är dags, Ungefär 10 år in i min och min frus relation hade vi en kris, det är en lång historia, men i korta drag var jag bedragen och arbetade aktivt i c:a 6 månader med att försöka reparera, vara förstående, tillmötesgående, jag var helt enkelt fullständigt övertygad att det var fel. Vi skulle vara tillsammans, så var det bara, i mitt huvud. Nu med facit i hand inser jag att det enda som kom ut av det var att jag sakta men säkert bröt ner mig själv. Hon fortsatte med den andre och verkade inte nämnvärt påverkad av vad jag gjorde. Till slut gav jag upp, kastade in handduken och skrev på skilsmässoansökan tillsammans med henne. Av någon anledning skickade vi den inte men jag tog tag i mitt liv, tog kommandot över mig själv igen. Jag träffade en annan ett tag, skaffade mig ett permanent boende och började leva igen. Då kom helt oväntat vändpunkten, efter en del turer fram och tillbaka så erbjöd min fru mig "ovillkorlig kapitulation" alltså hon erbjöd mig att totalt bryta med sitt "andra" liv, ge mig full insyn i vadhelst jag ville se, mail, telefon, allt. Hon flyttade med en veckas varsel till det land jag då bodde i. Nu ytterligare 10 år senare har vi barn och är lyckligare än någonsin. Sedan dess har det bara blivit bättre. Min sensmoral i detta är att man inte bara kan ställa krav, man bör göra det också. Att bara flamsa med och vara snäll leder banne mig ingen vart. Då blir man överkörd. Så länge hon tror sig veta att du finns där, redo att vara storsint och förlåta, finns det ingen anledning för henne att ändra på något. Saken är bara den att man kan inte spela, man måste verkligen ta sig samman och gå åt sitt eget håll helhjärtat. Egentligen utan baktanken att det ska vara lösningen på problemet utan det ska vara för dig själv och ingen annan. Jag kan inte mer än hålla med, ta dig samman och förbered dig för det värsta och försök se ett liv efter. Hitta någon annan att nuppa med så att du balanserar upp hennes snedsteg, om inte för annat så för din egen självkänsla.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad