Inlägg från: Förbluffad2 |Visa alla inlägg
  • Förbluffad2

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Samma som Förbluffad (kunde inte komma åt mitt konto)

Jag håller med Trust me.

Jag tror inte heller att TS har givit upp sex som en del av sitt liv. Han har ju hittills bara levt hälften av sitt vuxna liv. Läs vad han skriver själv i trådstarten om att onanera med bilden av hustrun och älskaren framför ögonen t.ex. Vad utrycker det om inte en längtan att det var han som var i stället för älskaren.

Jag håller även med Trust me om vad om vad en OTROGEN's utlevande av känslor och agerande med sin älskare skapar för känslor hos den som blir bedragen.

Det förstör den bedragnes självförtroende och förmåga att kunna känna tillit till det andra könet för lång tid framöver, kanske för alltid. T.o.m. självmord kan förekomma.

I detta fallet när TS fru fortsätter med sin OTROHET efter att ha blivit avslöjad och under tiden de går i Familjeterapi, kan jag inte föreställa mig hur dåligt TS måste må.

TS, du har tidigare skrivit:

"Men det viktigaste var att vi inte vill äventyra vårt förhållande och att hon tydligt visade att hon faktiskt vill försäkra sig om att jag är ok och att jag inte vill bryta. För hon vill inte det heller.

Så vi ser tiden an och fortsätter att prata. Hon känner sig för och vi kollar av varandra hela tiden så att allt är ok.

Hon kommer inte att "välja" den nya mannen för att leva ihop med istället för mig. Det har hon gjort klart."

Men vad är det hon håller på med? Hon inkluderar inte dig i sin process, talar inte om vad som händer, frågar inte dig hur du mår och när du frågar henne om vad som händer så avfärdar hon dig med ett respektlöst svar.

Tag som exempel när hon åkte på sin "kärlekskryssning" till Finland med sin älskare, var detta något som ni pratat om innan och var överens om att hon skulle göra eller blev du bara i efterhand "upplyst" om vad hon gjort eller beslutat?

Har hon nu i efterhand pratat med dig om denna resan och vad den gav för resultat förutom att du antagit att de haft ytterligare gott om tid för sex med varandra? Har hon t.ex. medgivit detta?

Visar hon någon ändrad attityd gentemot dig efter resan? Har hon t.ex. fjärmat sig ytterligare?

Har ni haft ytterligare sessioner med familjeterapeuten efter hennes "kärlekskryssning"?

Är det verkligen meningen att hon skall fortsätta att agera bakom din rygg? Du skrev ju själv i trådstarten att hon gått bakom din rygg var det som du reagerade starkast på.

Skall du stå vid sidan och vänta på att hon självständigt skall bli färdig med sin "process" och sedan helt oförberedd bli presenterad för resultatet? Processen för henne har ju nu pågått i tre månader sen du avslöjade hennes OTROHET och startade denna tråden. Har du fått reda på hur länge OTROHETEN pågått innan? Hennes process har kanske redan pågått över 6 månader eller längre?

Hon måste ju inkludera dig 100% hela vägen i processen som pågår om ni överhuvud taget skall ha en chans att kunna vara tillsammans i framtiden. Förbered dig annars på en återgång till "chockfasen" på nytt som du denna gång får uppleva som ännu värre då sveket blir större.

Det här att ni visar närhet och tar på varandra gäller det fortfarande eller har det upphört?

Jag uppfattar det nu från hennes sida mest som ett försök till uppehållande verksamhet och att ge dig lite tröst för att döva sitt eget dåliga samvete.

Om din fru verkligen älskar dig fortfarande så skulle det inte vara omöjligt för henne att med terapihjälp och gemensamma kurser/övningar tillsammas med dig väcka upp passionen på nytt och denna gång med dig som objekt. Varför har inte detta väckts som fråga eller alternativ av Familjeterapeuten?
    Säg inte på nytt att detta inte är något du önskar för det tror jag inte på!

Även om du nu tror att du känner din fru efter 20 år tillsammans så kan du få erfara att en person som förälskat sig i någon annan kan bli fullständigt personlighetsförändrad och totalt hänsynslös mot sin tidigare älskade partner i sin frigörelse.

Tar din fru nu ansvar för vad hon håller på med eller är hennes OTROHET fortfarande något "hemligt" som ni inte pratar med andra än terapeuten om?

Av texten har jag förstått att era barn inte längre bor hemma, men vet dom om vad deras mamma sysslar med bakom ryggen på deras pappa?

Vet era vänner om detta? Talar du/ni om det med någon annan än familjeterapeuten?

Jag kan fortfarande inte begripa hur hon kan tillåta sig att fortsätta med sin OTROHET samtidigt som hon går i familjeterapi med dig för att lösa era gemensamma problem och komma fram till hur ni skall ha det i framtiden.. Hon borde ju under alla omständigheter göra ett uppehåll med absolut noll kontakt med älskaren under tiden ni reder ut er framtid. Allt annat är ju absurt och fruktansvärt illojalt mot er och respektlöst mot dig, TS.

Hennes agerande antyder att detta är en skenmanöver för henne och att hon har en "hidden agenda" som hon inte vill delge dig, TS.

Du bör nog snarast skaffa dig en egen samtalspartner om du inte genast blir 100% involverad i hennes pågående process och fullständigt upplyst om vad som försiggår.

Du borde nog ändå skaffa en egen samtalspartner så att du kan få hjälp att rusta dig mentalt för vad som skall komma.

Detta var många frågor!

Var står du i dag TS?
    Och var står din Fru idag?

Jag hoppas ni löser detta på ett positivt sätt. Jag sänder dig alla mina positiva tankar och önskan om lycka även om texten jag skrivit verkar lite misströstande.

Lycka till!
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad