Inlägg från: Anonym (Kvinna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kvinna)

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Anonym (Veda) skrev 2013-04-26 16:07:50 följande:
    Control your bitch! Ok. lite förenklat kanske men vi män måste lära sig hur kvinnor funkar! En kvinna vill ha kärlek och uppmärksamhet. En kvinna vill ha trygghet men även spänning. En kvinna vill ha kul! En kvinna vill vara finast på hela jorden för någon, som förstås säger det till henne. Hedra och vörda din kvinna men var även bestämd! En kvinna vill ha en man som leder dansen. Och! Du måste knulla din kvinna annars gör någon annan det!

Vill inte män ha samma sak? Kvinnor vill även bli förstådda och lyssnade på. Det får vi från våra väninnor men vi skulle vilja få det från våra män också. Jag tycker att ni män resonerar så onyanserat och förenklat. Man kan inte se en kvinna men utgångspunkt från en man, för vi är inte så. Män och kvinnor är väl alltför olika helt enkelt. Vill verkligen kvinnor att männen skall leda dansen. Visst, en man skall vara en man men leda dansen alltid, det är jag inte säker på. Ni blir då oåtkomliga, ej i relation. Jag vet inte om män vill vara i en relation på samma sätt som en kvinna vill. Inte då ni "hämtat hem henne och fått henne fast". Då kan man slappna av och ägna sig åt sina intressen.
  • Anonym (Kvinna)

Jag tycker att din fru beter sig som en idiot mot dig. Jag tror att du fastnat i, vad du anser vara, ert underbara liv tillsammans och vill ha det kvar till varje pris. Men kanske klämtar klockan för er nu, nya tider väntar och det kanske inte är tillsammans. Hon har sex med en annan man och har alltså ett förhållande med en annan kille oavsett att hon är gift med dig. Är inte kärnan i ett förhållande sex, närhet, ömhet och intresse för varandra. Det delar hon inte med dig och du tycker inte att du behöver ha det. Men behöver inte alla ha det? Varför tycker du att du är värd så lite att du väljer att låta henne göra så mot dig? Du älskar henne, trivs med ert liv tillsammans och ser inget annat alternativ- därför står du ut. Om ni separerade på alllvar, vad skulle du kunna finna lycka i då? Det behöver inte vara en annan kvinna men kan vara det också. Låt livet öppna sig för dig. Kanske du också skulle gå i terapi, själv och ta reda på vad DU vill. Lycka till ts!!!,

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (xx) skrev 2013-05-15 08:32:42 följande:
    Jag är kvinna, gift sen länge och trogen men jag förstår faktiskt TS fru. Det är nånting med JAG och VI och få leva ut och testa. Jag skulle lätt kunna hamnat i TS frus situation fast ingen skulle gissa det för jag är lugn och sansad , och jag tror inte alls hon tycker det är lätt och bara fördelar. Andra hade dumpat henne, TS ger henne en chans att testa nåt nytt i mogen ålder och det är inte alls otroligt att hon återvänder till TS. Jag fungerar så att skulle nån tjata och ställa ultimatum så skulle jag gå, men om jag fick tillåtelse att göra en paus och testa nåt annat sa skulle det vara stort. Jämför folk som vill segla jorden runt ensamma ett år. Det är nåt med att få tänka på sej själv och jag kan föreställa mej att TS fru har satt sitt ego på undantag för barn och familj i många år, även om det är med glädje. Jag är i deras ålder, det händer grejer då när man börjar känna efter vart "jag"tog vägen. Jag menar inte att det är ok att knulla andra, men att man kan behöva vara egoist nån gång. Och så störde jag mej på "hur kvinnor fungerar" vi fungerar inte likadant allihop som en flock kor.

Bra skrivet. Så kan man också se det och ha en poäng med det.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (xx) skrev 2013-06-09 16:55:45 följande:
    Men Molly, man kan skriva "håller med förbluffad" utan att citera. Det är faktiskt jobbigt att scrolla i evigheter med mobilen utan att se nåt nytt. Jag vill ju se en uppdatering, men håller med Med lem, inte så kul för ts när han rapporterar att det känns bättre och går framåt och alla bara "nej då det är bara som du tror, du är lurad och störd och du måste knulla nån nu fort vare sej du vill eller inte, och ts fru måste få sitt straff hur skulle det annars se ut?". Typ.

Ja, det är ts liv och förhållande. Det kanske känns bra för dem, eller kommer göra det med lite jobb och med tiden. Sex är inte det viktigaste för alla människor, finns många andra värden i livet.
  • Anonym (Kvinna)

Allt är väl kemi och fysiologi i våra hjärnor så det kan man inte avfärda kärlek/attraktion med. Vi är ju gjorda så. Sedan vilka egenskaper hos den andre och en själv som triggar igång det vet man väl inte. Vissa känner bara så för varandra och sedan kanske det blir sex av det eller något mer. Det beror väl på.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad