Inlägg från: Unbreakable |Visa alla inlägg
  • Unbreakable

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Kanske hon kännt sig tråkig, nedvärderad, oälskad och dålig i sängen av ditt porrtittande i alla dessa tio år. Jag antar att du är som andra män  som söker spänning i porren till fruns förtret. Vissa fruar mistar lusten totalt och känner äckel över sex då.Till slut framstod du som tråkig och frånvarande. Det här kan vara ett sätt för henne att känna sig älskad igen (om han inte kollar porr ) eller hämnas. Fast jag kan ju ha fel i mina spekulationer.

• Unbreakable

Inte hela, jag får bara intrycket att frun är uttråkad av ts eller hämndlysten. Jag har svårt att se att de ts och frun skulle kunna ha en lycklig framtid  tillsammans på det sexuella planet.

• Unbreakable

Det som stör mig mest i det här (faktiskt) är att hon går bakom min rygg. Jag tror att det hade varit enklare att smälta om hon tagit upp sin nyvaknade lust och tom lust till en annan man i en konstruktiv dialog med mig istället för att gå bakom ryggen. Men jag inser samtidigt att  det hade varit för mycket att förvänta sig. För vuxet, för nyktert och för rationellt. Verkligheten med känslor och allt ser inte ut så. Men jag gillar inte att hon går bakom min rygg....

Citat från ts ovan.
    mitt antagande - Just Därför lämnade hon köksdörren uppe, hon visste att han snokade och förr eller senare skulle snoka på hennes arbetsplats där lyset var på. Hon ville bli påkommen för då blir han rådvill, dels gillar han porr och dels känner han ångest över att inte duga som man. Det smärtar alltså extra mycket för ts för nu vet han inte vad han ska göra.
    TS kan ju tänka nu har han själv "frihet" från henne att ha sex med vem han vill. Gör han det kan hon hämnas med att svärta ner hans rykte och ljuga om att han var otrogen först. Hon kanske gifte sig med ts för hon älskade honom inte så oerhört att hon skulle bli dödligt sårad om han inte visade henne den bekräftelse hon behövde eller hittade något fel på henne som hon inte kan rå för. Jag erkänner att jag inte vet mycket om kärlek mellan man och kvinna, därför läste jag för att bli lite klokare. Kanske det borde varit bäst av mig att inte yttra mig alls, men gjort är gjort och som jag uppfattar det kan det finnas djupa sår hos alla parter. Mannen/männen?  hon ligger med och deras ev. partners.

• Unbreakable
    Trust me skrev 2013-04-20 09:25:24 följande:
    Så då tar du upp något som hon själv inte tagit upp och som inte nämns. Det gör det fritt fram att välja vilka hitte-på argument som helst och slänga in i debatten.

Om frun slutade missbruka rökheroin med "pappan" skulle hon kunna bli en balanserad människa igen.

Röker hon heroin också? Är det "pappan" som lockat henne till det och så får hon betala sin dos med samlag. Säger tråden varför hon började röka heroin? Hopplöshet, flykt från den brutala verkligheten, spänning, hot från pappan, tvång, våldtäkt? Egentligen är det ingen skillnad varför hon börjat men det kan reda ut begreppen. Hjärnan tar väl skada av heroin efter ett tag så om hon kan bli en balanserad människa igen är väl inte helt självklart.
  • Unbreakable
    Anonym skrev 2013-04-20 14:15:39 följande:

Ha,ha! Precis - dags för frun att sluta röka på???!!
    Rökat har iallafall jag missat. Jag trodde det var en typisk klassisk looserhistoria och ingen knarkhistoria men det kommer kanske fram mera "fakta" under trådens gång. Kanske den äkta maken går på hemliga frimurarmöten några gånger i månaden eller misstänks av grannfrun att göra det. Han har ju en svart herrkappa och svarta skor och varit hemifrån lika länge som ett frimurarmöte varar + tiden det tar att köra dit och därifrån och han var ensam i bilen. Kanske frun tatuerar stora drakar på armarna i  nästa vecka eller blir tvärtom blir Livets ordare och då får maken nog och söker sig en rysligt ful och fet fru med någon kronisk sjukdom som omöjligen någon annan man kan nappa på. Eller...jag har det skvallra åt grannfrun om hustrun att hon går på osmakligt frigjorda möten med en pappa som jobbar som murare.
    Vad jag missat är om det är en klassisk looserhistoria med snygghetsfaktor som dilemma eller en missbrukarhistoria med sex och röka. Båda kan ju faktiskt vara sanna TS men den senare är inte klassisk om den inte baseras på alkohol. Sen är TS inte enda vars liv är så komplicerat att de flesta inte tror på honom. Heja TS!
  • Unbreakable

Jag tycker inte hennes beteende är vidare moget men när hon är borta kan du passa på att bjuda hem dina polare, käka upp allt i kylskåpet och skafferiet och ha kul och svina ner. När hon är  hemma ska du hålla rent och fint. Kanske hon då fattar att sitta hemma ooch hålla koll på dig.

• Unbreakable

Varför finns det ingen kvinna/kvinnlig vän du hellre vill tillbringa åren med? Ekonomin? Nån som beundrar dig och delar dina tankegångar på åtminstone några plan.

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad