Inlägg från: Trust me |Visa alla inlägg
  • Trust me

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Citat inlägg av TS: "Min fru har träffat "pappan" ibland under denna tid. Det vet jag därför hon har sagt det ibland när hon kommer hem sent. För några veckor sedan föreslog terapeuten att hon skulle sätta sig ner och på allvar reda ut med pappan hur hon känner och vad hon vill. Känna efter själv och låta det ta lite tid. Inte bara över en timma en kväll. Så min fru och pappan tog en kryssning till Helsingfors en helg strax efter det. Jag har frågat hur det gick och hon har bara sagt att "det gick bra". Men det är ju klart att jag fattar att dom  hade sex ombord på båten. Och även när dom träffats dom andra kvällarna."

Tamigfan det sjukaste jag läst på länge! En familjerådgivare som föreslår att den otrogna parten ska ha lite mer kontakt med älskaren för att "få det ur systemet".

- Om du knullar lite mer med andra ska du se att du vill ha sex med din man igen.

Hur kan alla bara acceptera detta som om det vore en normal terapimetod? 

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Trust me
    Unbreakable skrev 2013-04-20 08:55:12 följande:

Kanske hon kännt sig tråkig, nedvärderad, oälskad och dålig i sängen av ditt porrtittande i alla dessa tio år. Jag antar att du är som andra män  som söker spänning i porren till fruns förtret. Vissa fruar mistar lusten totalt och känner äckel över sex då.Till slut framstod du som tråkig och frånvarande. Det här kan vara ett sätt för henne att känna sig älskad igen (om han inte kollar porr ) eller hämnas. Fast jag kan ju ha fel i mina spekulationer.

Har du ens läst tråden?
  • Trust me
    Unbreakable skrev 2013-04-20 09:16:29 följande:

Inte hela, jag får bara intrycket att frun är uttråkad av ts eller hämndlysten. Jag har svårt att se att de ts och frun skulle kunna ha en lycklig framtid  tillsammans på det sexuella planet.

Så då tar du upp något som hon själv inte tagit upp och som inte nämns. Det gör det fritt fram att välja vilka hitte-på argument som helst och slänga in i debatten.

Om frun slutade missbruka rökheroin med "pappan" skulle hon kunna bli en balanserad människa igen.
  • Trust me
    Anonym ("Micke") skrev 2013-04-25 16:12:26 följande:
    Mina behov får stå tillbaka i den här processen heltenkelt.

Är det så du ser det kan du be din fru ta ut skilsmässa på en gång för det är ändå vad hon kommer göra om ett år.

Du måste förstå att ska ni i det här läget få till en relation som fungerar för båda så måste det finnas två vuxna människor i den. Just nu finns det noll.

Vad är terapeut sysslar med vet jag inte men hen verkar vara en del av att stötta din fru i hennes psykiska misshandel av dig. 
  • Trust me

Det var fanimig ett sanningens ord! Visa din fru att du inte kommer låta er relation förlisa utan strid!

• Trust me

Det här med att TS har givit upp sex som en del av sitt liv tror jag inte på. Från början var det en nödvändighet då frun inte ville. Under årens lopp skruvade han ner sin sexualitet till att vara på knapp sparlåga för att sedan när frun började leva ut med någon annan släcka den helt.

Jag skulle nog göra samma sak. Har jag kämpat och fogat mig under så många år bara för att helt plötsligt se att min fru lever ut som bara den med någon annan skulle göra för ont. Vad ska jag tro? Ville hon egentligen aldrig med mig, är jag inte attraktiv? Kommer den tanken skulle jag skämmas så mycket för att jag ens hade försökt alla dessa år att det inte återstår annat än att kväsa all egen lust för ingen vill ändå ha den. Den här tanken är ju helt fel och terapeuten man sen träffar måste som en del av terapin få mig att sluta tänka så och få min fru att inse vad hon gjort med mig.

Läs trådarna här om kvinnor som blir nekade av sina män några gånger vad det gör med deras självförtroende. Läs också trådar om otrohet där det inte är ovanligt att i något skede anklaga sig själv för det den andra gjort. I båda fallen är vägen ur det att inse att det inte är ens eget fel att den andra inte har lust eller väljer att ha sex med andra. Det kan säkert finnas saker man gör som försämrar relationen men det är en annan sak.

• Trust me
    Anonym (Kvinna 2) skrev 2013-04-27 00:22:22 följande:
    Som jag uppfattar det så kommer din fru lämna dig så fort hennes älskare är redo att starta ett riktigt förhållande med henne! Du kämpar ju inte för din kvinna och hade det varit jag som varit din fru hade jag inte haft någon som helst respekt för dig eftersom du varken visar svartsjuka eller att du vill ha sex igen! Jag hade inte klarat av att leva med en man som inte vill ha sex med mig!!
     Hon vill helt enkelt inte leva själv, liksom du! När Pappan eller en annan man visar intresse för henne att han vill gå vidare med förhållandet kommer hon antagligen att lämna dig och jag tror att er terapeut har insett detta och därför lägger energin på att reda ut hennes liv och inte ert gemensamma liv.
     Vi kvinnor behöver massor med sex och kärlek, speciellt när vi blir äldre så ökar vår sexlust! 

Det är nog dags för dig att se dig omkring efter en annan partner eller leva ett singelliv trots att du inte vill. Du verkar ju inte ens vilja försöka återskapa lite glöd och passion i ert förhållande. 
    Håller inte med dig. Jag tycker att jag har kämpat...och kämpar. Kanske inte genom att skrika, hota, slåss med hennes älskare osv. Men jag har kämpat genom åren. Kämpat att försöka få hennes åtrå. Att väcka hennes lust till att ha sex med mig. När jag till slut fick ge upp det så har jag kämpat med att anpassa mig till hennes nivå och sakta dövat min lust. Till att vara där jag är idag. Utan sexlust.

Jag hoppas (och tror) inte att hon kommer att lämna mig. Hon har ju sagt det på min fråga och även på terapeutens fråga. Och jag väljer att tro på henne och att lita på henne.

Så avslutningsvis till din avslutande fråga eller kommentar: Nej...jag har ingen glöd att ge henne längre. Och är det så att hon nu behöver glöd i sitt liv så får jag vara beredd att hon får den glöden från någon annan. Bara hon stannar hos mig i övrigt. 
    ------------------------------------------------------------------------

Det (Kvinna2) säger är att du inte kämpar för din fru genom att få henne att inse att du är värd något för henne.

Om du ställer henne inför valet att leva med dig eller den andre mannen får du reda på vad hon vill. Ställ henne inför det valet och vill hon ha dig får hon bara vara med dig tills hon svarar. Vill hon leva med dig är det dig hon ska fokusera på.

Vill hon inget av det här är du inget värd för henne och då vill du INTE leva en sekund längre med henne.
  • Trust me

Man up, vad betyder det?

Man up betyder i detta fall att du, TS, ska göra dig till en aktiv del av händelseförloppet och beslutsprocessen. Som det är nu gör du det minst "manliga" genom att lämna över varje beslut till din fru. Det är precis som det brukar vara när första barnet kommer. Mannen förlitar sig på och lämnar över ansvaret för besluten om barnen till kvinnan för han antar att hon vet bättre. Vad värre är försöker han inte lära sig mer för att bli mer jämbördig. Långsamt reduceras han till en inte fullt jämbördig person på flera plan.

Du, TS, har valt samma väg. Med "respekt" för din fru har du låtit henne besluta i varje steg utifrån vad hon anser som sina behov. Behov som du ser som lite "viktigare" än dina och hjälper andra, din fru och terapeuten, att se på samma sätt. Du har gjort dig själv till mindre än jämbördig med detta och det är att göra dig mindre "Man" i de flestas ögon. Vilken roll fyller du i din frus liv om du gör dig överflödig? Hur ska hon kunna vidmakthålla några känslor för en person som inte är jämbördig med henne. En person som inte har en inre glöd som kan växelverka med hennes. Nej, TS, du valde att flytta ur huset för att du ser ditt liv som ett liv där du och din fru lever tillsammans i ert fina hus. När hon bor kvar så lever den drömmen vidare men bara som en fantasi i ditt huvud. Hade hon flyttat hade du gått ensam i huset och din fantasi hade inte räckt för att få dig att känna det som att din fru var där.

Sök hjälp TS! Som det är nu gör du ingen av er gott. Tvärtom så leder ditt försök till att upprätthålla din livsdröm er båda i fördärvet men på ett långt och plågsamt sätt. Någon gång måste du börja leva ditt liv och inte din dröm om ett liv som inte längre finns. Gör det nu för ju längre du väntar desto fastare kommer dina rationaliseringar bli fast förankrade sanningar i dig.

Vill du ha tillbaka din fru och ett gemensamt liv med henne finns bara ett sätt. Man up! Bli en jämbördig genom att få henne och alla andra att förstå att dina behov är lika viktiga som hennes och ska få lika mycket uppmärksamhet. Att det är hon som är den felande parten och du är den som ska ha upprättelse. Att du kan tänka dig att diskutera hur er relation ska se ut men att i det så är det viktigaste att du och din fru får och ger varandra det ni behöver innan ni blandar in andra. Att dessa saker inte är ultimatum eller krav utan bara grunden för ett jämbördigt och jämlikt förhållande. 

• Trust me

Heja heja! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad