Anonym (Kvinna 2) skrev 2013-04-27 00:22:22 följande:
Som jag uppfattar det så kommer din fru lämna dig så fort hennes älskare är redo att starta ett riktigt förhållande med henne! Du kämpar ju inte för din kvinna och hade det varit jag som varit din fru hade jag inte haft någon som helst respekt för dig eftersom du varken visar svartsjuka eller att du vill ha sex igen! Jag hade inte klarat av att leva med en man som inte vill ha sex med mig!!
Hon vill helt enkelt inte leva själv, liksom du! När Pappan eller en annan man visar intresse för henne att han vill gå vidare med förhållandet kommer hon antagligen att lämna dig och jag tror att er terapeut har insett detta och därför lägger energin på att reda ut hennes liv och inte ert gemensamma liv.
Vi kvinnor behöver massor med sex och kärlek, speciellt när vi blir äldre så ökar vår sexlust!
Det är nog dags för dig att se dig omkring efter en annan partner eller leva ett singelliv trots att du inte vill. Du verkar ju inte ens vilja försöka återskapa lite glöd och passion i ert förhållande.
Håller inte med dig. Jag tycker att jag har kämpat...och kämpar. Kanske inte genom att skrika, hota, slåss med hennes älskare osv. Men jag har kämpat genom åren. Kämpat att försöka få hennes åtrå. Att väcka hennes lust till att ha sex med mig. När jag till slut fick ge upp det så har jag kämpat med att anpassa mig till hennes nivå och sakta dövat min lust. Till att vara där jag är idag. Utan sexlust.
Jag hoppas (och tror) inte att hon kommer att lämna mig. Hon har ju sagt det på min fråga och även på terapeutens fråga. Och jag väljer att tro på henne och att lita på henne.
Så avslutningsvis till din avslutande fråga eller kommentar: Nej...jag har ingen glöd att ge henne längre. Och är det så att hon nu behöver glöd i sitt liv så får jag vara beredd att hon får den glöden från någon annan. Bara hon stannar hos mig i övrigt.
------------------------------------------------------------------------
Det (Kvinna2) säger är att du inte kämpar för din fru genom att få henne att inse att du är värd något för henne.
Om du ställer henne inför valet att leva med dig eller den andre mannen får du reda på vad hon vill. Ställ henne inför det valet och vill hon ha dig får hon bara vara med dig tills hon svarar. Vill hon leva med dig är det dig hon ska fokusera på.
Vill hon inget av det här är du inget värd för henne och då vill du
INTE leva en sekund längre med henne.