Anonym skrev 2013-01-30 11:46:22 följande:
Min filosofi är nog lite annorlunda än din.
Även om min make är vanilj. skulle jag aldrig ta förgivet att han alltid kommer vara det.
självklart uppdaterar jag honom om jag kommer på något i mitt liv jag vill göra. tex gå bakningskurs, hoppa fallskärm, swinga, analsex eller dylikt. har jag ett önskemål om att utvecklas vidare i mitt liv delar jag det med honom. och han gör likaså.
och som jag sa i han har varit vanilj. men det betyder inte att han inte törs bli vild.. eller gå så långt som lakrikts.. människor förändras hela tiden. det enda man kan göra för att veta är att kommunicera!
bara för att hennes favofärg var blått på 80 talet betyder det ätt blått är det fortfarande år 2013?
kanske helt enkelt gillar hon rosa,grön,röd eller något helt annat nu.
Ta aldrig förgivet att ens partner är densamme, är du samma som för 10 år sen? 5 år sen? 1 år sen? nej precis. man utvecklas hela tiden. det är där man växer isär i relationer man slutar uppdatera sig och tror allt är exakt samma hela tiden.
Exakt! Jag berättar ju för min sambo om mina önskningar och det händer att jag gjort "bus" men detta har alltid skett med bådas medgivande.....