Inlägg från: Tom Araya |Visa alla inlägg
  • Tom Araya

Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad

Dr Börje skrev 2013-02-04 07:52:48 följande:
    Det är väl modellen för tiden vi lever i. Slit och släng. Det har kommit en större TV på marknaden...då köper vi en ny - typ. Diskmaskinen har börjat låta konstigt.....det blir för dyrt att reparera...vi köper en ny. 

Samma sak vad gäller relationer. Om allt inte är 100% exakt som man vill ha det (anser sig ha rätt att kräva) så byter vi till någon annan. Någon ny. Någon för stunden fräschare. Och så testar vi där ett tag ....tills vi hittar någon liten grej som vi stör oss på. Något som inte är perfekt...och så tänker vi: "Nej...det här kommer jag inte att kunna stå ut med.--- Nej - jag kan inte föreställa mig sitta och se det där flottiga morgonhåret vid frukostbordet resten av mitt liv....Nej - skall jag lyssna på hans/hennes (ok - hens) gnisslande tänder när jag skall somna resten av mitt liv?....lika bra att avsluta det här och nu...och leta rätt på någon annan"

Många kämpar inte längre för att vårda och behålla det man en gång valt. Det är enklare (????), mer spännande och fräschare att börja om från 0...med något annat.

Det ligger nog mycket i detta.
Svar på tråden Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad