Inlägg från: Anonym (jossan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jossan)

Hjälp mig återfå hoppet efter upprepade missfall!!

En rätt så ny studie pekade på att kvinnor som får många missfall är "överfertila" och blir med barn och låter embryon som egentligen inte är livsdugliga utvecklas. Andra kvinnor blir inte gravida, men missfallskvinnorna låter sådana embryon "slå rot".

Jag har haft två missfall och är gravid för tredje gången nu (så håll tummarna!) och jag tror att det är så för mig. Jag har blivit gravid på en gång vid de enstaka oskyddade samlag jag haft flera dagar före ägglossning.

Såå, du kan mycket väl vara superfertil! Det finns flera bra trådar om vad man bör utreda om man får upprepade missfall, men de flesta som får många missfall får barn till slut. Det vittnar faktiskt trådarna här på FL om.

När har du fått dina missfall? Har du haft något MA?

Kram 

• Anonym (jossan)
    Anonym skrev 2013-02-01 17:49:34 följande:
    Ja undra om det kan vara så. Jag blir ju väldigt lätt gravid ändå. Typ nästan var tredje månad kan man säga. Jag har fått alla missfallen i v 5-6 (vilken är tur om man nu måste få missfall så de inte hinner gå längre) Nää inget MA men jag vet nog inte helt och hållet vad det är för något. Tre missfall och ett utomkveds är jag uppe i hittills.

Jag håller alla tummar jag har. Det är din tur nu!!

Kram  
    Ok, ja det är ju bra eller vad man skall säga, det låter ju som "överfertilitet". För genomsnittskvinnan är chansen 20% att bli gravid när man har ägglossning, för dig verkar den vara 100%Skrattande

Har du gjort någon utredning? Vad jag har förstått så ger den oftast inte så mycket, men jag har sett i flera trådar här att folk har ätit progesteron eller acetylsalicylsyra, typ Trombyl 75mg och det har gått bra då.
    Kanske värt att prova, men du skall nog byta läkare då...

Hur upptäckte du utomkveds, var det som ett missfall? Har du fått behålla äggstocken?
    (Sorry jag är frågvis, men man blir ju minst sagt nojig och måste veta allt.) 
  • Anonym (jossan)
    Anonym skrev 2013-02-03 18:36:28 följande:
    Ja de låter som nog som de. Vi har inte hunnit prova något. Vi började utredningen i september, lämnat prover men inte fått veta mer, trots att jag ring och bett om återkoppling flera gånger. De här är ju liksom viktigt för oss, de verkar dom inte riktigt förstå.

Jo jag trodde att det var ett missfall, men på kk såg det inga rester på undersökningen så jag fick ta prover och hvg-nivån i blodet bara ökar, fast den borde dala. I torsdags hade den nästan fördubblas. Trots att jag tagit en spruta med cellgifter. Så jag väntar på att få ont när som helst. Ska ta nya prover imorgon. Det blev en riktigt lång följetång. Har hållit på i snart fyra veckor. Missar mycket på jobbet, men de kan jag inte göra något åt tyvärr.

Hoppas på att få riktig hjälp nu.

Ingen fara fråga på du bara :)
    Stackare! Jag vet hur det känns och bara vänta ut det.

Jag hade ett MA som höll på i tre veckor och som slutade i skrapning.  Det värsta jag varit med om. Kroppen var helt slut efteråt i flera månader. 

Hoppas allt går bra nu och uppdatera!

Kram 
Svar på tråden Hjälp mig återfå hoppet efter upprepade missfall!!