Inlägg från: junismammahannah |Visa alla inlägg
  • junismammahannah

Hjälp! Äter min dotter tillräckligt?

Hej, som rubriken lyder undrar jag om min dotter äter tillräckligt, hon är inte jätte intresserad av stora matportioner och då hon är lite drygt 7 mån vill jag bara vara trygg i att hon får i sig som hon ska..

En vanlig dag brukar se ut ungefär såhär:

6.00 ammas
    9.30 gröt (2 msk vatten, msk grötpulver) + päronpure + några tsk yoghurt + 1/3 smörgåsrån m. smör
    10.00 ammas
    12.30 ev en snutt av bröstet beroende på humör
    14.00 lunch, ca 1/3 barnmats burk, lite fruktpure, ammar ev efter om hon ätit dåligt med fast föda
    17.00 Testar lite smakis av middag, ev lite avocado, någon tsk potatis dylikt, ammas efteråt för att bli mätt
    19.30 ammas god natt
    Mellan 11.30-6.00 ammas hon oftast 2-3 ggr

mellan målen slinker ev något smörgåsrån el majskrok ner. All mat ovan serveras med vatten!

Det jag egentligen oroar mig för mest är att när jag läser om andra bebisar i samma åldrar känns d som nästan alla redan äter hela burkar men Juni äter ju fortfarande bara lite större smakporttioner, eller kan man kalla hennes frukost en hel portion?

Är ju mitt första barn så jag känner mig lite osäker & alla säger så olika

• Svar på tråden Hjälp! Äter min dotter tillräckligt?
  • junismammahannah

Tack snälla för snabba svar Ang plockmat är jag lite osäker på vad jag vågar ge då hon ännu inte fått några tänder.

Glömde också säga att vi provade barnmat från 6 mån (köttfärssås m. spagetthi) som hon verkade gilla men hon fick jätte ont i magen o spydde i kaskader så efter 3:e dagen gav jag upp och började om från början. Hon smakade på mat första gången ca 1 vecka innan hennes 6 mån dag!

Svar på tråden Hjälp! Äter min dotter tillräckligt?