Inlägg från: Tazink |Visa alla inlägg
  • Tazink

Bästa soffklädsel för katt

Hej, 
    Har nu en ektorp soffa från Ikea med klädseln Svanby brun och stör mig rejält på att den drar åt sig  katthår så mycket. Har därför tänkt på att antingen köpa en ny klädsel till soffan eller köpa en  annan soffa av modell Kivik. Min fråga är då; vilken klädsel för antingen ektorp eller kivik drar åt sig minst hår från katten alternativt syns minst? 

Tazink 

• Svar på tråden Bästa soffklädsel för katt
  • Tazink
    Queenie70 skrev 2013-01-26 11:26:00 följande:
    Beror på vad katten har för färg.
    Vi har två katter, båda går i fägerna svart, grå och vit. 
  • Tazink
    Coxia skrev 2013-01-26 11:38:52 följande:
    Man gör som vi, köper soffa i samma färg som katten. 
    Blir ju perfekt, då får jag bara hoppas att Ikea tar in en klädsel i Zebramönster. 

• Tazink
    Eleonor01 skrev 2013-01-26 11:25:33 följande:
    Vi har ektorp soffor å jag tycker inte att de drar åt sig trots att vår ena fäller så mycket så jag tror han blir skallig snart :) har beige blå å vit klädsel från Ikea. Dammsuger soffan varannan dag utan bekymmer. Min man hade den blåa när vi träffades å han var mindre bra på att dammsuga så då fastnade det ju. Kan det vara där skon klämmer? ;)
    Det är mycket möjligt :) Har ibland varit extra ambitiös och använt en sån där "klädavhårarrulle" på soffan, då ser den som ny ut. Kan även vara att dammsugaren börjar sjunga på sin sista vers. Men skulle ju vara skönt om soffan inte är alldeles hårig dagen efter den man dammsugit den... 
Svar på tråden Bästa soffklädsel för katt