Neocate ...
Hej ..
Med lång histora hurvida det är mjölkallergi vår 4 månaders son har eller ej så har vi nu börjat prova Neocate . Igår var andra dygnet vi gav han det och han bajsa inte på hela dagen ( han har en histora om förstoppning och får importal vid varje måltid och har han inte bajsat på ett dygn så måste vi ge microlax enligt läkaren ) . kvällen var bökig och han vart ledsen vid ett tillfälle samt prutta och det lukta dött lik , herregud ! ..
När natten kom och han fortfarande inte hade bajsat så börja jag befara det värsta men tänkte att jag ville ge hans kropp en chans att rensa ut själv då jag inte gillar att ge han microlax. Men han har varit så ledsen inatt , han vakna vid 3 tiden och jag trodde han ville äta men icke , utan han böka och skrek till mellanåt ..
kl 6 steg ja upp med honom då han tokkrek och jag tänkte att nu kanske det är mat då ? ..Men nej han blev ännu mer hysterisk när jag erbjöd han maten så jag tog fram microlaxen och gav han , efter en del krystningar samt pruttar så öppnar jag blöjan och möts av en chock , inte nog med att bajset var mörkgrönt utan det var ju knappt nått heller , inte den mängden jag trodde det skulle bli .
Är det fler som haft lite problem med era små i övergången till mjölkfritt ? , när har det gett med sig?!
Sen undrar jag även när ni märkt av skillnad? ..Jag har inte märkt av nått ännu men det kan ju bero på att hans mage fått en chock av nya maten och samlar gaser m.m .