Skolval för 6 åring vid delad vårdnad
Jag har som sagt delad vårdnad och har barnen varannan vecka. Pojken skall börjar i skolan nästa år så jag håller på att diskutera om skolvalet med mitt ex.
Vi diskuterade och kom överens om några skolor och jag skulle då göra anmälan online. Men det fick jag inte eftersom inte barnen var skriven hos mig.
Då gjorde mitt ex detta, men eftersom en utav de skolor som vi hade kommit överens om var friskola så kunde man inte söka detta online. Då valde hon en skola utan att fråga mig på andra plats som ger mig minst 45 min extra reseväg enkel resa.
Och jag bor i söder om stan(stockholm) och jobbar utanför kista. När jag har barnen så måste jag åka en omväg för att lämna barnen så min resetid i dag tar 2-2.15 timmar enkel väg.
Jag vill ju nu inte har ytterligare resetid (inte så mycket i alla fall) eftersom jag redan har en sådan lång resetid varje dag redan. Och mitt ex vägrar nu att ta bort denna skola från anmälan.
Detta kan väl inte vara rätt? Finns det någon som vet var jag kan vända mig för att lösa detta på ett bra sätt?
MVH Patrik