Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

Har du ljus som du inte tänder?

Jag har funderat ett tag på varför man har ljus som man inte tänder? Stearinsljus alltså. Jag ser verklilgen inte meningen med det?

• Svar på tråden Har du ljus som du inte tänder?
  • Hannah76
    Tant Groda skrev 2013-01-24 13:41:39 följande:
    Det har jag! Ett vet jag inte varför riktigt, sen några av våra bröllopsljus. Handgjorda av en gammal man. Så det vill jag/vi inte tända. Många kärleksminne i dem
    Ah! Men det kan jag förstå Glad. Då är det något mer än bara ljus.
  • Hannah76
    Tonårsmamman1 skrev 2013-01-24 14:02:46 följande:
    Jag har en del ljus jag inte tänder. Eller rättare sagt, de kommer ju att tändas så småningom. T ex i vardagsrummet, När vi brännt ner ljusen där, sätter jag i nya, och sedan står de så tills nästa gång, och det kan dröja länge, eftersom vi mest sitter i TV-rummet när vi inte har gäster.

Ja det kan ju vara en orsak. Glad
  • Hannah76
    Tonårsmamman1 skrev 2013-01-24 14:48:10 följande:

Så tror jag det är också, man har ljusstakar med ljus i som en del av heminredningen. Precis som en pläd i soffan. Det skapar stämmning.

Men använder man inte pläden?

Jag ser ljus som en förbrukningsvara, något man använder. Tycker det ser sorgligt ut med ljus i stakar som aldrig tänds. Särskilt de som står i fönster och blir helt snea av solen. 
  • Hannah76
    Parcae skrev 2013-01-24 15:05:19 följande:
    Ja, det har jag. Det står exempelvis några ljus i sovrummet på en plats där det inte är särskilt lämpligt att tända dem. De är dekoration helt enkelt. Jag älskar ljus men med både en valp och en katt så blir det sällan att jag tänder några ljus.

Vad är det du gillar med ljus?
  • Hannah76
    jassikan skrev 2013-01-24 18:22:11 följande:
    Jag har två jag inte använder, snöbollar. De får bara vara fina/dekorativa.

I övrigt tänds det mest yankee candle ljus här hemma.

Det är mina favoriter =) Använder iof mest deras vaxkakor.
  • Hannah76
    Tonårsmamman1 skrev 2013-01-24 18:24:11 följande:
    Vad är yankee candle?

Underbara doftljus.
  • Hannah76

Är det samma med servetter? Köps det "snyggservetter" som inte används?

• Hannah76
    Flisan79 skrev 2013-01-24 19:50:00 följande:
    Men ta tex en vas utan blommor. Ganska vanligt att ha på en hylla bara för att det är snyggt. Menar du at du inte har något i ditt hem som mest fungerar som dekor?

Och fula ljus (solblekta, böjda och va ni nu skrev) byts givetvis ut. Bara för att man inte tänder dem betyder det ju inte att ma inte själv ser dem. 

Visst har jag saker enbart för dekor, men då handlar det om saker som inte går att använda. Har  inte tomma vaser framme heller. 
Svar på tråden Har du ljus som du inte tänder?