Jag blir galen, vad f*n ska jag göra?!
Lång historia till kort....
Vi har en 4 åring som snart kommer splittra på familjen..
Han låter konstant, då menar jag KONSTANT och inte med tal eller frågor utan med ljud! Inte sånger, inte texter utan bara nynnande, pipande och melodier med en ljudnivå som skär sönder våra öron. Han använder inte sin egna röst utan gör om rösten till ett pipande ljud som driver mig/oss galna!
Vi har även en son som är 2år och som inte ens orkar vara i hans närhet, han klagar på värk i öronen (håller för öronen) och försöker FLY ifrån sin bror. Samma sak är de på hans förskola, andra barn klagar på hans ljud och hans fröknar försöker på alla sätt att få tyst på honom. De är OFTA han blir satt i ett annat rum för att andra barn ska få lugn och ro. Han pratar även mycket och de är extremt sällan han är tyst!!
Förutom detta är han extremt bestämd, lat och hatar att ta regler.
Hemma gör han allt för att slippa städa, klä på sig osv. På förskolan är de samma sak och de är alltid vår son de har problem med. Hans vänner får alltid vänta på att han ska klä på sig osv.
Senaste 2 åren har han blivit väldigt aktiv, han kan sitta still och se en film i 1h el så men sen är de full fart tills hans tappar all ork och ska se en ny film..
Han har även andra saker för sig som tex: när en sak skall stå på sin plats går jorden under om vi flyttar den, han ser ALLT som är förändrat i huset även om de bara är en knappnål vi flyttat på, han har otroligt bra minne och lätt lärd, gillar att lära sig nya saker hela tiden,men kan INTE vänta på sin tur då kryper de i hela kroppen.
Nätterna har han aldrig sovit en hel natt, han är uppe och vandrar in till oss konstant, är otroligt beroende av oss föräldrar, vill inte kissa själv utan någon ska stå bredvid mm. Han gråter och skriker och slänger sig på golvet så fort nåt går fel eller han inte får som han vill
Kan berätta hur mycket som helst men hur sammanfattar jag allt i ett brev..
Jag och min sambo är så mentalt slut av vår son så de knäcker vårt förhållande. ALLT kretsar runt vår äldsta son och de känns som vi andra tre hela tiden måste anpassa sig och stå ut med (hemskt att säga) vår äldsta sons ljud, aktivitet och bestämdhet.
Är de nån på denna planet som kan relatera till detta? Är det vi borde titta in närmare på?