• Zayco

Är Melanie WT?

Vem fan bestämmer vilket namn som är WT eller ej? Löjligt

• Zayco
    jashrinah skrev 2013-01-21 20:01:41 följande:
    har en facebook kompis som heter det och hon är wt haha :P  men alltså jag är också wt och jag heter Louise xD 
    Vet du vad WT betyder? Eftersom du menar att du själv är det och att man är det pga ett namn.

Lets google it

White trash (engelska vitt skräp) är en starkt nedsättande benämning från USA påljushyade personer med låg social status.

Personer som sägs vara white trash har ofta svag ekonomisk situation, låg bildnings-och utbildningsnivå samt ett ointresse för samhälls- och kulturfrågor. Ett slags allmänsmaklöshet brukar också förknippas med begreppet. I populärkulturen framställs white trash ofta som överviktiga med många barn och dålig hygien. Personer med ordnade ekonomiska och sociala förhållanden, men med en folklig och osofistikerad framtoning, är dock inte white trash i ordets egentliga bemärkelse.

• Zayco
    Höghus skrev 2013-01-21 22:19:41 följande:
    Ja. Det är WT. Liksom flera av de namn som nämnts i tråden tex Nicole, Cassandra, Stephanie, Melissa, Nathalie osv. Namn som låter som hämtade ur en Harlekin-roman eller amerikansk såpopera och som har noll förankring i föräldrarnas egen kultur/tradition.
    Vad är INTE wt då? Olof, Petra, Karl-johan och Lovisa? HAHAH nej men förlåt det låter bara så otroligt mobbat att generalisera namn på det viset
  • Zayco
    knightcat skrev 2013-01-22 08:06:18 följande:
    Ja namnet är WT. Människor som lever i låg samhällsklass heter det eller har döttrar som heter  Melanie.
    Det står ingenting om att namn ska vara WT om du googlar ordet WT. Det är bara ett nedsättande uttryck från USA för ohygieniska överviktiga med många barn etc etc.

Det e bara korkade människor som kommit på detta med namn, för det är superlöjligt att jag inte ens finner ord 
  • Zayco
    MissEofc skrev 2013-01-22 12:13:24 följande:
    Förstår inte varför man måste säga sånt heller? (hon som sa det rakt upp i felan på mig, er frågade jag om åsikt så det är en annan sak)
    JAG tycker Melanie är det finaste namnet som finns, och tycker Clara, Saga och Julia är skittråkiga namn, men det säger jag ju inte till en nybliven mamma till en liten Julia. För det är hennes val och hon älskar förmodligen namnet.
    Jo jag håller med faktiskt. Tycker Melanie är jättevackert och de flesta väldigt vanliga namn spyr jag lite på, men har aldrig någonsin sagt det till någon givetvis. Men men smaken är som baken    
Svar på tråden Är Melanie WT?