• PolyPond

Vilken vaggvisa sjunger du?

Sjunger du vaggvisor för ditt barn? Vilka sjunger du och hur många verser?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken vaggvisa sjunger du?
  • hannis

Nej det gör jag inte. Försöker ibland men sonen hatar när jag sjunger så det är ingen idé.

• ZoZoZ

Jag sjunger "Du är det finaste jag vet", dock enbart de två första verserna och "Stilla ro - somna in" och/eller en egen lite längre version av "Kumbaya". För äldsta sonen (7 år sjunger jag inte varje kväll men så ofta jag får till det med tre barn (den minsta är 6 månader). Ibland blir det även lite andra vaggsånger/andra sånger och i december månad alltid julsånger.

• Nice Girl Wrong Place

När min dotter var liten sjöng jag alltid "Kumbaya" men ändrade i texten
    Sedan ville hon ha Blinka lilla stjärna, men på engelska. Så i perioder blev det den.
    Detta var alltså när hon var runt 3-4.
    Som bebis nynnade jag allt möjligt, ofta egen favoritmusik haha... 

'Come to the edge', He said. They said, 'We are afraid'. 'Come to the edge' He said. They came, He pushed them...and they flew.
  • Kwekwe

Du lindar av olvon
    Bäbä vita
    Blinka lilla stjärna
    Trollmor
    Vyssan lull
    Limu limu lima (den sjöng alltid min mamma för mig)

• Poison82

Någon vaggvisa e det väl inte men det var den jag sjöng när han var liten och skulle sova

• Aileen Allannah
    När man är liten och trött blir det oftast. Men sonen önskar ofta Lilla snigel och Blinka lilla stjärna.
  • fluu

Vargsången vis nattning och sov du lilla videung vid tupplurarna. När hon var riktigt liten sjöng vi även sov mitt lilla yllegarn och sov,du lilla ,sov nu gott.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
Svar på tråden Vilken vaggvisa sjunger du?