Från delamning till helamning
Hej!
Av div anledningar så blev det så att vi från att dottern var tre veckor fick lite ersättning efter varje amningstillfälle. Hon är 3 1/2 månad nu, alltså har vi gjort detta ganska länge. Har alltid ammat först och gett ersättning sen. Däremot har hon bara ammat kväll/natt/tidig morgon. Ersättningen har hon fått vid 3-4 mål dagtid. Hennes mage har varit krånglig sen dess och nu har vi fått byta ersättning. Dottern gillar inte den nya ersättningen och vill inte äta. Det märks dock att hon är hungrig direkt efter amning.
Ingen skulle bli lyckligare än jag om jag kunde få helamma. Kan det vara "farligt" att hon inte äter ersättningen nu? Kan min mjölk vara för innehållslös typ för lite kalorier? Eftersom den är inställd på att hon inte äter den enbart. Eller är det "bara" att låta henne amma oftare om hon är hungrig nu så mängden ökas? Den totala mängd ersättning hon fått per dygn ligger kring 150-450 ml beroende på hur hungrig hon varit, så det är inga jättemängder hon fått. Eller är det liksom försent?
Sen är det ju det att hon precis är i ålder att upptäcka allt runtikring. Så de tider hon vanligtvis fått tillägg är hon ju väldigt knepig att mata. Då är ju flaskan lättare, eftersom hon får i sig mer på kortare tid! Igår var hon ledsen en lång peropd på dagen för att hon bara hade ro att äta i någon minut och var hungrig hela tiden!
Någon som varit med om ungefär samma sak och har råd att ge?