• Anonym

Hjälp! Grannen har kopplat på alla byns hus på vår brunn!

Ska du få vettiga svar så föreslår jag att du vänder dig till forumet www.byggahus.se/forum och ställer frågan under juridik

• Anonym

Tycker att du först och främst går till någon av dom andra grannarna (inte granne två som är banditen) och frågar hur de står till så du får mer klarhet om dom betalar han osv. Sen efter de pratar du med granne två och kommer fram till något:)
    Ring annars dom som bodde där innan och fråga hur det var då, är ju inte så pinsamt att prata i telefon! Solig

• Anonym

Nu har jag pratat med grannen! Han erkände direkt, men skyllde på det ena och det andra varför det blivit så här och varför han inte sagt någotDrömmer Jag sa att jag skiter i hur och varför, han får prata med de andra och tala om läget, sen ska vi träffas allihopa och sen ska papper skrivas! Jag var rätt uppretad vid det laget, så gubben bara nickade och höll med om allt jag sa

• Anonym

Tusen tack för alla era svar föresten! {#emotions_dlg.flower}

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-18 14:25:45 följande:
    5 hus Och nej, jag tänker inte lösa situationen på det viset. Okej, det var dumt av dem att inte kolla var vattnet kom från eller så vet de faktiskt inte om det, hursomhelst så är jag inte så taskig att jag stänger av. Vi har försörjt dem med vatten i flera år, vi dör inte av att göra det lite till

Men ni kan börja ta betalt på en gång....
  • Anonym

Vi pratade bara lite löst, jag är ju verkligen ingen expert. Det finns ett borrhål till, på en bit mark där det en gång låg en ladugård och den marken tillhör granne numera granne 2. Granne 2 föreslog att han bygger en pumpanläggning vid det borrhålet och de andra tre husen får servitut på det.  Vi måste förstås kolla vattenkvalitet och flöde, men vi hoppas det är okej. Vi vet ju att vår pump klarar av två hushåll, så om flödet i nya hålet inte räcker till fyra så kan granne 2 fortfarande ta sitt vatten från oss, reglerat i servitut. Vi ska även kolla skicket på vår pump och anläggning.

Funkar detta vore det toppen, verkar vara en smidig lösning!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-19 09:13:53 följande:
    Vi pratade bara lite löst, jag är ju verkligen ingen expert. Det finns ett borrhål till, på en bit mark där det en gång låg en ladugård och den marken tillhör granne numera granne 2. Granne 2 föreslog att han bygger en pumpanläggning vid det borrhålet och de andra tre husen får servitut på det.  Vi måste förstås kolla vattenkvalitet och flöde, men vi hoppas det är okej. Vi vet ju att vår pump klarar av två hushåll, så om flödet i nya hålet inte räcker till fyra så kan granne 2 fortfarande ta sitt vatten från oss, reglerat i servitut. Vi ska även kolla skicket på vår pump och anläggning.

Funkar detta vore det toppen, verkar vara en smidig lösning!

Så du tänker bara låta grannen komma undan med detta och snällt stå för dessa kostnader i flera år pga HANS girighet? har han tagit betalt av grannarna för ERT vatten?
  • Anonym
    Tonårsmamman1 skrev 2013-01-19 09:44:07 följande:
    Bor man i en by med 5  hushåll så har grannsämjan ett pris också.
    So?? Så om ts pump brakar pga flera års överarbete och slitage så ska hon snällt betala det själv och se glad ut?
Svar på tråden Hjälp! Grannen har kopplat på alla byns hus på vår brunn!