• carlf

Hjälp! Grannen har kopplat på alla byns hus på vår brunn!

skulle två eller tre som köpt husen inte ens fråga vart vattnet kommer i från? låter mycket märkligt att man kan köpa ett hus utan att fråga vart man får vatten ifrån.  skickar man inte iväg prov på sitt dricks vatten ens? tror de att de har kommunalt vatten? 
     skulle jag vara ägare till brunnen och pumpen o sen den pumpen i sin tur även skicka vidare vatten till andra utan att jag skulle vilja, ( ja det skulle inte jag vilja gratis) normalt hushåll gör kanske av med 100,000 liter på ett år, ja det kostar en del att pumpa upp. jag skulle stänga pumpen var gång jag inte själv skulle använda vattnet. 

• carlf

men det värsta är. om där skulle bli överslag i elmotorn på pumpen så hela vatten systemet blir strömförande. skulle ni som äger brunnen bli skyldiga till skada på era grannar då? nä sådant riskerar man inte gratis. ta betalt för anläggningen, skicka in vatten prov så ni inte förgiftar någon, man vet inte om då är små barn inne i deras hus som dricker av vattnet. (yngre är känsligare för vatten kvalite) 

Svar på tråden Hjälp! Grannen har kopplat på alla byns hus på vår brunn!