Inlägg från: Anonym (D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (D)

Hjälp! Grannen har kopplat på alla byns hus på vår brunn!

Anonym skrev 2013-01-18 13:47:56 följande:
    De tror att de är kopplade till granne 2:s brunn, men vet inte att grannen eg inte har någon brunn utan får sitt vatten från oss. Fy, det låter ju nästan som om det är olagligt?  
    Jag skulle tro att det är olagligt, ja. Men för grannsämjans skull är det nog bättre att lägga det som hänt bakom er och komma överens om hur ni ska göra framöver.

Alla husägare vet att el inte är gratis, så är de någorlunda normalt funtade inser de att det inte är mer än rätt att de bidrar med en slant. Det borde ju hur som helst bli mycket billigare än om var och en ska borra en egen brunn.
  • Anonym (D)
    Anonym skrev 2013-01-18 13:50:21 följande:
    Men det är ju granne 2 som är boven här. Prata med honom först och fråga varför han gjort så. Han vet ju om att han inte har något eget vatten.
    Frågan är om man vill reda ut vem som har rätt eller fel, eller om man bara vill slippa betala för grannarnas vattenförsörjning. Att vara konflikträdd har ibland sina fördelar...
  • Anonym (D)
    Anonym skrev 2013-01-18 15:04:51 följande:
    Det är precis det jag är rädd för, att de andra ska bli arga på oss och ge oss skulden på något vis...
    Nu känner du förvisso dina grannar bättre än vad jag gör, men kan de verkligen vara så korkade att de inte fattar vem som skapat den här situationen?
Svar på tråden Hjälp! Grannen har kopplat på alla byns hus på vår brunn!