Inlägg från: SmultronSöt |Visa alla inlägg
  • SmultronSöt

bf oktober 2013???

TessTessan skrev 2013-10-07 08:52:56 följande:
    Har blivit genom förkyld inatt
    Jag hoppas verkligen att det försvinner tills nästa måndag då jag har mitt planerade snitt. Snittar dom fast man är förkyld? Nån dom vet?
    Oj jag har ingen aning! Kan du ringa och kolla om du är osäker? Hoppas att du frisknar till snart i vilket fall som helst! 
  • SmultronSöt
    TessTessan: klart att ditt KS kommer att gå bra! Solig Om jag hade vart du hade jag vart spänd av förväntan på att ÄNTLIGEN få träffa det lilla livet! Hur går det med förkylningen?

Fitforfight1: Välkommen {#emotions_dlg.flower} Jag är inte så nervös men väntar mitt första barn så jag vet ju inte riktigt vad ont som väntar mig... Förvånad HUA!  Jag har BF den 22:a men det blir väl mest troligt att gå över någon vecka, haha!

För övrigt så var jag hos BM idag och mätte magen, stolta 33cm i SF mått har jag nu. Bebisens huvud har börjat sjunka ned och fixera sig men var fortfarande ruckbart. Någon mer än mig som har ilningar typ, mellan benen? Lite olika hur mycket det känns från dag till dag, men det började efter att bebisen blev vänd rätt och hamnade med huvudet nedåt, det trycker väl på på nerver Tungan ute. Jag har verkligen nedräkning nu.... 14 dagar kvar till BF!!! Kan inte upprepa det nog så många gånger Skrattande Skrattande Skrattande  
  • SmultronSöt
    TessTessan skrev 2013-10-13 09:30:27 följande:
    Åh imorrn fm är det dags för snittet å träffa bebisen längtar så efter den dag!
    Men samtidigt är jag livrädd för allt!
    Igår kväll började jag stor tjuta igen, dessa hormoner alltså. Då va jag livrädd för att snittas å hur jag skulle klara att va en 2 barnsmamma osv. Sen så vågar min sambo inte va me mig på sjukhuset under snittet för han har sån sjukhus rädsla, så min mamma ska följa me, å hon är inte heller så kaxig på att följa me. Så det känns allmänt piss nu :-/
    Men jag längtar efter bebisen så det löser sig säkert när jag väl kommer dit!
    Klart att det löser sig! Mamma är ett bra substitut, och på sjukhuset har de ju  garanterat full koll på läget! Flört Förstår att du längtar dig galen, det har jag gjort hela dagen efter min... och jag har ju trots allt 9 dagar kvar till BF och får säkerligen gå över. Det är nog första gången jag verkligen, verkligen längtat efter att den ska komma och har pratat med magen idag och sagt att det är dags att börja fundera på att komma ut snart!

Tycker samtidigt att det är mysigt med magen och det stör mig inte att få lite egentid så här innan heller, det lär ta lång tid tills det inträffar igen... så att bara pyssla om sig själv lite verkar bra Solig
    LYCKA TILL i morgon! Posta en bild på det lilla hjärtat när du orkar  {#emotions_dlg.flower} Hjärta Skål KRAM!
  • SmultronSöt
    Nikita87 skrev 2013-10-13 14:52:03 följande:
    hej på er!
    Måste bara skriva av mig lite, jag har gått 5 dagar över tiden och känner inget mer än sammandragningar.
    Börjar bli så trött och less. Sover extremt dåligt så är konstant trött och har haft huvudvärk sen kl 10 imorse som inte vill ge med sig fast jag då tog 2 alvedon.
    Vill bara att värkarna ska sätta igång NU!  
    De kommer säkert komma igång när som helst Solig Och vips så får du din lilla! Skrattande
  • SmultronSöt
    TessTessan skrev 2013-10-14 17:48:03 följande:
    Idag kl 10:36 kom våran lilla Philip till oss.
    4140 gram å 53 cm lång
    Snittet gick jätte bra å vi mår bra.
    Nu ligger vi bara å myser på BB.
    Grattis till lill-snutten!!! Vad mysigt!!!! Hjärta Hjärta Hjärta Skål
  • SmultronSöt
    Nikita87 - hur går det? Några värkar än? Skrattande Håller tummarna för dig!

Och hur går det för er andra? Jag har ägnat kvällen åt att laga lite mat som jag har frusit in till de första veckorna efter att bäsen kommer, skönt att slippa laga. Fortsätter i morgon och försöker väl att fylla frysen! 
    Tänker mig även att jag ska torka lite golv i morgon och bädda spjälsängen, bara för att det är gulligt och kul. Det värsta är dock att vi har två katter som gillar att sova i nybäddat, inte lika kul om de ska vara där och håra ner direkt! Ska tvätta lite bebiskläder också, har inte gjort det än... Har tagit det lite piano med diverse grejer då jag inte direkt misstänker att bebis kommer komma tidigare, sådan tur ska man väl inte ha.

I morgon går jag in i vecka 40, spännande! Nu börjar jag längta ganska bra efter bebis! Känns som om jag skriver det i varje inlägg men jag känner helt enkelt att jag är klar med att vara gravid nu Drömmer. GIVE ME THE BABY! Skrattande

Kram på er Hjärta

• SmultronSöt
    Huffen skrev 2013-10-16 08:35:27 följande:
    Är i v 41+2 och nu är längtan efter lillasyster stor. Vårt första barn föddes på 41+3 - förhoppningsvis tar lillasyster efter och bestämmer sig för att avbryta "roomservicen" och komma ut inom väldigt snar framtid. Nu börjar det bli tungt och tröttsamt!

Lycka till alla! 
    Ja det är ju teoretiskt omöjligt att den stannar kvar speciellt länge till - hoppas att det drar igång snart för er Glad
  • SmultronSöt
    friwen skrev 2013-10-16 11:25:42 följande:
    Hej! Jag är ny i denna tråd.... Beräknat datum nu på måndag...hoppas jag inte behöver gå över tiden Längtar Hur går det för er andra?
    Tjena! Glad Trevligt! Så 5 dagar kvar till BF? Jag har 6 dagar kvar Skål hihi nej det hoppas man ju inte men jag har förberett mig mentalt på att gå över. Är det din första? Det är första för mig.

Klar med alla "måsten"? Skrattande 
  • SmultronSöt
    Huffen skrev 2013-10-18 11:10:48 följande:
    Inte det minsta! Känner inte av något. Var hos BM igår och allt såg bra ut. Har fått en tid för igångsättning på måndag om inget händer under helgen - vilket jag innerligt önskar att det gör! 41+4 idag, de 12 längsta dagarna jag upplevt!

Själv då? Nu är det nära! Känner du av något? 
    Kanske, kanske att jag kommit in i latensfasen? Men den kan ju pågå i evigheter vad jag förstått. Typ flera veckor med lite otur... Började kännas konstigt i magen i förrgår kväll med lite onda sammandragningar och molande mensvärkliknande känsla som släpper efter en stund, och då känns det plötsligt ingenting! coh så kommer det tillbaka lika plötsligt, men väldigt oregelbundet. Vaknade på natten till igår och även i natt av "mensvärk" men det släpper så fort jag kissar. Idag har det gjort ont i magen lite då och nu, men det känns inte som det gör i närheten av så ont som det borde göra om nått är på G. Illamående gör sig även påmint lite då och nu.

I övrigt är jag plötsligt SUPERTRÖTT! har knappt kommit ur sängen idag, var uppe och åt frukost sedan gick jag och la mig i sängen igen och somnade om i 1 1/2 timma.

har även ganska så ont i kroppen, speciellt i bäckenbotten.  Men magen har inte sjunkit heller vad jag kan se. 

Vad tror ni!? 
Svar på tråden bf oktober 2013???