Inlägg från: LinnElin |Visa alla inlägg
  • LinnElin

bf oktober 2013???

Jag har foglossning. Nu under semestern är det rätt okej, går i min takt och säger ifrån när det blir för jobbigt men ser inte fram emot att börja jobba då jag springer mellan olika möten som är bokade efter varann och i olika byggnader. Jag fick iaf tips om att ta väldigt korta steg, som om man har en lång tight kjol på sig. Inte stå och "avlasta" på ena benet utan stå stabilt med båda fötterna i marken. När man ligger på sidan så ska man ha kuddar mellan knäna och gärna ända ner till fötterna.

På nätterna är det värst för mig. Det knakar i hela bäckenet och min sambo brukar få gå upp för att hjälpa till med att vända mig. Hemma i vår säng ligger jag ändå hyfsat mot vad jag har gjort under våra semesterresor de senaste veckorna. Rynkar på näsan

Jag funderar på om jag kanske ska be om kryckor jag kan ha på jobbet när det blir som värst. Kanske hjälper lite grann iaf.

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin
    Kissekatten skrev 2013-08-02 20:06:13 följande:
    Jag är sjukskriven för sammandragningar och foglossning, jag hade aldrig klarat av att jobba!
    Någon mer som börjat få halsbränna?
    Halsbrännan tar kål på mig! Hatar skiten! Tur att det finns saker som lindrar det någorlunda.
    Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin
    Kissekatten skrev 2013-08-02 20:06:13 följande:
    Jag är sjukskriven för sammandragningar och foglossning, jag hade aldrig klarat av att jobba! Någon mer som börjat få halsbränna?

Får jag vara nyfiken och fråga vad du jobbar med? Min foglossning har blivit värre de senaste dagarna och jag kan knappt gå. På pappret har jag ett kontorsjobb men det är långt ifrån sanningen då jag är ute i verksamheten och gör olika bedömningar 80% av min tid. Dvs går mycket och står stilla på ett och samma ställe. Finns få, oftast ingen möjlighet att sitta ner.
    Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin
    Kissekatten skrev 2013-08-12 07:15:26 följande:
    LinnElin:
    Jag jobbar i verkstad/industrijobb,
    Men jag tycker du ska ringa din bm o få tid hos en läkare, dom förstår säkert din situation och kan hjälpa dej!
    Du kan ju inte ha det så på jobbet. Vilken vecka är du i?
    Jag börjar känna stress nu över att den stora dagen närmar sej med stormsteg! :)

Jag är i v 29 nu. Köpte kryckor igår för att ens kunna ta mig till jobbet. Tog 15 min att gå från parkeringen och in till min plats. Gråter Tänkte ringa både sjukgymnasten och BM idag och hoppas på att iaf bli deltidssjukskriven. Funderar på om jag har börjat få sammandragningar oxå. Jag trodde det var min mage som bråkade efter middagen igår men vid närmare eftertanke så var det nog inte maten då det höll i sig i flera timmar.
    Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Varnar redan nu för att inlägget kanske blir ett utan radbyten.Skriver från plattan och då funkar inte det. Jag har oroat mig en del över förlossningen och övervägde kejsarsnitt ett tag men har efter mycket funderingar kommit fram till att det får bli en vanlig förlossning. Dock har sambon börjat fundera på risker med vaginal förlossning efter att ha reggat sig här på FL... Förra gången använde jag mig av lustgas och ryggbedövning och det blir nog samma sak denna gång. Det funkade bra för mig. Tilltalsnamn och efternamn (mitt) är vi överrens om men något mellannamn har vi inte ens diskuterat. Tjejnamn tycker jag är mycket lättare trots att vi är betydligt fler tjejer i släkten än killar. Men Jonathan och Victor tycker jag passar med Theodore. Eller kanske Sebastian? Snart dags för mig att bege mig till barnmorskan. Ska till sjukgymnasten imorrn och till läkaren på måndag. Hoppas iaf på att få minst 25% sjukskrivning. Dock har jag fått en egen parkering utanför entrén på jobbet så det underlättar iaf när jag ska ta mig till och från jobbet. Blev förvånad över att det gick att ordna då det bara är typ 12 pers av 900 hos oss som har parkering där vilket beror på att de är höga chefer...

Linnéa 100107, BF 131025
  • LinnElin

Vi har fixat lite här hemma oxå. Men mest möblerat om, satt upp hatthylla och lite sånna saker. Sambon ska sälja sin lägenhet som har varit uthyrd så det är en hel del som ska fixas i den innan fotografering och visning. Hur jag nu ska orka med det... Fast sambon är rätt duktig på att göra som jag säger. ;) Spjälsängen ligger i kartong under våran säng, bilbarnstolen står i sovrummet och vagnen i källaren. Jag vill ha ett skötbord som man kan ha på sängen men i värsta fall får mitt pysselbord tjänstgöra som skötbord. Har börjat få förvärkar oxå. Bläää! Kan det inte vara nog me åkommor nu?

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    SmultronSöt skrev 2013-08-18 16:59:44 följande:
    På tal om hatthylla, det ska jag också sätta upp! :) Det värsta är att jag vill snickra en själv, med en tillhörande skohylla. Mest för att vi har en ganska liten hall med ett element på enda lediga väggen så skohyllan måste anpassas... Känner också att jag måste skapa mer förvaringsutrymme, och då är ju lite extra hyllor ypperligt.

Ja lite sådana grejer har jag, har förverkar/sammandragningar nästan varje morgon som jag vaknar av. Sedan tror jag att bebben börjar trycka på lite nedåt också, för rätt som det är under dagarna så kan det plötsligt kännas som korta, skarpa, knivhugg där nere... SkrikandesSkrattande Hehe!  men jag har läst någonstans att så kan det vara när det börjar bli tungt Solig Som sagt jag är glad att jag mår hyffsat bra!   
    Jag var ute efter en skohylla med specifika mått då hallen inte är speciellt bra planerad men hittade inte någon. Jag och trä kommer inte överens så jag skulle aldrig ens tänka tanken på att tillverka någon själv. Jag kommer bättre överens med bilar. Tungan ute Vi fick iaf ett skoskåp av min kusin som passar in rätt bra. Jag hatar när det är en massa skor i hela hallen och byrån som alla skor låg i tidigare står i sovrummet nu. Inte så praktiskt att springa in och ut där varje gång man ska ta/lämna skor...

Hur har ni planerat er föräldraledighet? Med dottern var jag hemma i 14 månader, men henne har jag ensam vårdnad om så jag fick ju alla dagar. För hennes del var det lagom att börja förskola då. Hon har alltid varit aktiv och framåt. Kommande barn har vi tänkt att jag är hemma 10 månader och sedan tar sambon över. Har inte bestämt exakt hur länge han blir hemma men 4-5 månader lutar det åt.
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    Molsey skrev 2013-08-19 10:06:31 följande:
    Vi håller på att diskutera det där med uppdelning av föräldraledigheten. Vårt dagis har bara intag i augusti, så barnet som väntas komma i oktober kommer inte att kunna börja förrän i augusti 2015. I och för sig skulle vi inte vilja att det började innan det är 18 månader, så egentligen är det väl inte så illa, men det blir svårt att få föräldradagarna att räcka till. Sonen är född i oktober, så det blev precis likadant med honom och det gick ju bra (men då hade vi iof sig vård av barn i två månader och sparade på så sätt många föräldradagar). Om bebisen kommer i oktober kommer jag att vara hemma till 1/9 nästa år eller till årsskiftet/första februari 2015 typ. Sambon blir hemma fr.o.m. att jag börjar jobba igen fram till augusti 2015. Vi måste verkligen ta nån kväll och sätta oss ned och börja pussla med dagarna, så att vi får klart för oss hur länge de kommer att räcka känner jag.

Än så länge har vi inte förberett något hemma, men igår köpte jag iaf en babymössa (insåg att vi inte hade någon till sonen, han låg ju inne så länge och på neo har de ju bara blöjan på sig) och så ska vi beställa syskonvagn denna vecka. Sen måste vi ta tag i det där med skötbord också och så borde vi gå igenom sonens gamla kläder för att se vilka vi kan/vill återanvända.

Inte så lång tid kvar nu, gå in i v. 33 idag! Glad 

Hmm... Är det många förskolor som bara har intag på hösten? Min dotter fick plats från 1:a april men jag hade planerat att börja jobba 15:e mars så dottern fick börja redan 10:e mars. De var och är väldigt förstående på dotterns förskola! Fantastiska pedagoger som både dotter och jag trivs med.

Jag hade ju fått för mig att jag hade en massa barnkläder på mormors vind men när jag gick upp där för att kika så är de puts väck. Hittade bara en kasse med hennes gamla skor och lite leksaker... Både irriterande och frustrerande för jag VET att jag såg kläderna när jag tog fram en body till brorsans yngsta dotter i våras.  
    Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin

Hemkommen från läkaren med en sjukskrivning på 50%. Han ville egentligen sjukskriva mig på 100% men jag vill verkligen testa 50% innan samt gå bredvid min ersättare några veckor.

Snart dags för sjukgymnasten och lite nålar. Jag HOPPAS verkligen att det hjälper lite!

Molsey - Ja, jag utgår ju från att kommande barn kommer att vara som dottern är. Dvs tidig med ALLT. Vilket iofs kan vara lite dumt. Räcker med att jag kollar på brorsans döttrar. De är verkligen som natt och dag!

Linnéa 100107, BF 131030
  • LinnElin
    TessTessan skrev 2013-08-20 07:40:45 följande:
    Är det nån av er som vart i Ullared nyligen å shoppat några bebis prylar???
    Tänkte om det fanns mycket eller hur priserna är på det. Ska åka ner nu på söndag nämligen!

Jag var dit på semestern och shoppade det som saknades hemma. Är det något specifikt du är ute efter? Mycket av det de hade då hade de även när jag var där i våras.

Vi köpte bland annat bäddset till vagn, spjälskydd, babysitter, skötbordsbädd + överdrag, nappflaskor, nappar, snuttefilt, lite kläder, flaskställ, regnskydd till vagn, täcke och kudde.
    Linnéa 100107, BF 131030
Svar på tråden bf oktober 2013???