Inlägg från: SmultronSöt |Visa alla inlägg
  • SmultronSöt

bf oktober 2013???

123456 skrev 2013-09-09 14:04:03 följande:
    Herregud en sån liten mage! Du kanske växer mycket nästkommande veckor....
    Haha, jag vet! Pyttig! Men den är ganska söt Drömmer Ja, eller så förblir den liten, helt enkelt Solig Jag har ju sluppit allt vad krämpor heter i alla fall, kanske för att min mage inte är så tung, eller vad man ska säga...

Är din mage stor eller liten? 
  • SmultronSöt
    LinnElin skrev 2013-09-09 19:02:19 följande:
    SmultronSöt, jag hade aldrig tippat på att du är i v 34. Möjligtvis v 25. Du får ursäkta min dåliga koll men är det ditt första barn? Med dottern syntes det knappt på mig men nu med andra barnet så tycker jag definitivt att det syns ändå blir folk på jobbet (och andra ställen) förvånade när jag säger att det inte är så lång tid kvar. Jag har foglossning så det står härliga till... Kryckor och akupunktur är det som får mig att klara dagarna. Två veckor kvar av min 50%s sjukskrivning kvar och sedan blir det 100%. Halsbränna och slemproppen har börjat släppa lite delar ibland MEN det kunde va värre! Jag älskar att shoppa barnkläder och sånt så det har blivit en del sånt... Har tvättat igen alla kläder och sambon tog upp vagnen precis så att jag kan torka av chassi och lite sånt. Nu känner jag verkligen att det börjar närma sig.
    Jo jag får höra att jag har liten mage varje dag... Men som sagt mig gör det inget, jag blir inte ledsen eller så, eller saknar en stor mage. Huvudsaken för alla gravida borde vara skatten däri, det är det för mig  Solig Det mest roliga är att min sambo tycker att jag är mer eller mindre gigantisk, det är första barnet även för den kokosnöten kan jag säga Flört

Japp det är ettan, men har precis som du säger hört att magen oftast blir större för varje. OH vad jobbigt med foglossning, och så illa att det är kryckor som gäller och allt!  Men skönt att du snart får gå hem på heltid, då kan du ju vila på ett helt annat sätt, så kanske det blir lite bättre. Akupunktur, får du det genom sjukvården eller får du bekosta det själv? Jag har också liiiite halsbränna, oftast bara någon gång i veckan och väldigt milt mot vad det kan vara. 

Mysigt att börja fixa med allt! Jag har inte packat någon BB-väska men börjat lägga grejer som ska med i en egen byrålåda så det bara är att trycka ner i en väska sen. Shoppa till bebben, det gillar jag också att göra! Min mamma säger att jag ska lugna mig lite för att jag kommer att få massor när bebisen kommer och att vi inte kommer hinna använda allt. Men när man går i affärerna är det ju så gulligt!!! 

Har skrivit tidigare om att jag boar om totalt här hemma, och projekten bara avlöser varandra. Igår var det total utrivning och rens och uppsnyggning i garderoberna, i veckan tänkte jag rensa ut köket och torka ur alla skåp inuti och utanpå, och rensa skafferi, frosta av frys... Haha, skulle nog egentligen som allra mest behöva ta det lite lugnt, men det är svårt Tungan ute 
  • SmultronSöt
    TessTessan skrev 2013-09-10 08:40:35 följande:

Här kommer en bild på min mage i nuläget vecka 35 (34+3) Solig
    Oh vad fin! {#emotions_dlg.flower} Rund å god Glad
  • SmultronSöt
    sofffi skrev 2013-09-10 10:36:08 följande:
    ja nu är det ganska nära,men känns ändå som att det går långsamt!BF 14 okt
    men igår kväll hände de lite! efter jag och sambon haft sex kom lite blod,
    googlade och trodde de var känsliga slemhinnor men sedan när jag ställde mig upp
    rann de nerför benen och droppade på golvet,fick panik är ju bara i 35+0,
    ringde förlossningen och dom kollade till bebisen, han mår bra och härjar i magen.
    sedan ultraljud och undersökning,tappen var stängd och ca 3cm kort
    (fattar inte såmycket av det) men det såg bra ut,
    såg lite fjun på huvudet också och huvudet har fixerat sig.
    fick inget direkt svar på varför men allt såg bra ut,dom ville ge mig bricanyltablett mot sammandragningarna men tog den inte pga jag inte tycker dom var så jätte starka,skulle höra av mig om vattnet går ifall de blir kraftigare s-m
    känner mig som en tickande bomb nu men lär säkert gåöver ändå :) 
    Oh, läskigt! Men bra att allt var bra:) Jag tror att min bebbe börjar vända på sig för sedan mitten av förra veckan så sparkar det väldigt mycket uppåt åt revbenen, så den ligger ju uppenbarligen med huvudet nedåt. Kanske kan vara så att den är på G att fixera sig, tycker att jag är öm i själva... "benen mellan benen" (hehe) om man säger så.

Man kan ju hoppas att bebisarna behagar titta ut bara liiite innan beräknat, typ... en två veckor. men det är väl önsketänkande Drömmer Själv är jag beräknad till den 22:a så då har ju din nästan helt garanterat kommit till världen!
  • SmultronSöt
    sofffi skrev 2013-09-11 10:57:35 följande:
    jo de är säkert fixeringen du känner då jag hade ett tryck neråt och det kunde hugga till ibland och fick bara sparkar uppåt och lite åt sidan :)och bebisen är fixerad nu  och det onda har avtagit.
    idag ska jag försöka göra lite nytta här och städa och fixa till i sovrummet,bara kastat in kläderna i garderoben nu på senaste så det ser kaos ut och ska göra fint så man känner sig lite mer redo.
    dagarna går så långsamt nu när man är hemma hela tiden och orken till promenader osv finns inte,
    kan sitta flera timmar vid datorn och kolla bebis kläder men gissar att jag kanske varit lite för ivrig på att köpa får säkert en stor bebis som knappt kan ha 50 och någon vecka 56 :) 
    Tydligen så har jag känt helt galet hur bebben ligger, var hos BM idag och våran ligger i sätesbjudning Förvånad Har den inte vänt sig själv om 2 veckor (BM sa iof att det fanns plats för den att snurra runt än) så blir det vändningsförsök på förlossningen. Där lyckas man tydligen vända 50% av alla "sittande" bebisar men går inte det blir det planerat snitt... Usch jag blev så ledsen, det vill jag absolut inte! Har ju tusan sett fram emot förlossningen, att det ska bli en häftig upplevelse sedan jag fick veta att jag var gravid, och nu idag så säger BM att det är inte säkert, men jag måste ställa in mig på att det inte är omöjligt att det blir snitt... någon mer som har/har haft en bebbe i säte?  
  • SmultronSöt
    TessTessan skrev 2013-09-12 08:51:00 följande:
    Linnelin håller tummarna för att din bebis vänder sig igen. Vilken vecka är du i?
    TessTessan, du menar mig eller? Solig Jag är i vecka 34+1. 

Linnelins bebis ligger rätt med huvudet nedåt (vad skönt!) Flört

Känns också lite overkligt att blir det KS så kommer våran bebis förmodligen plockas ut redan om 3-4 veckor Förvånad Tänkte mig ju att jag skulle ha ett par veckor till att ordna med saker och ting....  Men det kan ju fortfarande bli så att den vänder sig rätt  eller att den går att vända, *hoppas*....

Känns skönt att jag har vart ute i förhållandevis god tid och fixat med saker och ting i alla fall! 
  • SmultronSöt
    sofffi skrev 2013-09-12 14:33:11 följande:
    SmultronSöt : när jag var hos bm när jag var 33+1 ,då kändes det ibland som att bebisen låg tvärs över magen och då sa hon att han har mycket plats ännu(efter de började jag känna de där onda som du känner nu)
    sedan 2 veckor efter hade han fixerat sig (35+0)och då sa bm att det var nästan lite tidigt för förstföderska till och med! så du ska se att nästa bm besök går nog bra :)
    och vändningsförsök brukar hjälpa på många i värsta fall!
    Ja vi hoppas det :)

Vi behöver också åka någon eftermiddag och skriva papper för faderskap, det har inte vi fixat än! Måste också fixa ansökan om föräldrapenning, det har vi inte heller gjort men ska ta tag i det i morgon! 

Sofffi, är din mage till och med mindre än min? jag tycker ju inte att den är så liten men det tycker alla andra kan jag säga :P det finns magbild här i tråden :)

Modigt av dig att försöka dig på att sy ett babynest själv,  vi har shoppat ett, jag betalar gladeligen för att slippa sy :D men lycka till ;) lägg upp ett foto sedan när det är klart!?

mmm det där med hormoner...  vissa dagar är tuffare än andra :D
  • SmultronSöt
    sofffi skrev 2013-09-13 13:42:22 följande:
    v.36 prick fyra veckor kvar idag:) men visst är den inte så liten som alla säger??

Men inte är du stor Solig Ganska liten tycker jag! Det är ju snart dags liksom! Men själv tycker jag att det är behändigt med liten mage, får för mig att jag kan göra och orka fixa mycket mer grejer än jag hade kunnat annars Glad
  • SmultronSöt
    Retromorsan skrev 2013-09-13 20:20:57 följande:
    Jag är i v 38 (37+0) och va på ett vändningsförsök förra veckan där det konstaterades att bebisen satt fast. Det verkar vara väldigt olika bud huruvida man kan/får/bör föda barn i säte. I Linköping där jag bor, vill man att barnet föds vaginalt i så stor utsträckning som det bara går även om barnet ligger i sätesbjudning. Jag har varit på bäckenmätning och läkarna påstår att man med mina mått mycket väl kan föda barn även i säte. Så, sätesbjudning behöver inte medföra kejsarsnitt...  
    OK! På min BM (bor i Örebro) lät det som om sätesförlossning avråds i så stor utsträckning som möjligt, och speciellt för förstföderskor. Hon nämnde inte ens vaginal förlossning men sa att om den inte går att vända så får jag träffa läkare och diskutera "kejsarsnitt och förlossnig" så det kan vara så att läkaren gör den bedömningen. 

Hom sa att vid KS så planeras det till vecka 37/38. Så om 3 veckor kanske jag har en bebis, jag som tänkte mig minst 6 veckor till som gravid! Förvånad Haha, bråttom bråttom med att fixa allt  Solig  Men hoppas verkligen att de kan vända bebben eller att den vänder sig själv. den ligger fortfarande i säte för jag känner huvudet. 

Även om läkaren okeyar sätesförlossning så tror jag inte att jag vågar mig på det, i de flesta fall går det ju bra det med, men vid komplikationer så blir det ju så himla allvarligt Rynkar på näsan 
  • SmultronSöt
    TessTessan skrev 2013-09-14 07:51:24 följande:
    En konstig fråga kanske!
    Men jag måste försöka ge mig ut å köpa en amnings bh. Hur går man på storlek där?
    För brösten sväller väl mer när amningen kommer igång på riktigt!?
    jag har hört att en storlek upp i omkrets och en storlek upp i kupan. Jag har fått rådet att bara handla en billig och ha med till förlossningen för det är ju olika hur det faktiskt blir sedan.

Jag har handlat min på H&M, för den kommer säkert inte passa men får duga första dagarna. Är egentligen 70D men har handlat en 80E, eftersom att det inte fanns 75.

Det blir säkert bra Drömmer 
Svar på tråden bf oktober 2013???