Inlägg från: iMHotEP |Visa alla inlägg
  • iMHotEP

bf oktober 2013???

LinnElin skrev 2013-03-18 14:02:36 följande:
    Jag har sådan fruktansvärd huvudvärk! Förra söndagen låg jag däckad, i lördags kväll fick jag ont igen och hade så ont att kräkningarna inte var långt borta. Vaknade igår morse med huvudvärk, hade ont hela dagen. Imorse vaknade jag utan huvudvärk med efter ett par timmar här på jobbet så fick jag ont igen. Jag brukar inte ha ont i huvudet speciellt ofta och det är ingen idé att äta Alvedon för det hjälper inte. Någon mer som har en jävulsk huvudvärk?
    Japp, fick migrän förra graviditeten, fick utskrivet citodon mot den, trodde jag klarat mig denna gång, men igår kom den, idag är det lika illa. Men nu kan jag tyvärr inte få citodon av andra orsaker. Min läkare skickade mig på neurocentrum för utredning av huvudvärken, och håller det i sig så får jag ringa dit igen och höra om jag kan få något annat än citoon som hjälper.
  • iMHotEP
    LinnElin skrev 2013-03-18 14:46:32 följande:

Var du till husläkaren eller någon annan läkare?

Jag var till min husläkare, som remitterade till neurocentrum, fick komma ganska direkt eftersom jag var gravid.
  • iMHotEP
    123456 skrev 2013-06-03 13:21:17 följande:

Jag har tydligen fått staflykoker B. De kollade detta eftersom jag haft lite problem med kisseriet och med sammandragningar. Det behandlas dock inte förrän i samband med förlossningen. Någon som har erfarenhet av detta? 

Streptokock B har jag erfarenhet, min dotter kom i v 34+5 pga det. Jag visste inte då att jag hade det, visade sig vid odling efter förlossningen då de misstänkte gbs-sepsis på dottern. Är i vecka 22 nu och lämna urinodling vid varje bm besök.
  • iMHotEP
    LinnElin skrev 2013-06-04 07:51:47 följande:
    Streptokock B låter inte som någon höjdare! iMHotEP, hur gick det med dottern? Blev hon dålig?

Nu har vi äntligen flyttat och vi trivs så bra! Jag älskar nya lägenheten! Snart dags att börja inhandla lite bebissaker oxå. Lite har vi köpt men har inte velat köpa allt för mycket innan flytten. Hur lång har ni kommit i inhandling?
    Hon var väldigt dålig de första 10 dagarna, men även efter antibiotikakuren och hon fått blod, så var hon väldigt trött och medtaget, hon fick en tuff start.

Lite overkligt kändes det att jag bar på en potentiell dödlig bakterie och märkte ingenting. Fanns inga symptom alls. När jag fick värkar trodde jag det var vanliga sammandragningar, och det var ju helt normalt hade min barnmorska förklarat. När vi kom till förlossning så var jag öppen 5 cm utan att haft haft ont alls.
Svar på tråden bf oktober 2013???