• eija76

bf oktober 2013???

Hej är ny här på familjeliv och vet inte ännu helt hur sidan fungerar men har hittat till er grupp iaf kul! 
    Har bf ca 11 okt.
    Har mått bra, frånsett en månads förkylning/ influensa. Hungrig hela tiden på olika grejer men tänker inte så jätte mycket på att jag skulle äta för mycket, utan äter ändå rätt så nyttigt fast ofta och endel godis hehe. 

Just nu frustrerad över spökveckor, men snart börjar väl barnet kännas där inne. Oron över att det skulle hänt något är överhängande. Men men ska tänka positivt Skrattande

• eija76
    Snusann skrev 2013-04-16 11:51:49 följande:
    Varit på ultraljudet för KUB idag, det visade tyvärr ett foster i stl som v 7 och tyvärr ingen hjärtaktivitet. Nu sitter jag har och har fått ta cytotec och hoppas på att börja blöda ut det. Hinnsäcken var så stor som jag trodde att jag var så graviditeten stämde i övrigt. Andra gången min kropp håller kvar ett dött foster en lång tid, 5 veckor nu och 3 veckor förra gången. Lessamt och trist... Jag hade längtat så!
    Jag lämnar gruppen och önskar er alla lycka till! 
    Nej! Vad tråkigt att läsa.... Alla varma styrkekramar till dig/er!
  • eija76
    TessTessan skrev 2013-04-16 18:14:08 följande:
    Får man hoppa in i den här tråden?
    Vi har bf i mitten av oktober nångång,
    är 2:à barnet har en son på 5 år.
    gått in i vecka 15 idag
    Åh igår började jag känna lilla bebisen på riktigt, är en sån härlig känsla.
    Hej, är också ganska ny här. Går in i v 16 idag men känner ingenting där inne... Fast har varit på kub så vet att den lever :)
  • eija76

Jag beräknades först till 11e oktober men på KUB så blev jag flyttad en vecka tidigare, så får se om det förändras den 20e på RUL. Tycker jag fått tiden väldigt sent är i så fall i v 21 (om jag räknar efter den nya beräkningen) men det är väl som det är. 

När det gäller namn har jag mina favoriter sen många år tillbaka. Tänkte att jag om jag fick barn skulle använda dom och nu äntligen! Men vågar inte yppa i detta forum då finns risk att jag bli igenkänd här av tex släkt :) vill bara vara här anonymt.

Tips på namn är svårt men ett sätt är att söka på nätet efter tex Finska, Norska, Indiska...namn o.s.v där kan det finnas gömmor med namn som inte klättrar på namntoppen här i Sverige just nu.

Eller t.ex. kolla in eftertexter på filmer och tv-serier. Glad

• eija76
    Kissekatten skrev 2013-05-16 10:47:07 följande:
    Jag är beräknad till 15 oktober. Så jag gick in i vecka 18 idag! Första barnet och är totalt livrädd för detta! Min hjärna exploderar av all info och baby saker! Bara som en sån grej att skaffa vagn.. Finns ju en miljon olika! Hjälp!
    När det gäller barnvagn så tänker jag utifrån tex storlek. Har hiss där jag bor och den är inte så stor, så ska själv försöka hitta en nätt liten barnvagn...om det finns...

Har varit på rul igår och fick veta att jag är beräknad till 4e oktober samt att det är en pojke! En väldigt söt liten en!
  • eija76

Hej alla! Har bara skrivit här vid nåt tillfälle för ganska länge sen nu. Är i v 33+2. Det där med packa väska har jag också börjat fundera på nu. För det har nämligen börjat göra ont, mensliknande värk och hugg i underlivet. 

Är ju väldigt tidigt för förlossning, så kanske är det någon här med erfarenhet som vet om det kan vara normalt så här långt i graviditeten att ha mensont, utan att det behöver betyda förlossning inom kort...? 

• eija76
    tokiigt skrev 2013-08-19 16:03:18 följande:
    hejsan allihoppa! 
    första gången här även fast jag nu är i vecka 31. (BF 27 okt)
    vet inte hur jag ska känna ang allt, när man läser är det många som stressar upp sig och nästan har allt klart och redo redan nu.  medans jag själv är kanske för lugn(!?!). 
    vi väntar på att få flytta in i ny lägenhet och har inget direkt klart tills att den lilla ska komma, borde jag känna mig stressad? första barnet och känner mig FÖR lugn helt enkelt. är det normalt att inte helt ha greppat situationen än? hur medveten jag än är om att jag snart kommer ha barn så är det fortfaraned overkligt.
     vet inte hur jag ska tolka mig själv! känner mig rätt vilsen i alla hormoner och känslor och tankar!! 
    Tror att det är så olika när man är beredd på att fixa i ordning och av olika anledningar inte har tid. Du/ni kommer säkert hinna ni med, att skaffa det väsentligaste. 
    Själv är jag sjukskriven nu så jag har tid att pyssla och gör det i form av att sy egna sängkläder, sticka filtar osv, men kan få jädra ont i nacke o armar av det. Skrattande 

Känner även igen det där med att inte helt greppa situationen. Även om jag fått en massa barnkläder som nu ligger här och väntar, så känns det helt absurt att jag verkligen ska få klä mitt eget barn i dom! Spännande och mycket märkligt alltihop!
Svar på tråden bf oktober 2013???