tokiigt skrev 2013-08-19 16:03:18 följande:
hejsan allihoppa!
första gången här även fast jag nu är i vecka 31. (BF 27 okt)
vet inte hur jag ska känna ang allt, när man läser är det många som stressar upp sig och nästan har allt klart och redo redan nu. medans jag själv är kanske för lugn(!?!).
vi väntar på att få flytta in i ny lägenhet och har inget direkt klart tills att den lilla ska komma, borde jag känna mig stressad? första barnet och känner mig FÖR lugn helt enkelt. är det normalt att inte helt ha greppat situationen än? hur medveten jag än är om att jag snart kommer ha barn så är det fortfaraned overkligt.
vet inte hur jag ska tolka mig själv! känner mig rätt vilsen i alla hormoner och känslor och tankar!!
Tror att det är så olika när man är beredd på att fixa i ordning och av olika anledningar inte har tid. Du/ni kommer säkert hinna ni med, att skaffa det väsentligaste.
Själv är jag sjukskriven nu så jag har tid att pyssla och gör det i form av att sy egna sängkläder, sticka filtar osv, men kan få jädra ont i nacke o armar av det.
Känner även igen det där med att inte helt greppa situationen. Även om jag fått en massa barnkläder som nu ligger här och väntar, så känns det helt absurt att jag verkligen ska få klä mitt eget barn i dom! Spännande och mycket märkligt alltihop!